וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כלבים ולא חתולים: מומחים טוענים שאלו חיות המחמד הטובות ביותר

1.8.2016 / 5:41

חוקרים אספו מידע על הבריאות וההתנהגות של חיות שונות והרכיבו רשימה מתוקה במיוחד של כל בעלי החיים שיכולים להיות שותפים מעולים לחיים עם בני האדם. אז מה דעתכם להביא הביתה לאמה או קוצן?

יוטיוב

בסרטון - איילי סיקה ביפן. אכן חמודים

קבוצה של וטרינרים מומחים מהולנד החליטה להילחם בתופעה בה אנשים מאמצים חיות אקזוטיות שאינן מתאימות לחיי בית. לצורך כך הם הכינו רשימה של חיות בר שדווקא כן יכולות להיות שותפות נפלאות לחיים. הם בחנו כמעט 100 מינים וחשפו את הרשימה האולטימטיבית שכוללת עשרה בעלי חיים מתוקים במיוחד.

לפי המחקר החיה שזכתה במקום הראשון היא איל הסיקה, שחביב במיוחד על היפנים וניתן לראות אותו מסתובב בחופשיות בעיר התיירותית נארה. מיד אחריו ברשימה נמצא וולאבי אגיל שהוא סוג של קנגרו מתוק, לאמה, וגחן דקלים אסייתי - שלמרות שמו המפחיד נראה כמו אוגר.

איילי סיקה ביפן. צילום מסך
אייל סיקה וחבר./צילום מסך

החוקרים בחרו 90 מינים של יונקים פופולארים בהולנד, לא כולל ארנבות, אוגרים וחזירי ים שהפכו כבר לחיית מחמד נפוצה. לאחר מכן הם בחנו את התנהגותן של חיות אלה בטבע ובשבי, מצבן הבריאותי ויחסן עם בני אדם.

"יונקים רבים מוחזקים בשבי והממשלה רוצה לדאוג לרווחתן", סיפר מוביל המחקר, ד"ר פול קון. "לאחר שגיבשנו רשימה ראשונית אנחנו בוחנים עוד 270 יונקים ובודקים מי מתאימים לחיים בבית ומי לא. כמו כן בעתיד נערוך מחקרים דומים על ציפורים וזוחלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לאמה פוטוגנית:

למרות שאיילים קטנים וקנגרואים חמודים יכולים לשמש כחיות מחמד מגניבות, החוקרים סוברים כי הפופולאריות של החתולים והכלבים לא עתידה להיפגע. "חתולים וכלבים הם סוג מיוחד של חיות מחמד", אמר ד"ר קון. "בגלל הדרך שבה הם מקוננים, מגוון הגזעים וההיסטוריה המשותפת. הוואלבים בהחלט לא מאיימים עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully