וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארטיקים במקום טילי נ"מ: קריסתו של שוק הנשק השחור בפקיסטן

במשך שנים פקדו ההמונים את הבזאר בעיירה דרה ורכשו נשק בעשרות דולרים. כעת החל הממשל באכיפה, וחנויות הנשק מתחלפות במכולות. "הייתי מייצר עשרה קלצ'ניקובים ביום, עכשיו אני מייצר ארבעה"

עריכה: יאיר דניאל
חנויות כלי נשק בעיירה דרה שבצפון פקיסטן. טוויטר, אתר רשמי
67 דולרים לתת מקלע. חנות בדרה/אתר רשמי, טוויטר

במשך עשרות שנים ניתן היה למצוא בעיירה דרה שבצפון פקיסטן כלי נשק שלא היו מביישים צבאות סדירים או סוכנויות ביון של מדינות רבות בעולם. החל מתת מקלע MP5, המשמש יחידות רבות ללוחמה בטרור, במחיר של 67 דולרים, דרך רובה קלצ'ניקוב ב-125 דולר, ועד לתותחי וטילי נ"מ, וטילי נ"ט. בנוסף, בדולרים בודדים בלבד ניתן היה לרכוש עט קטן שמסוגל לירות כדור אחד בלחיצת כפתור – כלי נשק הכרחי לכל רוצח שכיר מתחיל. אלא שלאחרונה החל ממשלו של ראש הממשלה נוואז שריף להגביר את האכיפה בצפון הפרוע, והעסקים נפגעו בצורה משמעותית.

"העסקים כאן גוועים כתוצאה מהגברת פעילות האכיפה לאחרונה", אמר חיטאב גול, סוחר נשק בן 45, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הממשל של שריף מקים מחסומים בכל מקום. בעשר השנים האחרונות מכרתי עשרת אלפים קלצ'ניקובים. הכלים אמינים מאוד ואף פעם לא היו תלונות. הייתי מייצר בערך עשרה ליום. היום אני מייצר רק ארבעה - עניין של היצע וביקוש".

עוד כתבות מהעולם:
המשבר בוונצואלה הגיע לגני החיות: כ-50 בעלי חיים מתו ברעב
גרמניה נגד טראמפ: "בחירתו תיפגע ביחסים בין אירופה לארצות הברית"
שנתיים אחרי: החוקרים מעריכים - טייס המטוס המלזי התרסק בכוונה

חנויות כלי נשק בעיירה דרה שבצפון פקיסטן. טוויטר, אתר רשמי
העיירה הפכה למפעל נשק בשנות ה-80. אחת החנויות בעיירה/אתר רשמי, טוויטר

דרה מהווה מרכז לפעילות פלילית כבר עשורים, ומבריחי אדם וסוחרי סמים נפוצים באזור. בתחילת שנות ה-80, עם עליית הביקוש לנשק באזור במהלך המלחמה נגד ברית המועצות באפגניסטאן, הפכה העיירה למפעל נשק גדול, ולמעוז טליבאן. אנשי העיירה מייצרים במלאכת יד גרסאות מקומיות של כלי נשק מודרניים באמצעות חומרי גלם ומתכות המובאות ממספנות קראצ'י ומשרידי גרוטאות שנותרו מהמלחמה נגד ברית המועצות.

למעלה משלושה עשורים זכה הסחר בנשק בעיירה להתעלמות מהשלטונות. אך כעת, עקב מאמצים של צבא פקיסטאן לנסות למשול באופן אפקטיבי באזור, חנויות הנשק מתחלפות אט אט בחנויות מכולת ובחנויות אלקטרוניקה. עד לפני זמן לא רב, הרחוב הראשי של העיירה היה מלא בחנויות נשק, ובכל מקום יצאו אנשים לרחוב וירו באוויר כדי לבחון את התוצרת. כעת, בזאר הנשק המפורסם הולך ודועך.

חנויות כלי נשק בעיירה דרה שבצפון פקיסטן. טוויטר, אתר רשמי
חנויות כלי נשק בעיירה דרה שבצפון פקיסטן/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully