וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס לזכר חללי לבנון השנייה: "המלחמה הייתה מוצדקת"

טקסים ממלכתיים במלאת עשר שנים למלחמה נערכו בהר הרצל ובמליאת הכנסת. ריבלין: "המלחמה פקחה את עינינו, צה"ל שיפר ותיקן". ליברמן: "השקט היחסי רחוק מלשקף את הלך הרוח בקרב אויבינו. אנו נחושים למנוע את המלחמה הבאה"

צילום: רוני כנפו וערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

לציון עשור לתאריך העברי שבו החלה מלחמת לבנון השנייה נערך היום (שלישי) טקס אזכרה ממלכתי לחללי המלחמה בכנסת. הטקס בכנסת נערך לאחר הטקס שהתקיים בהר הרצל, בהשתתפות מאות בני אדם. בין הנוכחים, היו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. במקביל, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תדון היום בהפקת הלקחים מהמלחמה והמוכנות של העורף למערכה נוספת. אחר הצהריים התכנסה המליאה לישיבה מיוחדת בנושא.

ראש הממשלה נשא דברים במהלך הטקס בהר הרצל ואמר כי רק בזכות הקרבתם ומסירות הנפש של הלוחמים אנו יכולים "לקיים את ביתנו הלאומי". לדבריו, "גם במלחמת לבנון השנייה לפני עשור, הלוחמים יצאו להגן על עמם מפני אויב אכזר שפתח במתקפה אכזרית על ערי ישראל. חזית ועורף עמדו יחד ב-34 ימי הלחימה. מלחמת לבנון הייתה מוצדקת במטרותיה, למרות הליקויים והכשלים שהתגלו בה. השקענו ואנו עדיין משקיעים מאמצים אדירים כדי להפיק מהם כל לקח אפשרי".

עוד בוואלה! NEWS:
חלוץ על מלחמת לבנון השנייה: אולמרט ידע שחלק מהצבא חלוד
לשתק את משגרי חיזבאללה ולחמוק מעיניו: מבצע "נערי החוף" של מגלן נחשף
"מטוסים שלנו הצניחו אוכל לחיזבאללה": טראומת המחדל במלחמה עוד כואבת

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת לבנון השנייה בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הטקס בהר הרצל, היום/נועם מושקוביץ

הוא הוסיף כי המלחמה לא הייתה על טריטוריה או מלחמה בין מדינות, אלא בין דמוקרטיה שוחרת שלום לבין ארגון אסלאמיסטי קיצוני. "מה שקורה מאז במזרח התיכון הוא המשך של אותה מגמה – טרור אסלאמי שמאיים באיבחת חרב על מרכזים של חופש ותרבות. הטרור לא מכה רק בשרונה ובעתניאל, אלא גם בפריז ובאורלנדו. אנו נמצאים במערכה עולמית", אמר.

גם נשיא המדינה ריבלין נשא דברים במהלך הטקס ואמר כי "אנחנו נאנחים, נושכים שפתיים וכואבים את לכתם של 121 מבנינו ובנותינו, חיילי צבא ההגנה לישראל, אהובים ויקרים כל כך שלא שבו מהמערכה בקיץ - שנת 2006". "כאן, בהר הגעגועים של ירושלים אנו זוכרים ומזכירים אותם. ומתגעגעים עוד יותר. מלחמה שבה הדבקות במטרה, הרעות, הנחישות, ההקרבה ומסירות הנפש של לוחמים ומפקדים חיפו על הכשלים והליקויים שנחשפו - במוכנות ובכשירות. מלחמה שבה מעשי הגבורה ועוז הרוח - הביסו את החסר שהתגלה במלאי החירום ובציוד", אמר ריבלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת לבנון השנייה בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הטקס בהר הרצל, היום/נועם מושקוביץ

הנשיא הוסיף כי "במובנים רבים, המלחמה הזו פקחה את עינינו. הייתה זו קריאת השכמה. בעל כורחנו, עיננו נפקחו, כמו גם עיניהם של מפקדי ולוחמי צבא ההגנה לישראל. מאז ועד לרגעים אלה, נעשו תחקירים והופקו לקחים בתחומים רבים. צה"ל שיפר, צה"ל תיקן, זרועות הביטחון השונות הפיקו לקחים ואף יישמו חלק מהמסקנות, במערכות שנכפו עלינו, בחזית הדרום".

בטקס שנערך בכנסת, אמר שר הביטחון ליברמן כי "מבט מפוכח באזורים שלאורך גבול הצפון, מהם נפתחה הרעה, מלמד כי השקט היחסי המאפיין את האזור רחוק מלשקף את הלך הרוח בקרב אויבינו". הוא הוסיף כי "אנו נחושים למנוע את המלחמה הבאה, ולבנות כאן חברה ראויה לבנים שנפלו".

נתניהו בכנסת: "מי שחושב שיקיז את דמנו ללא תגובה - טועה"

בישיבה שנערכה בנושא במליאת הכנסת התייחס נתניהו לטרור בעולם, ואמר כי "תופעת המחבלים המתאבדים מוכרת כיום בארצות רבות ומחוללת שמות בערים מרכזיות. גם טרור מאורגן, גם טרור יחידים מוסתים, גם אירועי דריסה, דקירה וירי חסר הבחנה באזרחים. בפתח המאה ה-21 מסתמן שעלינו להירתם למאבק ברודנות ובטרור של האסלאם הקיצוני. ייתכן שיש בעולמנו כאלה הבוחרים לעצום עיניים, אני אומר להם הגיע הזמן להתפכח. טרור הוא טרור, אי אפשר לגנות שם ולשבח כאן, רק אם נשלב ידיים נכריע את הטרור".

בהתייחס למלחמה אמר "חיזבאללה בתמיכת איראן הפך את לבנון למצבור נשק עצום. הפצת החתרנות והטרור של איראן נמשכת באמצעות רשת טרור עולמי פיתוח טילים בליסטיים. התוקפנות מגובה בתעשייה איראנית מתוחכמת ובשאיפה מתמשכת לפתח יכולת גרעינית. הסכנות הללו מובנות מעליהן לנו ולמדינות מתונות בעולם הערבי שניצבות איתנו באותה חזית. ישראל לא תשלים עם נשק גרעיני בידי איראן ואנחנו לא מבליגים על ניסיונות איראן לאתגר אותנו. הקווים האדומים שלנו ברורים. מי שחושב שיקיז את דמנו ללא תגובה, טועה טעות קשה ביותר. אלה לא רק מילים, אלה פעולות חוזרות ונשנות, לגיבוי הקווים האדומים שלנו".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) קרא במליאה לחזק את ידי צה"ל ולפוליטיקאים להפסיק את ההשתלחות בקצונה הבכירה של הצבא. "צבא ההגנה לישראל יודע להתמודד מול כל אויב, בכל זירה. אך צה"ל אינו יכול ואסור שיתמודד עם אלו הפוגעים בו מבית. צה"ל הוא צבא העם ולא אויב העם. הוא אינו יריב של דרג מקבלי ההחלטות, אינו מאיים על השלטון אלא מגן על המדינה ואל למקבלי ההחלטות להחלישו, לציירו ככזה או להופכו לכזה". לדבריו, "כאשר גורמים מתוך ההנהגה מסיתים נגד הקצונה הבכירה בצה"ל, הם פוגעים בכוח ההרתעה של ישראל. כאשר גורמים בהנהגה שותקים נוכח הסתה הם נותנים לה יד. גיבוי מפקדי הצבא והגנה על הקוד האתי ופקודות הצבא אינו יכול להינתן בקריצה, בפלפולי לשון או במדיניות של דלת מסתובבת".

(עדכון ראשון: 11:30)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, טקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הכנסת. 19 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
אדלשטיין בטקס בכנסת, היום/נועם מושקוביץ
טקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הכנסת. 19 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
הטקס במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ
טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת לבנון השנייה בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הטקס בהר הרצל, היום/נועם מושקוביץ
נשיא המדינה רובי ריבלין בהר הרצל – טקס אזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה. נועם מושקוביץ
ריבלין בהר הרצל, היום/נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה  -הר הרצל. נועם מושקוביץ
נתניהו בהר הרצל, הבוקר/נועם מושקוביץ
טקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הכנסת. 19 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
הטקס במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ
שר הביטחון אביגדור ליברמן, טקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הכנסת. 19 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
ליברמן במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully