וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לחוות את זה באייפד": אובמה יצא לטיול בפארק לאומי

19.6.2016 / 13:40

נשיא ארה"ב הגיע עם משפחתו ליוסמיטי כדי לעודד אזרחים לצאת לשמורות הטבע ולשמור על הסביבה: "יש ילדים בכל רחבי המדינה שמעולם לא היו בפארק. אנחנו חייבים לשנות זאת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הירח היה בדיוק מעל סלע הגרניט המפורסם והשמש שיקפה את פניו החלקים, כשברק אובמה ומשפחתו נחתו ממסוקם בשדה רחב ידיים ברקע עידודם של המבלים באזור. זאת הייתה תמונה מושלמת שנועדה להדהד ברשתות החברתיות, כחלק מניסיונות הבית הלבן לחזק את מורשתו הסביבתית של נשיא ארצות הברית לקראת 20 בינואר 2017, אז יסיים את תפקידו.

אובמה הגיע יחד משפחתו ביום שישי ליוסמיטי, אחד הפארקים הלאומיים הפופולריים ביותר בארצות הברית, במסגרת חופשת עבודה. הטיול נועד לציין מאה שנה להקמת רשות הפארקים הלאומי בניסיון לחזק את צמצום שינויי האקלים ולעודד השקעה גדולה יותר בשימור הסביבה.

"אתה לא יכול לתפוס זאת באייפד, במסך שטוח או אפילו בציור שמן. אתה חייב להגיע לכאן בעצמך ולנשום זאת בעצמך", אמר אובמה בנאום קצר שנשא אתמול על גשר סנטינל כשמאחוריו זורמים מימיהם של מפלי יוסימיטי. אל הנשיא הצטרף צוות של רשת נשיונל ג'יאוגרפיק, שיחד עם פייסבוק יצלם סרט תיעודי ויקליט ריאיון עם אובמה שישודר באוגוסט.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נושא דברים בפארק הלאומי יוסמיטי, 18 ביוני 2016. רויטרס
"יש ילדים שמעולם לא היו בפארק", אובמה ביוסמיטי/רויטרס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל מדברים עם ילדים בפארק הלאומי יוסמיטי, 18 ביוני 2016. רויטרס
אובמה ורעייתו משוחחים עם ילדים בפארק/רויטרס

אתמול אובמה חילק כרטיסי כניסה לפארקים לאומיים לילדים שישבו על האדמה ונהם לעברם בבדיחות אחרי שהם צעקו "דובים, לכו מכאן" כפי ששומר בפארק לימד אותם לעשות. הכרטיסים – הניתנים לכל ילד בכיתה ה' – הם חלק מתכנית "כל ילד בפארק" שנועדה לעודד יותר משפחות לבקר בפארקים הלאומיים.

הוא נזכר בפעם הראשונה שראה מוס ואייל בפארק לאומי, כשהיה בן 11. "זה משנה אותך. אתה לא נותר אותו הדבר לאחר מכן", אמר. "יש ילדים בכל רחבי המדינה שמעולם לא היו בפארק. אנחנו חייבים לשנות זאת". אובמה הוסיף 20 אתרים נוספים למערכת הפארקים הלאומיים במהלך נשיאותו והגן על יותר ממיליון קמ"ר של שטחים פתוחים ומאגרי מים מפיתוח - יותר מכל נשיא אחר. "עלינו לעשות הרבה יותר", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully