וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפבלות העניות של ריו, הרצח חסר האבחנה הוא חלק משגרת החיים

25.7.2016 / 14:37

לא הרחק מהכפר האולימפי שיארח מאות אלפי תיירים וספורטאים בחודש הבא, נמצאות שכונות העוני. שם, כנופיות הסמים שולטות והשוטרים הם רק חלק מתפאורת המוות שאופפת את העיר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לא הרחק מהרובעים האופנתיים של איפנמה ושל קופקבנה, שבילים צרים מובילים לפבלות עגומות, שם העוני, כנופיות הסמים וגברים צעירים עם כלי נשק שולטים בחייהם של מאות אלפי תושבים.

גופות מחוררות מקליעים שכובות בבריכות של דם ונערים בכפכפים מנווטים במבוכי הסימטאות כשהם עובדים כמאבטחים ומפיצים סמים של מנהיגי קרטלים במרחק של קילומטרים בודדים מהכפר האולימפי, לשם יגיעו מאות אלפי תיירים וספורטאים החל מהחודש הבא.

"בקהילות האלו אפשר לראות כיצד החיים האמיתיים נראים. זאת המציאות שלנו", אמר סוחר סמים ששוחח עם סוכנות הידיעות אי-פי בעילום שם. כשהוא אוחז בקלצ'ניקוב, הסוחר רעול הפנים מספר כי הסוחרים כובשים את לבבות התושבים דרך תשלום על מוצרי מזון ותרופות, כשהם מספקים לרבים מהם החיים בעוני חבל הצלה.

עוד על ברזיל
שבועיים לפני האולימפיאדה: ברזיל חשפה תא טרור המזוהה עם דאעש
חשש לקראת האולימפיאדה: "חיידקי על" עמידים נמצאו במים בברזיל
הפשע, השחיתות והנגיף: כל המכשולים בדרכה של ברזיל לאולימפיאדה מוצלחת

AP

זירות רצח הן מחזה יומיומי בשיכוני העוני של העיר. על גג של תחנת רכבל עומדים כמה שוטרים. הם תופסים מחסה מאחורי קירות בטון במהלך חילופי אש עם סוחרי סמים לאור יום, במתחם פבלות הידוע בשם "קומפלקסו דם אלמאו". כשהאש פוסקת, תלמידי בית ספר חוצים את הרחוב בשגרתיות כשהשוטרים סורקים מכוניות חולפות.

במקום אחר, אדם נגרר מביתו ונורה למוות, כשגופו המדמם נותר במפתן הדלת. נער הוצא להורג כשידיו קשורות ברחוב שמחלק טריטוריות של כנופיות יריבות. אישה שהייתה מועמדת למועצה מקומית נורתה למוות בפאב הסמוך לביתה.

חלק מהתושבים עושים כל שהם יכולים כדי להראות שיש גם דרך אחרת. הכומר נילטון, שהיה בעבר סוחר סמים, עורך תפילות בפבלות שבשליטת כנופיות. הוא מנסה לשכנע את הצעירים לוותר על חיי הפשע. לעתים הם מסכימים להניח את כלי הנשק שלהם, אך רק לרוב זה נמשך רק בזמן שהם מקבלים את ברכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully