וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל באפגניסטן לאחר מתקפת דאעש בבירה: "ננקום באחראים"

יום לאחר ש-80 אזרחים נהרגו בפיגוע בהפגנה של המיעוט השיעי הזארה בקאבול, המשפחות מתכוננות להלוויות ומחפשים את החפצים שהותירו ההרוגים. "עם כל הכאב הזה, לממשלה לא אכפת מהאזרחים שלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יום אבל לאומי מצוין היום (ראשון) באפגניסטן, יום לאחר ש-80 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בהפגנה של בני המיעוט השיעי הזארה בבירה קאבול. הלוויות ההרוגים החלו היום, בעוד רבים מ-231 הפצועים עדיין מטופלים בבתי החולים.

"אלה הסנדלים של בן הדוד שלי", סיפר סעיד מוחמד, שאיבד ארבעה בני משפחה בפיגוע, בעודו מביט על החפצים של הקורבנות, שהשאירו הרשויות ברובע דשט-א-ברצ'י, שם ייערכו ההלוויות. "הגופה שלו בבית החולים, הוא היה המפרנס היחיד במשפחה", הוסיף. "אני מחפש כאן, לראות אם אני יכול למצוא עוד משהו מקרובי משפחה נוספים".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע כפול בהפגנה בקאבול: כ-80 נהרגו, יותר מ-200 נפצעו
"טליבאן נותר איום": אובמה ישאיר כוחות גדולים יותר באפגניסטן
אפגניסטן: המחבל חיכה שהכוחות יגיעו לזירת הפיגוע - והרג עשרות

זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן, 24 ביולי 2016. רויטרס
"טרוריסטים שלא יודעים גבולות". זירת הפיגוע בקאבול, היום/רויטרס

מדובר במתקפה הקטלנית ביותר במדינה מאז שנת 2001, והפעם הראשונה שבה דאעש מקבל אחריות על פיגוע בבירה קאבול. הנשיא אשרף ראני, שהכריז על יום האבל בנאום ששודר ברשתות הטלוויזיה, קרא: "אני מבטיח לנקום באחראים למתקפה". בהודעה שפרסם מוקדם יותר, מסר: "הפגנות שלוות הן זכותו של כל אזרח באפגניסטן, והממשלה תעשה כל שביכולתה על מנת לאפשר אותן בבטחה".

מועצת חכמי הדת של אפגניסטן גינתה את הפיגוע, ובהודעה שפרסמה היום מסרה כי הוא בוצע על ידי "טרוריסטים שלא יודעים גבולות, שיוך אתני או דת, ופוגעים פעם אחר פעם בבני אדם ובאסלאם". הם קראו לרשויות "לעשות כל מה שניתן" על מנת לסייע לנפגעי המתקפה. בהודעה שפרסם דאעש, ציין כי המיעוט השיעי, המהווה כ-20% מאוכלוסיית המדינה, היה מטרת הפיגוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן, 24 ביולי 2016. רויטרס
"אני מחפש כאן עוד משהו מקרובי המשפחה שלי". זירת הפיגוע, היום/רויטרס

גינויים זרמו גם מממשלות זרות, בראשן ארצות הברית ורוסיה. הנשיא ולדימיר פוטין העביר אגרת למקבילו האפגני, ומסר כי "רוסיה מגנה באופן נחרץ את הפשע הציני הזה, נגד אזרחים שלווים, ומבהירה את נכונותה לשיתוף פעולה עם הרשויות ועם העם באפגניסטן, להילחם בטרור בכל צורותיו".

ארגון דאעש פעל בעיקר במזרח המדינה בשנה האחרונה, סמוך לגבול פקיסטן, ולא הייתה לו נוכחות של ממש בערים הגדולות ובראשן קאבול. גורמים ביטחוניים אישרו כי דאעש אחראי לפיגוע, ותוכננה על ידי בכיר הארגון הפועל במדינה. להערכת הגורמים, מחבל מתאבד אחד בלבד התפוצץ, בעוד מחבל שני לא הצליח לפוצץ את המטען שלגופו ומחבל שלישי נורה על ידי כוחות הביטחון.

זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן, 24 ביולי 2016. רויטרס
"הם בנו גורדי שחקים לעצמם ולמשפחותיהם מהדם שלנו". זירת הפיגוע, היום/רויטרס

לפני הפיגוע, נערכה ברובע דהמזנג שבעיר הפגנה בהשתתפות אלפי בני ההזארה, שמחו על הקמתו המתוכננת של קו מתח גבוה, שיפגע באזורים שבהם הם חיים, ועל האפליה שממנה הם סובלים. מלשכת הנשיא נמסר כי התקבלו התרעות, שבעקבותיהן שונה וצומצם תוואי ההפגנה. הממשלה אסרה על הפגנות ועל כינוסים גדולים בעשרה הימים הקרובים, אולם ההלוויות נערכות כרגיל.

"עם כל הכאב הזה, לממשלה לא אכפת מהאזרחים שלה", טען דוסט מוחמד, בן 42, ששהה סמוך לזירת הפיגוע. גולאם עבאס, בן מיעוט ההזארה, יצא גם הוא נגד ההזנחה רבת השנים מצד הרשויות. "הם מכרו אותנו, ולא נשכח זאת לעולם", אמר. "הם בנו גורדי שחקים לעצמם ולמשפחותיהם מהדם שלנו".

זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן, 24 ביולי 2016. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת הפיגוע בקאבול, אפגניסטן, 24 ביולי 2016. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully