וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עשרות עיתונאים נעצרו; דיפלומטים עומדים בפני פיטורים

42 עיתונאים מבוקשים לחקירה לאחר ניסיון ההפיכה הכושל, בהם פרשנית בולטת ומבקרת חריפה של הנשיא ארדואן. יותר מ-200 עובדים של "טורקיש איירליינס" הודחו. החיילים שתקפו את המלון שבו שהה ארדואן במרמריס נעצרו

עריכה: מתן חדד

הרשויות בטורקיה הוציאו היום (שני) צווי מעצר ל-42 עיתונאים כחלק מגל הטיהורים שהחל בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל - כך דיווחה רשת הטלוויזיה הפרטית NTV. בין אלו הדרושים למעצר נמצאת העיתונאית והפרשנית הבולטת נזלי איליצ'אק, שהייתה בעבר חברת פרלמנט. זאת כחלק מגלי הטיהור של משטרו של רג'פ טייפ ארדואן נגד המעורבים בקשירת הקשר ותומכי יריבו פתהוללה גולן, הגולה בארצות הברית.

העיתונאית בת ה-72 פוטרה ב-2013 מהעיתון הפרו-ממשלתי דיילי סבאח לאחר שביקרה שרים שהיו מעורבים בפרשת שחיתות גדולה. הממשלה האשימה את גולן בתפירת הסקנדל, שבו היה מעורב גם בנו של ארדואן. אנקרה דורשת את הסגרתו של בעל הברית לשעבר של הנשיא, אולם בוושינגטון מדגישים כי עליה להגיש ראיות נגדו ולהמתין לתום ההליך המשפטי.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן מוחק את שרידי הדמוקרטיה בטורקיה – והמערב מפהק
תיעוד: כוחות מיוחדים מכניעים את המורדים - ומאפשרים לארדואן לנחות
יריבו של ארדואן על הכוונת: יועצו הקרוב ואחיינו נעצרו בטורקיה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני תומכיו בתפילות יום השישי במסגד באנקרה. 22 ביולי 2016. רויטרס
ארדואן במסגד באנקרה בסוף השבוע/רויטרס

עם זאת, שר החוץ מבלוט צ'בושואלו הודיע היום כי אם גולן לא יוסגר, היחסים בין אנקרה לוושינגטון יושפעו לרעה. הוא הוסיף בריאיון לרשת "הברטורק" כי טורקיה עשויה להדיח כמה משגריריה המזוהים עם גולן בעקבות ניסיון ההפיכה, ודיפלומטים נוספים.

כמו כן, חברת "טורקיש איירליינס" הודיעה כי 211 מעובדיה פוטרו בעקבות ניסיון ההפיכה הצבאית שאירע בטורקיה לפני כשבוע. לא נמסר מידע נוסף בנוגע לרקע לפיטורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מעצר זכריה קוזו, אחד מהחיילים החשודים בתקיפת בית המלון במרמריס, טורקיה, 25 ביולי 2016. רויטרס
מעצר אחד החיילים שהשתתפו לכאורה בתקיפת המלון במרמריס, היום/רויטרס

היום נעצרו גם שלושה חיילים, שלפי הדיווח ברשת CNNTurk השתתפו בניסיון ההפיכה הצבאית והיו אלה שתקפו את בית המלון במרמריס שבו שהה הנשיא ארדואן. הם לא נתפסו עד כה, ונעצרו היום במרמריס.

עד כה נעצרו, הודחו או נחקרו יותר מ-60 אלף חיילים, שוטרים, שופטים, מורים, אנשי השירות הציבורי מאז דוכא המרד בסוף השבוע שעבר. צווי המעצר לעיתונאים צפויים להגביר עוד יותר את הביקורת מצד האיחוד האירופי, שהביע את דאגתו מהצעדים שנקטה אנקרה מאז ניסיון ההפיכה הכושל.

היום אמר נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר כי טורקיה לא בעמדה להפוך לחברה באיחוד בזמן הקרוב וכי המשא ומתן להצטרפותה ייפסק מידית אם היא תחדש את עונש המוות. "אני מאמין שטורקיה, במצבה הנוכחי, לא בעמדה להפוך לחברה בזמן הקרוב וגם לא בטווח הרחוק", אמר יונקר בריאיון לערוץ הטלוויזיה הצרפתי "פראנס 2".

(עדכון ראשון: 11:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully