וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הביע תנחומים: "מוכנים לעזור לממשלת צרפת להילחם ברשע"

הנשיא ריבלין שלח תנחומים לנשיא צרפת על הפיגוע בניס. שגריר צרפת בישראל כאב על הרצח ביום החג של עמו. שרת הקליטה והעלייה סופה לנדבר עדכנה כי בשבוע הבא יגיעו יותר מ-200 עולים מצרפת

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה הבוקר (שישי) את פיגוע הדריסה שאירע הלילה בעיר הנופש ניס במהלך חגיגות יום העצמאות הצרפתי, בו נהרגו 84 בני אדם ומאות נפצעו. "הפיגוע שוב מזכיר לנו שטרור יכול להכות בכל מקום וצריך להילחם בו בכל מקום. הישראלים עומדים מאוחדים עם העם הצרפתי היום", נכתב בהודעה שפורסמה מטעמו. הוא הוסיף כי ישראל משתתפת באבלה של צרפת ושלח איחולי החלמה לפצועים. "ישראל מוכנה לעזור לממשלת צרפת להילחם ברשע עד שיובס", הוסיף.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שלח איגרת תנחומים לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בעקבות הפיגוע. "אני כותב לך בכאב רב ושולח את תנחומיי העמוקים ואת תנחומי העם בישראל לאחר מתקפת הטרור המזעזעת בניס אמש", נכתב באיגרת. ריבלין כינה את יום העצמאות "מאורע מכונן היסטורית עבור אירופה והעולם כולו אשר העלה על נס את ערכי החירות, השוויון והדמוקרטיה היקרים לנו כל כך היום".

הוא הוסיף כי הטרור הוא עלבון לערכים אלה והוסיף כי מבצעי המתקפה ביקשו לרצוח ללא אבחנה. "ישראל והעם בישראל עומדים כתף אל כתף לצד צרפת ואזרחיה מול פניו של הרשע הנורא הזה וכך מוטב שיעשה העולם החופשי כולו", כתב ריבלין.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
תיעוד מניס: המשאית דוהרת אל תוך הטיילת - ודורסת מאות
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"
זהות המחבל מתבהרת: "מוסלמי תושב ניס ממוצא תוניסאי"

זירת פיגוע המשאית בניס, צרפת ביום שאחרי האירוע. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע, בבוקר שאחרי/רויטרס

שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב, פרסם הודעה בעקבות הפיגוע בה שלח תנחומיו למשפחות ההרוגים. "אנחנו כמובן מוכי יגון, ואני סמוך ובטוח שכל חברינו בישראל עומדים מאוחדים יחד איתנו ויחד עם העם הצרפתי בסולידריות, ומשתתפים בצערם של משפחות הקורבנות וקרוביהם", כתב. "איזה מן עולם הוא זה שבו פנאט בוחר להרוג בערבו של יום שמחה, יום חגה של האומה הצרפתית? צרפת תתמודד מול כך פעם נוספת".

שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, התייחסה אף היא לפיגוע. "חירות, שוויון ואחווה אינם עוד סתם מילים עבור הצרפתים, אלו הערכים אשר נחגגו אמש ביום העצמאות הצרפתי ועליהם מדינתם נלחמה במהפכה", אמרה. היא הוסיפה כי משרדה יקיים ישיבת חירום ביום ראשון הקרוב בה ידונו יחד עם נציגי הסוכנות היהודית במציאת פתרונות לסוגיות הנוגעות לעלייה מצרפת. "בשבוע הבא יינחתו בארץ יותר מ-200 עולים מצרפת. על ישראל מוטלת החובה להיות עם דלת פתוחה ולקבלם אל חיקה בכל דרך שיש", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העיר ניס – ביום שאחרי פיגוע המשאית. רויטרס
הטיילת בניס, בבוקר שאחרי הפיגוע/רויטרס

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הפיגוע כי הטרור הוא "מלחמת העולם של דורנו" ומסר את תנחומיו לאומה הצרפתית ולמשפחות הקורבנות. "הטרור הנפשע שב במלוא עוצמתו וחירב את חגיגת החירות, השוויון והאחווה בניס", כתב.

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, שלח תנחומים "לעם הצרפתי כולו" בחשבון הפייסבוק שלו. "מה שקרה אמש בניס הוא תזכורת לכך שאת הטרור האיסלמי לא מנצחים בדיבורים ולא במחוות פיוס. צריך להתייצב מולו במלוא העוצמה, בלי למצמץ ובלי להסס", כתב. הוא הוסיף כי ישראל יכולה לתרום רבות בתחום זה. "יש לנו את הנסיון, את המודיעין, את שיטות הפעולה. צרפת יודעת שנעמוד לצידה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully