וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת 200 שקל לחודש: המקום שבו נערכו המחבלים משרונה לפיגוע

21.7.2016 / 11:09

לפי כתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז הדרום, המחבלים השתכנו לפני הפיגוע במחסן בשגב שלום, שהפעיל נאשם שסייע לשב"חים. הם השיגו את הנשק בכפר יטא ומשם הוסעו למחסן, התארגנו - ויצאו לרצוח

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

מוחמד וחאלד מחאמרה, שרצחו ארבעה בני אדם בפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, הצליחו להיערך לפיגוע בזכות שותף שאפשר להם לישון ולהתארגן במחסן שלו ללא ידיעתו, כך עולה מכתב האישום שהגישה היום (חמישי) פרקליטות מחוז הדרום לבית משפט השלום בבאר שבע. על פי כתב האישום, עבד אל-האדי החזיק בבעלותו מחסן ביישוב שגב שלום ובו שיכן שוהים בלתי חוקיים בתמורה ל-200 שקלים לחודש. מוחמד היה נוהג להתגורר בו יחד עם אביו, וכשהחליט לבצע את הפיגוע עם בן דודו חאלד, הציע לו את המקום להיערכות מוקדמת.

בתחילת חודש מאי, הצטיידו בני הדודים ברובים, תחמושת, סכינים ורעל בכוונה לבצע את הפיגוע, ורכשו חליפות רשמיות, תיקים ושעונים יוקרתיים. לפי כתב האישום, ב-8 ביוני יצאו מביתם שבכפר יטא הסמוך לחברון והוסעו לשגב שלום הסמוך לבאר שבע, ומוחמד הוביל את חאלד למקום. הם לבשו את החליפות, הסתרקו והתבשמו, ובשעה 19:00 בערב יצאו מהמחסן כשבידיהם תיקים עם כלי הנשק. כשהגיעו למתחם שרונה בתל אביב, פתחו בירי שהביא למותם של ארבעה ולפציעתם של רבים נוספים.

לאל-האדי מיוחסות כמה עבירות של הלנה שלא כדין בנסיבות מחמירות. לפי כתב האישום, הוא לא ידע כי מדובר במחבלים אך ידע שמדובר בשוהים בלתי חוקיים.

הגשת כתב אישום נגד מוחמד מחאמרה, חאלד מחאמרה ויונס זין שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה, בית משפט השלום בתל אביב. 4 ביולי 2016. מגד גוזני
שני המחבלים והסייען/מגד גוזני

כתב אישום נגד המחבלים הוגש בתחילת החודש, וכן נגד סייען מוסף - יונס זין. לפי כתב האישום, הם תכננו לבצע פיגוע ברכבת, עשו זאת כנקמה על רצח בני משפחת דוואבשה והוציאו לפועל את המתקפה בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תמר אניס, במהלך יולי אשתקד, לאחר הפיגוע בכפר דומא, החליט חאלד לבצע פיגוע המוני של ישראלים והוא שוחח על כך עם בן דודו מוחמד. לפי כתב האישום, האחרון הסכים לכך ותכנן עמו פעולת נקמה בשם "המדינה האסלאמית" בתקופת צום הרמדאן. מחקירת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עלה כי השלושה החלו בתכנון המתקפה כבר בחודש ינואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עבדלהאדי אבו עפאש תושב שגב שלום – חשוד שהשכיר מחסן לרוצחים מהפיגוע בשרונה – בהארכת מעצרו בשלום באר שבע. בני בן סימון
עבד אל-האדי החשוד בסיוג למחבלים, בדיון בבית משפט השלום בבאר שבע, היום/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully