וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת החיסולים בעולם התחתון מסתעפת: ראש ארגון פשיעה נעצר

2.8.2016 / 16:18

המשטרה עצרה את הבכיר, ששמו נאסר לפרסום, בחשד למעורבות בחלק מהאירועים הנחקרים במסגרת פרשה 1131, שבה חשדות למעשי רצח של ארגוני פשיעה. הבוקר נעצרו שמונה חשודים נוספים בפרשה

עריכה: אביב אירגז

(עו"ד של חברי הארגון שנעצרו בחשד לרצח במסגרת הפרשה: "אין לבנות תיק על עד מדינה", בחודש שעבר)

המשטרה עצרה היום (שלישי) ראש ארגון פשיעה בחשד למעורבות בחלק מהאירועים הנחקרים במסגרת פרשה 1131, פרשת החיסולים בעולם התחתון שבמסגרתה נחקרים מעשי רצח של ארגוני פשיעה. שמו של החשוד נאסר לפרסום ובהתאם להתפתחות החקירה יוחלט אם יובא מחר לדיון בבית המשפט בנוגע להארכת מעצרו.

הבוקר נעצרו שמונה בני אדם נוספים במסגרת פרשה 1131, שאת חקירתה מנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל ופרקליטויות מחוזות תל אביב ומרכז. השמונה נעצרו בחשד למעורבותם בשורת אירועים שפרטיהם נאסרו לפרסום. לחלק מהם מיוחס חשד למעורבות ברצח יצחק גפן.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: בכיר בארגון פשע החשוד במעורבות ב-3 מעשי רצח נמלט מהארץ
התפתחות בפרשת החיסולים בעולם התחתון: נמצאו שרידי גופת נעדר מ-2011

ראש ארגון פשיעה החשוד בחיסולים בעולם התחתון. אוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
ראש ארגון הפשיעה שנעצר/נועם מושקוביץ

בחודש שעבר הותר לפרסום כי שישה חברי ארגון פשיעה נעצרו בחשד למעורבות בשלושה מעשי רצח שאירעו בשנים 2011 עד 2012. אחד המקרים הוא פרשת רצח ג'ורדן אזולאי, שגופתו לא נמצאה עד היום, ונרצח בעקבות מלחמת ארגוני הפשיעה של יצחק אברג'יל, יוסי שי ואלי מוסלי. בכיר בארגונו של אברג'יל החשוד במעורבות בפרשה נמלט מישראל עוד לפני המעצרים, וכעת שוהה באחת ממדינות דרום אמריקה.

במסגרת פרשה 1131, שבמרכזה מקרי הרצח של אזולאי ב-2011, של שרון מזרחי ב-2012 ושל יצחק גפן באותה השנה, גייסה המשטרה עד מדינה שבעבר היה מקורב לעבריין הבכיר שנמלט מהארץ ואף נעצר עמו כמה פעמים, אך מאז השניים הסתכסכו. הרקע לסכסוך בין קבוצתו של העבריין הנמלט לבין ארגונו של מוסלי היה סביב ניסיון של האחים מוסלי להשתלט על הריק שנוצר בבית ים, בחולון ובראשון לציון בעקבות הסגרת אברג'יל לארצות הברית.

תיקי פרשת 1131, בית המשפט השלום ראשון לציון. 11 ביולי 2016. ניב אהרונסון
תיקי פרשת 1131, בבית משפט השלום בראשון לציון בחודש שעבר/ניב אהרונסון

החשוד הנמלט הופקד ככל הנראה על הניסיון לשמור על שליטתו של אברג'יל באזור חרף ניסיונות האחים מוסלי להשיגה. עם זאת, שורה של חיילים צעירים בארגון ניסו לערוק לארגונם של האחים מוסלי, שהפך לאלטרנטיבה קורצת לעבריינים מקומיים. אלי נעים, עבריין ירושלמי בכיר, שימש בתפקיד המגייס בארגון של האחים מוסלי וסייע להם בצירוף עבריינים שעבדו אצל העבריין הנמלט.

במשטרה חושדים כי החשוד שברח מהארץ הוא זה שביצע רבים מהחיסולים שהתרחשו באותה התקופה, 17 לפחות, בשלוש הערים – חולון, בת ים וראשון לציון. ששת העבריינים שנעצרו בחודש שעבר השתייכו על פי החשד לא רק לארגונו של אברג'יל, אלא גם לארגונו של העבריין מוטי חסין, וניהלו מאבק מול ניסיונות של חברים בארגוניהם לעבור לזה של האחים מוסלי. ב-14 ביולי, שלושה ימים לאחר שנחשפה הפרשה, הותרה לפרסום התפתחות נוספת בפרשה 1131: המשטרה איתרה שרידי גופה השייכים ככל הנראה לגופתו של אזולאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully