וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: המודיעין והצבא בטורקיה צריכים להיות כפופים לנשיא

הנשיא הבהיר כי מדובר בשינוי שיחייב את הסכמת האופוזיציה. בהמשך צפויה המועצה הצבאית העליונה להודיע על מינויים חדשים. במקביל, אמר שר החוץ: "יש שינוי חיובי בגישת ארה"ב להסגרת גולן"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מעוניין שסוכנות המודיעין הלאומית והצבא יהיו כפופים ללשכת הנשיאות - כך מסר היום (חמישי) גורם רשמי במדינה. ארדואן עצמו צוטט אומר לרשתות התקשורת במדינה כי שינוי זה יחייב שינוי חוקתי ושהאופוזיציה תידרש להסכים לכך. היום התכנסה באנקרה במשך כחמש שעות המועצה הצבאית העליונה, בהובלתו של ראש הממשלה בינאלי יילדרים, ובהשתתפות הרמטכ"ל הולוסי אקר ושר ההגנה פיקרי אישיק. בסמכות המועצה לקבוע מינויים, קידומים והדחות למשך השנה הקרובה. שר המשפטים בקיר בוזדה מסר כי החלטותיה של המועצה יוכרזו בהמשך היום.

בתוך כך, אמר היום שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואולו כי יש "שינוי חיובי" בגישה של ארצות הברית בכל הנוגע להסגרתו של איש הדת פתהוללה גולן, יריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן שהואשם על ידי אנקרה באחריות לניסיון ההפיכה הכושל במדינה לפני קרוב לשבועיים. במהלך השבוע האחרון הכריז צ'בושואולו, כמו גם גורמים בכירים נוספים, כי לסירוב אמריקני להסגרתו "יהיו השלכות על היחסים".

בריאיון לרשת CNNTurk, טען שר החוץ כי יותר מ-300 גורמים במשרד החוץ קשורים לתנועתו של גולן. טרם התברר כמה מהם נעצרו עד כה, אולם היום נמסר כי 88 מעובדי המשרד פוטרו. כמו כן, צ'בושואולו הוסיף כי כמה גורמים בתביעה הציבורית, שגם להם קשרים לכאורה לגולן, נמלטו לגרמניה לאחר כישלון המרד. הוא קרא לגרמניה להסגיר אותם לידי אנקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
גל הטיהורים בטורקיה נמשך: 130 כלי תקשורת ייסגרו
טורקיה: גשר הבוספורוס ייקרא מעתה "גשר השהידים של ה-15 ביולי"
טורקיה: עשרות עיתונאים נעצרו; דיפלומטים עומדים בפני פיטורים

מפגינים שורפים בובה בדמותו של פתהוללה גולן בכיכר תקסים, 20 ביולי 2016. רויטרס
מפגינים שורפים בובה בדמותו של גולן בכיכר תקסים, איסטנבול/רויטרס

מוקדם יותר, טען שר המשפטים בוזדה בריאיון לרשת "האברטורק" כי על פי מידע מודיעיני, גולן, החי בפנסילבניה, עלול להימלט אל מדינה אחרת. גולן, שהכחיש כל מעורבות בניסיון ההפיכה, עלול לטענת בוזדה להימלט לאוסטרליה, מקסיקו, קנדה, דרום אפריקה או מצרים. ראש ממשלת מצרים, שריף איסמעיל, אמר היום כי ארצו לא קיבלה בקשת מקלט מדיני מגולן, והוסיף כי אם תתקבל בקשה זו היא תישקל לגופה.

במקביל, שני גנרלים בכירים בצבא טורקיה התפטרו היום, לאחר שאתמול הודחו כ-1,700 קצינים ואדמירלים, באשמה שהיו מעורבים בניסיון ההפיכה הכושל במדינה לפני שבועיים. לא נמסרה סיבת התפטרותם של השניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חברי המועצה הצבאית העליונה בביקור באנדרטה לזכר כמאל אטאטורק, אנקרה, 28 ביולי 2016. רויטרס
יילדרים ואקר יחד עם חברי המועצה הצבאית העליונה באנדרטה לזכר כמאל אטאטורק, היום באנקרה/רויטרס

אתמול הודחו יותר מ-1,600 אנשי צבא מתפקידם. מאז ניסיון ההפיכה יותר מ-60 אלף חיילים, אנשי משטרה, מורים, שופטים ואחרים נעצרו, הושהו מתפקידם או נחקרו. כ-9,000 מהעצורים נאסרו וממתינים למשפטם בגין מעורבות בניסיון ההפיכה.

בתוך כך, צבא טורקיה הודיע כי בניסיון ההפיכה השתתפו 8,651 חיילים, המהווים כ-1.5% מהצבא. לפי ההודעה, אותם החיילים "היו חלק מרשת טרור שהובלה בידי גולן". כמו כן נמסר כי המורדים עשו שימוש ב-35 מטוסים, בהם 24 מטוסי קרב, כמו גם 37 מסוקים. בנוסף, מבצעי ההפיכה השתמשו ב-37 טנקים ו-246 כלי רכב משוריינים.

חברי המועצה הצבאית העליונה בביקור באנדרטה לזכר כמאל אטאטורק, אנקרה, 28 ביולי 2016. רויטרס
בסמכותם לקבוע מינויים, קידומים והדחות. חברי המועצה הצבאית העליונה, היום באנקרה/רויטרס
חברי המועצה הצבאית העליונה בביקור באנדרטה לזכר כמאל אטאטורק, אנקרה, 28 ביולי 2016. רויטרס
נפגשו באנקרה במשך כחמש שעות. חברי המועצה הצבאית העליונה באנדרטת אטאטורק, היום/רויטרס
חברי המועצה הצבאית העליונה בביקור באנדרטה לזכר כמאל אטאטורק, אנקרה, 28 ביולי 2016. רויטרס
החלטותיהם יוכרזו בהמשך היום. חברי המועצה באנדרטת אטאטורק, היום/רויטרס
חברי המועצה הצבאית העליונה בביקור באנדרטה לזכר כמאל אטאטורק, אנקרה, 28 ביולי 2016. רויטרס
ביקור חברי המועצה הצבאית העליונה באנדרטת אטאטורק, היום באנקרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully