וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרחונים נמסים, הבצורת מחריפה: הדוח הקודר על עתיד כדור הארץ

450 מדענים מרחבי העולם הדגישו בדוח השנתי העוסק בשינויי האקלים כי 2015 הייתה השנה הגרועה ביותר אי-פעם מבחינה סביבתית. הטמפרטורות, גובה פני הים ופליטת גזי החממה שברו שיאים והם מזהירים: זה רק יחמיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

(אובמה מזהיר משינויי האקלים, יוני)

2015 הייתה השנה הגרועה ביותר מבחינת איכות הסביבה – כך עולה מדוח קודר שחובר בידי 450 מדענים מכל רחבי העולם ופורסם אתמול (שלישי). הדוח מתבסס על מידות החום, על פליטת גזי החממה ועל גובה הים שהגיעו לשיא של כל הזמנים.

בדוח של "מצב האקלים", היוצא מדי שנה, מוזכרת ההתחממות הגלובלית לצד תופעת אל ניניו כאחריות להידרדרות הסביבתית. לפי הדוח, השנה התופעה הייתה החזקה ביותר לפחות מאז שנת 1950. לפי הממצאים, שהתבססו על עשרות אלפי מדידות ממאגרי נתונים רבים, כל שלושת התחומים - מידות החום, פליטת גזי החממה וגובה הים – הגיעו לשיאים חדשים.

לקריאה נוספת בנושא
"אי אפשר לחוות את זה באייפד": אובמה יצא לטיול בפארק לאומי
הרס תשתיות ומחלות - התחזית של הבית הלבן לשינוי האקלים
נאס"א: הבצורת במזרח התיכון – החמורה ביותר זה 900 שנים

קמבודיה – דייג יושב בסירתו בתוך אגם שהתייבש לחלוטין עקב הבצורת השוררת במדינה. רויטרס
14% משטח כדור הארץ סובל מבצורת חריפה. דייג באגם שהתייבש בקמבודיה/רויטרס

הריכוז הממוצע של פחמן דו-חמצני (CO2) שנמדד במרכז מאונה לואה, הוואי, הגיע ל-400.8 חלקיקים מתוך מיליון. לפי הדוח, "זאת העלייה השנתית הגדולה ביותר שנצפתה ב-58 שנה". לפי הממוצע העולמי, רמת ה-CO2 הייתה 399.4, עלייה של 2.2 בהשוואה ל-2014. גובה פני הים עולה בכל שנה ב-3.3 מילימטרים ועתה הוא הוא גבוה ב-70 מילימטרים בהשוואה לממוצע ב-1993.

מזג אוויר קיצוני נרשם ב-2015 ועונות גשמים חריגות גרמו לשיטפונות נרחבים בכמה חלקים מהעולם. בינתיים, הוכפל בשנה האחרונה מספר האזורים הסובלים מבצורת חמורה, מ-8% מכלל שטחו של כדור הארץ ל-14%.

אזור הקוטב הצפוני, בעל משמעות גדולה על שינויי האקלים, המשיך להתחמם והעלייה בטמפרטורות הובילו למשטחי קרח דקים וקטנים יותר. באנטרקטיקה, שבאזור הקוטב הדרומי, נרשמה טמפרטורה נמוכה יותר מהממוצע. גם הקרחונים בהרי האלפים התכווצו זאת השנה ה-36 ברציפות.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully