וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הסתדרות המורים יעמוד לדין בכפוף לשימוע בגין שוחד וסחיטה

13.7.2016 / 17:50

יוסי וסרמן חשוד שניצל את מעמדו לסחיטת סוכנת נסיעות כדי שתממן לו חופשות. הוא חשוד בנוסף כי הטה החלטות באגף הכספים בארגון לטובתו, וכי שילם מכספי ההסתדרות לעו"ד רונאל פישר. יו"ר האגף ועובדת נוספת חשודים בעבירות דומות

עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) ליוסף וסרמן, מזכ"ל ויו"ר אגף הכספים של הסתדרות המורים, ליוסי אפרת, יו"ר אגף התרבות ויו"ר ארגון המורים לחינוך גופני ולליאת כהן, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות סחיטה באיומים וקבלת שוחד. העמדתו לדין של וסרמן נשקלת גם בשל עבירות פגיעה בפרטיות והפרת אמונים.

על פי החשד, השלושה מעורבים בקבלת כספים שלא כדין מבטי דהאן, מנהלת סוכנות נסיעות שריכזה את תחום תיירות הפנים במנהל תיירות ונופש בהסתדרות המורים. כמו כן, חשוד וסרמן כי היה מודע לתלותה הכלכלית של דהאן במנהל, ועל כן ניצל את תפקידו ומעמדו בהסתדרות כדי לכפות עליה לממן עבורו באופן חלקי חופשות פרטיות.

על פי כתב החשדות, בשנת 2004 הקימה הסתדרות המורים את מנהל תיירות ונופש, שאמור היה לרכז את פעילות הרווחה בתחום תיירות הפנים והחוץ. במסגרת המנהל, דהאן ריכזה את תחום תיירות הפנים, ולפני שהצטרפה הייתה בעלי סוכנות הנסיעות "בטי טורס". עם הצטרפותה העבירה דהאן את עיקר פעילותה למנהל, כך שפרנסתה הייתה תלויה בפעילות מול הסתדרות המורים. כהן הועסקה בידי דהאן בסוכנות הנסיעות שלה ולאחר מכן במנהל תיירות ונופש.

עוד בוואלה! NEWS:
הזמר שולי רנד הודה בגרימת חבלה ברשלנות לאשתו
אישום: חטפו אדם מתוך מונית והכו אותו - רק בגלל מילה מעליבה
המשטרה לבג"ץ: "קיים מידע על שימוש בנשק חם במצעד הגאווה בב"ש"

יוסי וסרמן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חשוד גם בפגיעה בפרטיותם של מורים שעליהם אסף מידע. וסרמן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אפרת וכהן חשודים כעת כי ניצלו את מעמדו ותפקידו של וסרמן, וכן את נגישותה של כהן לעבודתה של דהאן, כדי לקבל מהאחרונה כספים שלא כדין. במסגרת זו, חשוד אפרת כי כפה על דהאן לחלוק עמו רווחים מפעילות הקשורה במורים לחינוך גופני – והשתמש בכספים כדי לממן חופשות פרטיות בארץ ובחו"ל לו ולמשפחתו. וסרמן חשוד בנוסף בפגיעה בפרטיותם של חלק מהמורים בארגון כיוון שביקש לקבל פלטי שיחות טלפון של מורים כדי לברר אם שוחחו עם עיתונאים או התארגנו נגדו בהסתדרות.

חשד נוסף העומד נגד וסרמן קשור בתפקידו הקודם כיו"ר אגף הכספים, שבו כיהן לפני בחירתו למזכ"ל ההסתדרות. עם היבחרו לתפקיד הנוכחי, המשיך וסרמן להחזיק בתפקידו הקודם, כך שיכול היה להחליט אם לאשר ולהוציא לפועל החלטות על הוצאות תקציביות ללא פיקוח. כפל התפקידים העצים על פי החשד את כוחות המנהלי והפוליטי בהסתדרות, ושליטה זו יצרה ניגוד עניינים במגוון החלטות שעליהן השפיע, הנוגעות לו אישית ולהסתדרות באופן כללי.

במסגרת זו, בין היתר, חשוד וסרמן כי כפה על ההסתדרות לשאת בתשלום הוצאות שנפסקו לחובתו באופן אישי בהליך משפטי, ופעל להעברת תשלומים מההסתדרות לעו"ד רונאל פישר ללא תמורה או ללא הלימה לעבודה המשפטית שבוצעה. לצד זאת, נראה שעו"ד פישר ביצע עבודות משפטיות פרטיות עבור וסרמן – מבלי שקיבל עבורן תשלום. בגין מעשים אלו נשקלת העמדתו לדין בגין הפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully