וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "תיק החוץ הוא אופציה עבורי, דיברתי על כך עם נתניהו"

24.7.2016 / 21:20

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס ראש השב"כ לשעבר לציפיותיו לקראת סבב התיקים בקואליציה, וטען כי דווקא תיק התקשורת "הוא לא הראשון שצריך לחלק" ולהפקיע מידי נתניהו. על משפט אזריה: "בימיי כאיש שטח לא ראיתי מעולם וידוא הריגה"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ברקע סבב התיקים הקרב בקואליציה, אמר היום (ראשון) ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות שיקבל את התיק הנחשק וימונה לשר החוץ. "ראיתי את עצמי מועמד לתפקיד מפתח בממשלה", סיפר דיכטר, המשמש גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון. "תיק החוץ הוא אופציה ואני מדבר עם ראש הממשלה על כך. זה תפקיד שיש בו הזדמנות להשפיע ונתניהו צריך להחליט מי יהיה עזר כנגדו לצד שר הביטחון. עברי ונסיוני מכשירים אותי לתפקיד".

דיכטר אמר כי לדעתו יש צורך בשר חוץ שאינו ראש הממשלה, בהתייחס לכך שנתניהו שומר את התיק מתחילת הקדנציה הנוכחית. "נתניהו נדרש לארוג מארג פוליטי מורכב מאוד. הליכוד הוא רבע מהכנסת, הוא המפלגה הגדולה בקואליציה כשהמפלגה השנייה בגודלה אחריה מונה בסך הכול עשרה מנדטים", אמר. "נתניהו היה ועדיין במצוקה. הוא רצה להרחיב את הממשלה. בוז'י טען הבוקר שרק איתו יש סיכוי לתהליך מדיני. אני לא מסכים איתו – הליכוד יודע לעשות זאת בלעדיו".

דיכטר התייחס בדבריו גם לתיק התקשורת ולסערת תאגיד השידור הציבורי ואמר כי הוא "לא בטוח שתיק התקשורת הוא התיק הראשון שצריך לחלק". לדבריו, "זה יכול לשבש את המאזן הקואליציוני. מה לעשות, נתניהו לא רוצה להרחיב את הממשלה, למרות שיש כמה שרוצים לראות את עצמם כשרים, כולל אותי". לאחר מכן, מתח ביקורת על התקשורת במדינה ואמר: "אני לא חושש לחופש העיתונות, אבל אני מאוד מוטרד ממה שהיא עוברת בשנים האחרונות. יותר מדי עיתונאים משמשים ככתבי חצר שמבטאים את דעתם של כמה פוליטיקאים. זה תקף לכל העיתונים בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
אזריה מעיד: "צעקתי 'זוזו' – ויריתי למחבל כדור לכיוון הראש"
יעלון נגד ליברמן: "הוא מנסה להפוך את גלי צה"ל לפראבדה"
"דיכטר רצה את התפקיד": ח"כ ברקו לא תעמוד בראש ועדה ביטחונית

ראיון עם חבר הכנסת אבי דיכטר. מערכת וואלה!
ממתין עד סוף משפט אזריה כדי להחוות עליו דעה. ח"כ דיכטר/מערכת וואלה!

בריאיון התייחס דיכטר גם למשפט אלאור אזריה המואשם בהריגת המחבל הפצוע בחברון. "החלטתי להמתין עד לסוף המשפט כדי לחוות עליו דעה", הדגיש. "לצערי תהליך המשפט זוהם על ידי פוליטיקאים ואישי ציבור. הליך מבצעי הפך להליך פלילי שנמשך כבר חודשים. הזיהום יוצר משפט שנמשך יותר מדי זמן ויוצר הרבה יותר נפגעים. אסור היה לאף אחד מאנשי הציבור להתקרב לבית הדין".

עם זאת, העיד: "בימיי כאיש שטח לא ראיתי מעולם וידוא הריגה. זה מונח שאפשר לקחת אותו לקיצוניות. כשאתה יודע בוודאות שיש סכנה ממחבל שלא נוטרל עד הסוף, ואולי יש עליו חגורת נפץ, יש הליכים מאוד ברורים שמתווים את מה שקורה ואיך מנטרלים אותו".

ח"כ דיכטר שלל את התפיסה שלפיה ישראל מצויה באינתיפאדה שלישית בדעיכה. "לוקחים גל פיגועים קשה ומדמם ומכתירים אותו כאינתיפאדה. נראה לי שהפלסטינים בכלל לא ידעו שהם באינתיפאדה שלישית. לא הייתה עכשיו אינתיפאדה, משום שהפלסטינים ראו כיצד הקודמת הסתיימה במבצע 'חומת מגן' ונכנסה חזרה לכל מחנות הפליטים והערים ביהודה ושומרון. גם בעזה המצב לא שונה. אנחנו תמיד הזרים במזרח התיכון, והאויבים של החמאס הם גם האויבים שלנו. לכן אין לנו יכולת לשתף פעולה עם הסלפים. החמאס הוא אויב שמכין את עצמו לסבב אלימות קשה מאוד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר הביטחון אביגדור ליברמן, טקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הכנסת. 19 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"לא שווה לפגוע בהניה כדי לאמת אמירה של שר ביטחון". ליברמן/נועם מושקוביץ

גם מאיומי שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד מנהיג חמאס איסמעיל הניה, דיכטר לא מתרגש. "אני לא חושב שהניה הוא הדמות שקובעת את אלימות חמאס נגד ישראל. הוא מונה כפשרה בין מתמודדים אחרים", אמר. "אם יפגעו בו יש לכך הצדקה, אבל הוא לא שווה את המחיר רק כדי לאמת אמירה של שר ביטחון".

כשנשאל על היום שאחרי אבו מאזן, השיב דיכטר כי הוא כלל לא בטוח שמרואן ברגותי ייבחר בבחירות. "ברגותי קנה את מעמדו בזירה הפלסטינית על גבם של ישראלים שנרצחו", הסביר דיכטר. "הוא נשפט לחמישה מאסרי עולם ו-40 שנה והבחירה בו למנהיג תהיה מסר. פגשתי ישראלים, כולל שרים בממשלה, שמינו אותו כמי שראוי להיות המנהיג הפלסטיני וייעצו לי כשר לביטחון פנים וראש שב"כ לשחרר אותו מהכלא, והשבתי שרק לאחר שירצה 40 שנה נדון בחמישה מאסרי העולם שיישארו לו. אני מקווה שיינמק בכלא עד יומו האחרון. אם יבחרו בו, יהיה מנהיג בכלא וזה יהיה הפרצוף של הפלסטינים מול כל העולם. אנחנו לא נבחר במי שיחליף את עבאס, אבל מי שחושב שברגותי הוא נלסון מנדלה של הפלסטינים טועה – הוא רוצח, שרצח ארבעה יהודים בגלל שהם יהודים ונזיר בגלל שחשב שהוא יהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully