וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות גלקסיות חדשות נחשפו: התמונה הראשונה של רדיו הטלסקופ הענק

רדיו-טלסקופ שנבנה בדרום אפריקה סיפק תמונה ראשונה של כ-1,300 גלקסיות בחלקת שמיים קטנה. המדענים נדהמו מהתוצאות, שכן רק רבע מהפרויקט הושלם: "זהו ציון דרך משמעותי". עד בניית הטלסקופ, לא נצפו יותר מ-70 גלקסיות באותה חלקת שמיים

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו - החללית ג'ונו החלה את מסעה סביב צדק)

הקמת הרדיו-טלסקופ MeerKAT שנבנה בימים אלו בדרום אפריקה עדיין לא הושלמה, אך הוא כבר סיפק תמונה ראשונה, מרשימה ויוצאת דופן של חלקת שמיים קטנה ובה 1,300 גלקסיות. לשם השוואה, עד בניית הטלסקופ, לא נצפו יותר מ-70 גלקסיות באותה חלקת שמיים.

הטלסקופ נבנה בהדרגתיות, כך שבסוף כל שלב מתבצעת בדיקה של החלקים על מנת לוודא שאין תקלות בטרם ממשיכים הלאה. השלב הראשון בבניית הרדיו-טלסקופ נקרא AR1 והוא מכיל 16 צלחות מתוך 64 שיהיו בו בסופו של דבר. השלב הראשון הוא שסיפק את התמונה יוצאת הדופן. המדענים שלוקחים חלק בפרויקט סיפרו כי הם נדהמו מהיכולת לספק תמונה כל כך רחבה רק על ידי רבע מהצלחות שמיועדות לטלסקופ השלם.

לקריאה נוספת:
לפני שהתפרק: לוויין יפני צילם קבוצת כוכבים במרחק 250 מיליון שנות אור
לאחר חמש שנים: "ג'ונו" נכנסה למסלולה סביב כוכב הלכת צדק
צפו: הטלסקופ של נאס"א חשף את זוהר הקוטב של כוכב צדק

מאות גלקסיות חדשות התגלו על ידי רדיו טלסקופ. יולי 2016. SKA AFRICA, אתר רשמי
תמונה מרשימה ויוצאת דופן. הגלקסיות החדשות שהתגלו/אתר רשמי, SKA AFRICA
רדיו טלסקופ, דרום אפריקה. ויקיפדיה/mike peel, אתר רשמי
רק רבע ממנו נבנה. הרדיו-טלסקופ MeerKAT בדרום אפריקה/אתר רשמי, ויקיפדיה/mike peel

"ההשקה של החלק הראשון ברדיו-טלקסופ MeerKAT והתוצאות הראשונות הם ציון דרך משמעותי עבור דרום אפריקה", אמר ד"ר רוב אדם, מנהל הפרויקט. שרת המדע במדינה, נלדי פנדור, הוסיפה: "טלסקופ זה מראה לעולם שדרום אפריקה יכולה לקחת חלק במחקר, הנדסה וטכנולוגיה בינלאומית".

MeerKAT הוא חלק מפרויקט רחב יותר שיפעל בדרום אפריקה ובאוסטרליה. מנהלי הפרויקט הוסיפו כי מדובר בצעד הראשון של דרום אפריקה כדי להשתלב בחקר החלל העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully