וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בוועדת הכספים: האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות לתקציב

27.7.2016 / 2:25

עקב ההסתייגויות הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ גפני, כי יקבע מועד אחר להצבעה על כל אחת מהן. חברי האופוזיציה הביעו תרעומת. "זה הכלי האחרון למניעת אישור תקציב שיפגע במשק", אמרה ח"כ שפיר

מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ סתיו שפיר:

סערה התחוללה אמש (שלישי) במהלך ישיבה על התקציב הדו-שנתי ל-2018-2017 בוועדת הכספים. בעקבות אלפי ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה והעיכוב שנוצר בהצבעה על החוק הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי מעתה יקיים רצף של הקראת הסתייגויות על ידי חברי האופוזיציה ויקבע מועד אחר להצבעה על כל הסתייגות. החלטתו התקבלה במחאה מצד חברי האופוזיציה.

הדיון הסתיים רק לאחר השעה אחת בלילה, לאחר שכל ההסתייגויות נפלו במהלך ההצבעות וח"כ גפני הודיע על עצירת הדיונים. "מלכתחילה בחרתי מתוך הגינות, לאפשר לחברי האופוזיציה לנהל פיליבסטר ולהגיש הסתייגויות רבות. זאת מתוך תקווה שחבריה ינהגו גם הם בהגינות כלפיו ולא ימתחו את החבל יותר מדי", אמר גפני עם עצירת הדיון. הוא הוסיף כי חברי האופוזיציה יוכלו להגיש בכתב את כל הסתייגויותיהם על החוק למזכירות ועדת הכספים עד היום בשעה 16:00. מחר בבוקר צפויה הוועדה לערוך ישיבה בה יתקיימו הצבעות בלבד על ההסתייגויות ועל יתר סעיפי החוק שטרם אושרו.

לקריאה נוספת:
בתום מגעים של חודשים: נתניהו וכחלון סיכמו על תקציב דו-שנתי
מספר הקסם: החשש שהפך לסוד ההצלחה של ממשלת נתניהו הרביעית

מהומה בוועדת הכספים שדנה בחוק התקציב הדו-שנתי, 26 ביולי 2016. עמוד הפייסבוק של ח"כ סתיו שפיר, אתר רשמי
הדיון הלילי בוועדה/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של ח"כ סתיו שפיר

"אנחנו משתמשים בכלי האחרון למניעת אישור תקציב דו-שנתי שיפגע במשק הישראלי", אמרה ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שאף שידרה את הדיון בוועדה בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה. "גם אתה השתמשת בזה כשהיית כאן באופוזיציה", הוסיפה. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) פנה גם הוא לגפני: "אתה שולל ממני את הכלי הפרלמנטרי היחיד שיש לי להתמודד עם הגזירה הרעה של תקציב דו-שנתי".

גפני השיב לחברי האופוזיציה: "דבר אחד זה כשעושים פיליבסטר, דבר אחר זה כשעוברים את הקו האדום. ברגע שמצביעים על כל הסתייגות בנפרד, אפשר להצביע במועד שאני אקבע וזה חוקי". לדבריו, "כאן עברתם את הקו האדום כשאתם מגישים הסתייגויות סתמיות שבמקום תאריך פלוני יבוא תאריך אלמוני וחוזר חלילה וזה מתחיל להיות ביזיון. ואני צריך לנצל את כל היכולות המשפטיות שיש לי על-מנת לעצור את הביזיון הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ גפני נואם מעל דוכן הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

בטרם הודיע על ההחלטה התייעץ יו"ר הוועדה עם היועצים המשפטיים של הוועדה. מ"מ היועצת המשפטית לוועדה, שלומית ארליך, כי "כל עוד נעשית הצבעה על כל הסתייגות בנפרד אין מניעה לקיים את ההצבעה בנפרד מהקראת ההסתייגויות". הפרדת הקראת ההסתייגויות מההצבעה עליהן מאפשרת לחברי הקואליציה לעזוב את הדיון וכן עשויה לקצר את הדיון ובכך גם את הפיליבסטר של האופוזיציה.

לפני שבוע אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק הקובעת את המסגרת לתקציב דו-שנתי לשנים 2018-2017, ברוב של 58 חברי כנסת תומכים מול 46 מתנגדים. הצעת החוק קובעת הוראת שעה שלפיה התקציב לשנים הללו יהיה תקציב דו-שנתי, אך לאחר שנה ייקבע מנגנון לעדכון תחזיות וביצוע התאמות במידה ויהיו חריגות מהתחזיות. לפי הצעת החוק, אם בתום השנה הראשונה יהיו פערים בין המסגרות שאושרו לבין התחזיות העדכניות, תידרש הממשלה לבצע קיצוץ. אם הקיצוץ וההתאמות לא יכסו את ההפרש, תצטרך הממשלה להניח על שולחן הכנסת חוק תקציב חדש.

(עדכון ראשון: 00:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully