וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה שציפתה לצוללן בתל אביב: לוויתן באורך עשרה מטרים

16.7.2016 / 17:30

תייר שגלש מול חוף הילטון נתקל ביצור ששחה כ-150 מטרים מהחוף. צוללנים שצללו מול חוף מציצים ליטפו אותו וטענו כי הוא נראה רזה. במרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים משערים כי זהו הלוויתן הבודד שנצפה לפני כחודש מול חופי השרון

צילום: : אלי צוקרמן, גיא ברוקמן, מועדון השיט שדות ים

(בווידאו - לוויתן נצפה מול חופי השרון, בחודש שעבר)

תייר שגלש הבוקר (שבת) על גלשן סאפ מול חוף הילטון שבתל אביב נתקל בלוויתן באורך של כעשרה מטרים, ששחה במרחק של כ-150 מטרים מהחוף.

במרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים משערים כי זהו לוויתן בודד שנצפה לפני כחודש מול חופי השרון. מדובר בלוויתן מצוי, בעל החיים השני בגודלו בעולם אחרי הלוויתן הכחול, שנצפה מול חופי קיסריה ומכמורת, ובהמשך הצפין ונראה באזור קיבוץ מעגן מיכאל.

ד"ר אביעד שיינין מעמותת מחמ"לי (מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל) סיפר בחודש שעבר לוואלה! NEWS על הלוויתן, כי מדובר במחזה נדיר וכי סיכוייו של הלוויתן לשרוד נמוכים. "מדובר בלוויתן קטן בגודל עשרה מטרים, לוויתן כזה מגיע לגודל של 24 מטר", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "זה חריג שהוא מגיע כל כך קרוב. בעשר השנים האחרונות היו לנו חמישה מקרים כאלה. לגור כזה קטן אין מה לחפש לבד בלי אימא שלו בטווחים כאלה קרובים לחוף".

לקריאה נוספת:
מומחה ימי: "לא נתפלא לראות את גופת הלווייתן נפלטת לחוף"
מחזה נדיר: לווייתן באורך 10 מטרים נצפה בחופי השרון

לוויתן נצפה מול חופי תל אביב, יולי 2016. שמשון פרמינגר, באדיבות מחמל"י, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתן, היום/מערכת וואלה! NEWS, שמשון פרמינגר, באדיבות מחמל"י

ד"ר עוז גופמן, ממרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל (מחמ"לי) ומנהל פרויקט הדולפינים באוניברסיטת חיפה: "מדובר בלוויתן צעיר שכנראה איבד את אימא שלו. זה כנראה אותו לוויתן צעיר שנצפה בחופינו ב-12 ביוני. זה מעודד שהוא שרד, בניגוד למה שציפינו לפני כחודש. לפני שבועיים הוא נצפה גם בגבול מצרים-לוב".

"אם הוא היה שוחה משם דרומה, הייתי יותר אופטימי לגבי סיכויי ההישרדות שלו, כי יש שם יותר פלנקטון למזון גם העובדה שהוא נצפה עדיין קרוב יחסית לקו החוף היא סימן לא מעודד", אמר ד"ר גופמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully