וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרע במארג הראיות": זוכה נער שהואשם בתקיפה חמורה

24.7.2016 / 18:10

שופטת בית המשפט לנוער בחדרה זיכתה צעיר מכפר סמוך, שנאשם בגין אירועים שהתרחשו בעת שהיה בן 17. הזיכוי התאפשר לאחר חקירה נגדית של עדי התביעה, שבה עלו סתירות שסיפקו "עננת ספק אפורה מאוד"

בית משפט השלום לנוער. ראובן קסטרו
השופטת העלתה ספק באישומים לנוכח סתירות בעדויות/ראובן קסטרו

"עננת ספק אפורה מאוד", "קרע עמוק במארג הראיות, אשר מעיד על אמינות עדי התביעה" – כך הגדירה היום (ראשון) שופטת בית המשפט לנוער בחדרה, היאם קראווי, כתב אישום שהוגש נגד צעיר מכפר ליד חיפה, שנאשם בעבירות פציעה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין, וזיכתה אותו מהאישום.

כתב האישום התמוה מגולל אירוע אלימות חמור שבו מפורטות עבירות פציעה בנסיבות מחמירות וכן אחזקת סכין. הפרשה החלה בחודש מאי 2013, כאשר הוגש בבית המשפט לנוער בחדרה כתב האישום נגד הצעיר, שבזמן האירוע היה בן כ-17.

עוד בוואלה! NEWS
הטבח במינכן: "הרוצח היה חובב משחקי פעולה ותכנן את הירי במשך שנה"
אזריה מעיד: "צעקתי 'זוזו' – ויריתי למחבל כדור לכיוון הראש"
מנהלת העמוד שחשף שם המתלוננת נגד בוכריס: "אין שליטה על כל אחד"

לפי כתב האישום, הצעיר הצטייד בסכין בעלת להב באורך 20 סנטימטרים, התקרב לנער אחר וחתך אותו בפניו ובידו. לאורך כל הדרך הנאשם כפר במיוחס לו וטען שהוא עצמו הותקף בידי הנער המתלונן.

השופטת העלתה ספק בעצם הגשת כתב האישום, ובהחלטת הזיכוי תיארה את עדות המתלונן כלא עקבית. "הגרסה אינה משכנעת ואינה מתיישבת עם יתר הראיות בתיק, ועדות העדים ובמיוחד עדויות בני משפחתו של המתלונן", כתבה השופטת קראווי.

התלונן שהותקף רק לאחר שנחקר בעצמו

בחקירות הנגדיות שניהל הסניגור, עו"ד עלאא עתאמנה, אשר ייצג את הקטין מטעם הסניגוריה הציבורית, עלו סתירות מהותיות בגרסאותיהם של עדי התביעה, לרבות בגרסת המתלונן עצמו.

עו"ד עתאמנה הצליח להעלות תהיות בנוגע לתעודה הרפואית שהוגשה בפני בית המשפט, והזכיר כי בחקירתו במשטרה טען המתלונן כי נחתך בלחי שמאל, ואילו בתעודה הרפואית הראשונית צוין שהוא נחתך בלחי ימין. בחקירה הנגדית אף עלה כי אמו של המתלונן ניגשה בעצמה לקופת החולים בכפר שבו הם מתגוררים, ולבקשתה שונה הרישום בטופס ונכתב כי מיקום הפציעה הוא לחי שמאל.

יחד עם זאת, במהלך העדות התברר כי הצעיר התלונן נגד הנאשם רק לאחר שהוא עצמו נחקר בחשד לתקיפתו. המתלונן טען בעדותו כי לא פנה בתחילה למשטרה כי "לא רצה לעשות בעיות", והסביר כי הלך למרפאה רק כעבור יום מהדקירה שנגרמה לו לכאורה כי "לא חשב שהפציעה קשה, אך לאחר יום הופיעו נפיחות ולכלוך, אז הלך לקופת החולים". מביקור זה במרפאה הושג תיעוד רק כעבור יומיים. גם לגבי שעת האירוע, שינה המתלונן את גרסתו שלוש פעמים.

תהיות נוספות עלו משאר עדויות התביעה, כמו דברי האח במרפאה המקומית שאמר כי רשם במסמך הרפואי: "פציעה בלחי ימין ויד ימין, כי כך נאמר לי מבן משפחה". אח אחר מהמרפאה העיד כי כעבור יומיים תיקן במסמך את מיקום הפציעה ל"לחי שמאל", לאחר שהמתלונן ואמו ביקשו לתקן את המסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully