וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: כוכבת רשת נרצחה בידי אחיה כי פרסמה סרטונים חושפניים

קנדיל בלוץ' כונתה "קים קרדשיאן המקומית" ולאחרונה פרסמה בפייסבוק סרטון שלה לצדו של איש דת בכיר. אחיה חנק אותה למוות ונתפס בידי המשטרה. "אין לי חרטות", הצהיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוכבת פייסבוק בפקיסטן שפרסמה פוסטים שנויים במחלוקת במדינה המוסלמית השמרנית נרצחה בסוף השבוע בידי אחיה. אתמול הוא נעצר והיום (ראשון) הוא הודה כי חנק אותה למוות, באירוע ששוב עורר את הדיון על "רצח על כבוד המשפחה" במדינה.

קנדיל בלוץ' - ששמה האמתי היה פאוזיה עזים - קראה לשינוי "הלך הרוח" של תושבי המדינה, וחרף איומים חוזרים ונשנים על חייה, המשיכה לפרסם תמונות וסרטונים שאותם ראו הקיצונים בארצה כפרובוקטיביים. יותר מ-500 איש - רובן המוחלט נשים - נרצחים בפקיסטן מדי שנה על רקע דומה, בדרך כלל בידי בני משפחה של הקורבן שטוענים כי הוא "מבייש" את שמם בקהילה.

מוחמד וואסים סיפר כי גרר אותה ואז חנק אותה בבית משפחתם בסוף השבוע האחרון. "אני לא מתחרט", הוא סיפר לעיתונאים במסיבת עיתונאים שאותה כינסה המשטרה בעיר מולתאן, שם נתפס.

בין היתר, העלתה בלוץ' סרטון ובו נראה מטיף מוסלמי בכיר, כשהיא יושבת עליו. המטיף, עבדול קאווי, הושהה ממועצה דתית שבה היה חבר בעקבות הסרטון. הוא אמר לאחר הרצח שלה כי הוא "סולח לה" וכי עתה הדבר בשליטתו של אללה.

לקריאה נוספת
פקיסטן: נערה הוצתה למוות על ידי אמה – לאחר שנישאה בניגוד לדעתה
פקיסטן: צעירה סירבה להינשא לגבר המבוגר ממנה - ונשרפה למוות

קנדיל בלוץ', כוכב רשת בפקיסטן, שנרצחה בידי אחיה. רויטרס
מאות אלפים עקבו אחריה. סלפי שפרסמה בלוץ' בפייסבוק/רויטרס

בעקבות האירוע, תושבים רבים במדינה חזרו על הדרישה להעביר חוק נגד רצח על כבוד המשפחה, שנועד למנוע את האפשרות של בני משפחה לסלוח לרוצחים - כפי שקורה כיום.

בלוצ', שקראה לעצמה פמיניסטית מודרנית, תוארה כקים קרדשיאן של פקיסטן ובנתה את הקריירה שלה דרך הרשתות החברתיות. "כנשים, עלינו להגן על עצמנו. כנשים, עלינו להגן אחת על השנייה", היא אמרה ל-758 אלף עוקביה בפייסבוק, כמה ימים לפני הרצח שלה. במהלך השנה היא הציעה להתפשט אם נבחרת הקריקט הלאומית תנצח את יריבתה מהודו.

לפני מותה, היא חשפה את החששות לחייה וקראה למשרד הפנים לספק לה הגנה, אך הוא לא נענה ולא הגיב על הרצח שלה. ברשתות החברתיות היה גם מי שחגג את הרצח שלה מאחר שהיא הייתה "חרפה" לתרבותה של פקיסטן. ואולם, רבים אחרים ספדו לה ואמרו כי היא סייעה לנשים בחברה שבה באזורים רבים אין להן זכות לעבוד או אף להופיע בציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully