וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויתן שנצפה בחופי הארץ הגיע לחיפה: "בחיים לא ראו מחזה כזה"

הלוויתן הגיע מסיני ואותר בידי מציל שסיפר לאולפן וואלה! NEWS כי הוא "שרוט ופצוע". לדברי החוקר ד"ר עוז גופמן, מדובר בלוויתן צעיר שאמו כנראה מתה: "הוא צריך להיות בעומק עם בני מינו"

צילום: ערן גילוארג, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

אחרי שנצפה מול חופי מצרים, התקרב לוויתן מסוג מזיפות ביום ראשון לחופי ישראל ונצפה בחוף הכרמל שבחיפה. המציל ליעד לוגסי יצא לשחות לצדו ותיעד את המראה הנדיר. "מצילים שעובדים בחופים בחיפה במשך 40 שנה אמרו לי שהם לא זכו לראות מחזה כזה", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לוגסי סיפר כי השוהים בחוף הבחינו בלוויתן כשהיה במרחק 150 מטרים מהחוף. "הוא היה נראה קצת חולה, עמוד השדרה שלו היה בולט, הוא נראה עייף, שרוט ופצוע", אמר. "ניסינו לכוון אותו לשחות רחוק מהחוף, צללנו כדי לראות מה מצבו. הוא נבהל מהרעש שאופנוע הים שלנו השמיע וכך התקדם לעומק הים ולא לכיוון החוף. זה היה מחזה מאוד עצוב. כנראה שהוא נפרד מאימא שלו ושרוי במצוקה".

לקריאה נוספת:
ההפתעה שציפתה לצוללן בתל אביב: לוויתן באורך עשרה מטרים
מחזה נדיר: לווייתן באורך 10 מטרים נצפה בחופי השרון. צפו

לוויתן מצוי נצפה עשרות מטרים מהחוף בשרון, יוני 2016. מועדון השיט שדות ים, אתר רשמי
לוויתן שנצפה מול חופי השרון/אתר רשמי, מועדון השיט שדות ים

ד"ר עוז גופמן, מנהל מרכז מחקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל (מחמל"י) ציין בריאיון שהלוויתן זוהה לראשונה לפני כחמישה שבועות כששחה בסמוך לחופי קיסריה ומעגן מיכאל. לדבריו, הוא נעלם לפני שבועיים וחצי ונצפה בסמוך לחופי חצי האי סיני. ביום שבת הוא הגיע לחופי תל אביב ומשם המשיך לחיפה. "מדובר בלווייתן צעיר שכנראה ניזון מרזרבות חלב האם שינק מאמו, ולכן ממשיך לשרוד וגומע מרחקים כאלה בתקופה ארוכה כל כך. ברור לנו שחופי האגן המזרחי אינם בית הגידול הטבעי שלו. הוא צריך להיות בעומק הים, כמו שאר לווייתני המזיפות, כדי שיוכל לצוד סרטנים כמו בני מינו. הוא זקוק לכמויות אדירות של סרטניות", אמר גופמן.

לטענתו, אמו של הלוויתן ככל הנראה מתה, זאת מאחר שנטישת הוולדים אינה נפוצה קרב לוויתנים ודולפינים. עם זאת, התערבויות של בני אדם אצל לוויתנים אינן פשוטות. "המקרה היחיד שנרשם עד כה של שיקום לוויתן מזיפות נרשם ב-1997 על ידי 'עולם המים' בקליפורניה, שקיבל לוויתן על מנת לאושש אותו. הוא רוקן להם את קופת המזומנים כיון שהוא זקוק לכמויות ענקיות של מזון", הסביר. הוא סיים בפנייה לציבור: "אם מישהו יראה אותו בחופים שידווח למחמל"י או לקו החירום של רשות הטבע והגנים ואנחנו ננסה לסייע לו".

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully