וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכנע לשר הומופוב": אוחנה תקף את ביטן על הסרת הצעת חוק בענייני להט"ב

20.7.2016 / 14:42

הח"כ מהליכוד תקף את עמיתו לסיעה מאחר שהוריד מסדר היום הצעת חוק פרטית שנועדה להחמיר ענישה נגד טרנסג'נדרים, ואמר כי ליצמן איים להפיל בגללה את הממשלה. יו"ר הקואליציה אמר כי בהחלטתו לקח בחשבון שיקולים קואליציוניים: "אוחנה התבלבל"

עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: המשטרה מרחיקה תושבת יצהר מהגעה למצעד הגאווה בירושלים מחר)

חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) תקף בחריפות היום (רביעי) את יו"ר הקואליציה, עמיתו לסיעה ח"כ דוד ביטן, והאשים אותו ב"כניעה להומופוביה וגזענות". זאת לאחר שביטן החליט להסיר מסדר היום הצעת חוק פרטית שהגיש ונוגעת לאלימות נגד טרנסג'נדרים. לטענת אוחנה, ביטן נכנע ללחצים של יהדות התורה ושל שר הבריאות יעקב ליצמן.

ההצעה לתיקון חוק העונשין "הוספת זהות מגדרית כנסיבה מחמירה בעבירות שנאה" תוכננה לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת. ח"כ אוחנה מקדם הצעת חוק שמבקשת להוסיף "זהות מגדרית" לרשימת הנסיבות המחמירות בחוק העונשין, במטרה לכלול גם תקיפות נגד טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות תחת הגדרת פשע שנאה.

לקריאה נוספת:
אביו של שליסל על הרחקת בני המשפחה: "חבל שלא עשו יותר בשנה שעברה"
יעלון נגד ליברמן: "הוא מנסה להפוך את גלי צה"ל לפראבדה"
עם שמות חיות מחמד: כך השיג ההאקר את התמונות של הדוגמניות

דוד ביטן ואמיר אוחנה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
האשמות הדדיות. אוחנה וביטן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

מאז היבחרו לכנסת מקדם אוחנה את הצעת החוק, שמבקשת להוסיף "זהות מגדרית" לרשימת הנסיבות המחמירות בחוק העונשין, כדי לכלול גם תקיפות נגד טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות בישראל תחת הגדרת פשע שנאה. במרץ האחרון עלתה ההצעה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך הדיון בה נדחה בשל איומים של ליצמן להפיל את הממשלה אם תעבור.

בתחילת השבוע סיכם אוחנה עם ביטן כי ההצעה תעלה לקריאה טרומית כהצעת חוק פרטית. ככזו, הקואליציה נדרשת להתנגד לה, אך אוחנה קיווה לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר חופש הצבעה. במקביל הוא לחץ על חברים בקואליציה לתמוך בחקיקה או לצאת מן האולם בזמן ההצבעה, כך שההצעה תוכל לעבור בתמיכת האופוזיציה. היום, לטענת אוחנה, הסיר ביטן את ההצעה מסדר היום באופן חד-צדדי ובלי לעדכנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איים לפרק את הקואליציה. ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אוחנה, "יו"ר הקואליציה, ולא בפעם הראשונה, פועל נגד תנועת הליכוד, נגד ערכי הליכוד, ונגד חוקת הליכוד – תוך שהוא נסוג מפני כל איום על פירוק הקואליציה. חבל שבשבוע כזה, שבו מתקיים המצעד הירושלמי בחלוף שנה לרצח שירה בנקי, הצעת חוק נגד פשעי שנאה, חוק שבא למנוע שפיכות דמים ואלימות, דבר שאין יהודי ממנו – חוק שאני מנסה להעביר מאז נכנסתי לכנסת - מוסר באלימות על ידי ביטן בשל כניעה לשר הכי הומופוב בתולדות מדינת ישראל, השר הכל כך פופולרי בציבור הישראלי, ליצמן, שחרד כל כך מהמילים 'זהות מגדרית' עד שמאיים לפרק את הקואליציה אם יכנסו לספר החוקים תחת המשמרת שלו".

ביטן מסר בתגובה: "אוחנה התבלבל מעט. זהו תפקידי כיו"ר הקואליציה לשקול שיקולים קואליציוניים בהליכי חקיקה. האלטרנטיבה שהיתה קיימת היתה בין להוריד את הצעת החוק מסדר היום ובין להפיל אותה בהצבעת נגד. העובדה שהסרתי אותה מסדר יום ולא העלתי אותה כדי שתיפול בהצבעה מסייעת לנושא ולא להפך, שכן כעת יוכל אוחנה לנסות לשכנע את מרכיבי הקואליציה במקום שהיה נכשל במליאה היום וכך היה מסתיים העניין. לא מכובד וראוי שחבר סיעת הליכוד תוקף בחריפות וללא סיבה את חבר סיעתו שעושה את עבודתו נאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully