וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים במינכן: "זה נראה כמו פיגוע שני בשבוע; הגרמנים בפאניקה"

אירוע הירי במרכז הקניות OEZ בדרום גרמניה הפר את שלוות הטיול של חלי כוגן, שהגיעה לטייל בעיר. "אנשים פה אומרים שזו פעם ראשונה שהם עדים לדבר כזה", סיפרה לוואלה! NEWS, ובר פינטו הוסיף: "אנחנו במצור במלון"

צילום: רויטרס

"הגרמנים בפאניקה, זה נראה כמו פיגוע שני במדינת בוואריה השבוע והם לא רגילים לזה. אנשים פה אומרים שזו פעם ראשונה שהם עדים לדבר כזה" - כך תיארה אמש (שישי) חלי כוגן, ישראלית שמטיילת במינכן שבדרום גרמניה, את האווירה בעקבות אירוע הירי שהתרחש במרכז הקניות OEZ בעיר. בדבריה התייחסה לפיגוע שאירע במדינה ביום שלישי, ובו תקף מהגר אפגני בן 17 נוסעים באמצעות גרזן וסכין בתחנת רכבת בעיר וירצבורג ופצע כ-20 בני אדם.

"אני נמצאת כרגע במרחק של עשרה קילומטר מהזירה, אמבולנסים עדיין חולפים על פני המלון שלי", הוסיפה. לדבריה, "ביטלו את התחבורה הציבורית; אין רכבת תחתית. אנשים עלו בטירוף על מוניות והרבה נאלצו ללכת ברגל. אני הלכתי ברגל 40 דקות עד למלון".

עוד בנושא:
הרוגים באירוע ירי במרכז קניות במינכן; הנסיבות בבדיקה
תיעוד: היורה פותח באש בסמוך למרכז הקניות במינכן

ירי במרכז קניות במינכן, גרמניה. רויטרס
כוחות הביטחון במרכז הקניות, אמש/רויטרס

בר פינטו נשלח למינכן מטעם החוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב. "הגעתי למלון לפני זמן קצר, עכשיו אנחנו במצור", סיפר, "הייתי בפסטיבל בירה במינכן כשהחלה תנועה של ניידות משטרה ואמבולנסים לעבר הזירה, וקיבלנו דיווחים על הירי". לדבריו, "הגרמנים נכנסו מהר למכוניות שלהם ונסעו לבתיהם. המקום התרוקן תוך כמה דקות". לפינטו ולחבריו לא הייתה מכונית והם פנו לרכבת, אך היא נסגרה בעקבות האירוע והם נאלצו ללכת ברגל.

בדרכו למלון, סיפר פינטו כי ברחובות הייתה "המולה ונהירה לכיוון אחד". "היו אנשים שעצרו אותנו ברחוב ואמרו לנו לא ללכת לכיוון מסוים כי המשטרה אמרה לא ללכת". לדבריו, חבריו נלחצו אך הוא נותר רגוע. "רק כשהתברר לנו שלא תפסו את היורים חששתי קצת", הודה, וסיכם: "זה מצב לא נעים. רגע אחד הייתי בפסטיבל בירה ושנייה אחר כך היה אירוע ירי".

"אסור לצאת לעיר, סגרו את אמצעי התחבורה לשם וביקשו לא לצאת מהמלון", אמר קובי ליאני, ישראלי נוסף ששוהה במינכן. "יש אלפי אנשים ברחובות ואין להם דרך לצאת מהעיר - אין אוטובוסים, אין רכבות ואין מוניות. זאת בעיה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תחנת מטרו סמוכה לזירת אירוע הירי במרכז הקניות OEZ במינכן, גרמניה, 22 ביולי 2016. חלי כוגן, מערכת וואלה! NEWS
תחנת רכבת תחתית ריקה במינכן, לאחר האירוע/מערכת וואלה! NEWS, חלי כוגן
ירי במרכז קניות במינכן, גרמניה. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת האירוע, אמש/רויטרס

לפי גורם מהמשטרה המקומית, תשעה בני אדם נהרגו מהירי. לפי משטרת מינכן, לפחות שלושה יורים היו מעורבים באירוע והמצוד אחריהם נמשך. הערכת כוחות הביטחון היא כי לא מדובר באירוע טרור אסלאמי. הרשויות קראו לתושבים להישאר בבתיהם ולהימנע מהימצאות במקומות ציבוריים. "אנחנו לא יודעים היכן היורים כרגע", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של המשטרה. "הימנעו משהייה בציבור".

תנועת הרכבות והאוטובוסים באזור הופסקה, ותחנת הרכבת המרכזית של מינכן נסגרה. כשעה לאחר האירוע דווח על ירי במקומות נוספים ברחבי מינכן, אולם אף אחד מהפרסומים לא אושר והמשטרה המקומית הבהירה כי אין אימות לאירועים אחרים.

(עדכון ראשון: 21:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ירי במרכז קניות במינכן, גרמניה. AP
כוחות הביטחון בזירת האירוע, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully