וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון גינה בתקיפות: דורש הבהרה ממכינת עלי על נאום הרב

המשרד פרסם הודעה נגד דברי ראש הישיבה, שכינה הומואים "סוטים שמטריפים את המדינה". גם ראש עיריית רמת גן יצא נגד דבריו ההומופוביים של רב העיר והודיע כי יכנס פגישה עם נציגי הקהילה

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

(השר בנט מגיב על דברי הרב, היום)

משרד הביטחון פרסם היום (שני) הודעת גינוי נגד דבריו של ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, שקרא להומואים "סוטים שמטריפים את המדינה". "משרד הביטחון רואה בחומרה רבה את דבריו של ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, ומגנה אותם בתוקף", נכתב. "מנכ"ל משרד הביטחון הנחה את האגף הביטחוני חברתי במשרד, האחראי על המכינות הקדם צבאיות, לדרוש מהמכינה הבהרות על הדברים".

בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים" בשבוע שעבר, שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה, דיבר רב היישוב בעלי במילים קשות והגדיר את אנשי הקהילה הגאה פעם אחר פעם כ"סוטים". "סוטים אני קורא להם", נאם לוינשטיין, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

עוד בוואלה! NEWS:
"הרב יגאל, אני הומו שלמד במכינה שלך בעלי - ואני מתבייש וכועס"
"תלמיד הומו ניסה להתאבד בגלל הרב לוינשטין"; ריבלין: "די להסתה"
סערה בעקבות התבטאותו של רב בכיר שתקף: "הגאים הם סוטים"

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
"סוטים שמטריפים את המדינה". הרב לוינשטיין/ספק 500

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, פרסם גם הוא הודעת גינוי נגד דברי רב העיר, הרב יעקב אריאל, שטען כי ה"בעיה" שהעלה לוינשטיין היא "בעיה אמיתית וצריך להעמיד אותה בצורה נכונה", אף שהסגנון שלו היה "בוטה". "אני מגנה בכל תוקף את אמירתו של הרב אריאל. למרות חשיבותו הרבה של חופש הביטוי, ראוי בעיניי כי מי שמייצג ומנהיג ציבור יבחר בקפידה את מילותיו ולא יתבטא באופן העלול לפגוע באדם או בציבור שלם בישראל", אמר זינגר.

"אמונה דתית אסור שתביא לפגיעה בכבודו של כל ציבור בישראל, ללא הבדלי גזע, דת, צבע, או נטייה מינית", הוסיף, והודיע: "בשבועות הקרובים אערוך בלשכתי מפגש עם נציגי הקהילה הגאה בעיר כדי לבחון יחד איתם את צרכי הקהילה בעיר".

הרב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא ארגון חותם, אמר בדבריו כי "משפחה נורמטיבית זה אב ואם וילדים. משפחה לא נורמטיבית היא לא משפחה מסודרת ותקינה, ויש לה בעיות פסיכולוגיות ואחרות. יש מקרים חריגים של אנשים שלא מסוגלים להקים משפחה, אז צריך לעזור להם להקים משפחה. יש תרופות, יש טיפול פסיכולוגי ודרכים כאלו ואחרות לעזור להם, אבל צריך להכיר בעובדה שמי שלא יכול להקים משפחה נורמטיבית יש לו בעיה. צריך לפתור את הבעיה וצריך לרחם עליהם, אבל להתגאות בזה ולתת לזה לגיטימציה ברשות הרבים? אין מקום למצעדי גאווה. על מה הם גאים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully