וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי מפגין גם מול אוכלי חזיר": עימות באולפן לקראת המצעד בבירה

20.7.2016 / 0:40

דיון שנערך באולפן וואלה! NEWS בין יו"ר ארגון להב"ה לבין לסבית דתייה בנוגע למצעד הגאווה בירושלים הפך במהרה לעימות חריף. "אם אחד מילדיי היה אומר לי שהוא הומו, הייתי מבין, אבל מסביר לו שזה לא גאווה". היא השיבה לו: "לא אתן לאדם כמוך להמשיך להסית"

צילום: יוני ריקנר, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לין מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

"אם אחד מילדיי היה אומר לי שהוא הומו, הייתי מחבק ומנשק אותו, ויושב איתו לשיחה. הייתי מסביר לו את הבעייתיות בזה ומנסה למנוע את זה, הולך לאנשים שיעזרו לו. הוא היה נשאר בבית שלי תמיד, אבל מסביר לו שזאת לא גאווה להיות הומו", כך אמר אתמול (שלישי) בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה למניעת התבוללות בארץ הקודש, בדיון שנערך באולפן וואלה! NEWS בהשתתפות זהורית שורק, ממייסדי הקהילה הדתית הגאה וחברת רשימת מפלגת יש עתיד.

שורק, שמתכוונת להשתתף במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי, זעמה על דברי גופשטיין ואמרה לו: "אתה מדבר נהדר אבל אלה דברי הסתה. אני אומרת: 'לא עוד!' לא אתן לאדם כמוך להמשיך להסית. איך אתה יכול לקרוא לאנשים לבצע 'מעשה פנחס' (כינוי למעשה אלים נגד יחסים אסורים בשם קנאות דתית – דג"ה)?".

שנה לאחר המצעד שבו נדקרה שירה בנקי למוות על ידי קנאי דתי, ישי שליסל, צפויים לאבטח אותו כוחות ביטחון רבים מחשש לאירועים אלימים. ארגון להב"ה הורשה להפגין מול הצועדים במחאה על קיום המצעד. "אין לי בעיה עם הומואים אלא עם המצעד", הסביר גופשטיין, "אני לא חושב שיש מקום לעשות מהמצעד הזה גאווה ולצעוד בעיר הקודש, אולי בסדום או במקומות אחרים. גם אם אוכלי החזיר היו עושים מצעד או מחללי השבת בירושלים, הייתי בא ומפגין מולם".

לקריאה נוספת:
ראש העיר ירושלים שוקל להשתתף לראשונה במצעד הגאווה
רשימות צועדים ומתחם מגודר: המשטרה מתגברת אבטחה במצעד הגאווה בבירה
תלמידי המכינות יצעדו במחאה על דברי הרבנים: "תפיסת עולם חשוכה"

בנצי גופשטיין באירוע לכבוד מאיר אטינגר, בית שמש. יוני 2016. נועם מושקוביץ
"לא חושב שצריך לעשות מצעד בירושלים, אולי בסדום". גופשטיין/נועם מושקוביץ

גופשטיין הבהיר כי הבעיה שלו עם המצעד טמונה בהחצנה. "מפגינים בראש חוצות 'אנחנו הומואים, בואו תתנו לנו לא יודע מה'". לדבריו, "אני נמצא במצעדים האלה ורואה מה הולך שם, יש דברים שאני לא רוצה שהילדים שלי יראו או ילדים אחרים. אני נגד אלימות ובעד פתיחות אבל לא במצעד. אני גם לא בעד מצעד בתל אביב או בבאר שבע, לא בשום מקום בארץ הקודש. אולי שיהיה בבלגיה או בגרמניה".

בהמשך השווה יו"ר להב"ה בין נטייה מינית לאכילת חזיר או חילול שבת. "גם אם הבן שלי יאכל חזיר או יחלל שבת, עדיין אחבק אותו ואסביר לו מה הדרך הנכונה. אני יכול להבין את הילד שלי ולעזור לו ככל שאני יכול אבל אגיד לו שאין לו מה להתגאות. גם אני עושה דברים שהם אינם בסדר אבל אני לא מתגאה בהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"אני גם לא בעד מצעד בתל אביב או בבאר שבע". מצעד הגאווה בירושלים/נועם מושקוביץ

שורק, אם לשניים שחיה בזוגיות עם אישה, ענתה בתגובה: "אכילת חזיר או נסיעה בשבת אינם נטייה מינית או נטייה מולדת - בוחרים אותה. הנטייה שלי בתור לסבית היא חלק מהזהות שלי". שורק מזהה את עצמה כאישה דתייה שמנהלת אורח חיים אורתודקסי. "היהדות שלי היא יהדות מחבקת", אמרה באולפן, "של 'ואהבת לרעך כמוך'".

גופשטיין תקף אותה על אמירה זו. "את לא דתייה, את יכולה לעבוד על אנשים אחרים אבל לא עליי. יהדות זה לא לבחור את המצוות שנוחות לך. לפי ההלכה היהודית, זה אסור. זה מוגדר כתועבה. אלוהים שברא אותך לא אמר לך לעשות את הדברים האלה. אני אמשיך לדבר ורוב העם חושב כמוני. אם יש אנשים שיבואו לעשות מעשה, שיבואו להפגנה החוקית".

כשגופשטיין נשאל אם הוא חושב שאדם יאמץ את מחשבותיו של הרב לוינשטיין, שאמר כי הומואים ולסביות הם "סוטים", ויתנהג כמו שליסל, ענה: "אם ישי שליסל ידע שיש הפגנה הוא היה מגיע להפגנה. כל משטרת ישראל הייתה עסוקה בהפגנה שלי, שהייתה חוקית, כי באנו ומחינו. ברגע שאתה מוחה בצורה דמוקרטית הידיים שלך לא צריכות לפעול. אני חושב שרצח זה דבר נורא, ואסור לרצוח אבל חייבים להפגין. ואוי ואבוי אם בירושלים לא תהיה הפגנה".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully