וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בהלווייתו של זלמן שושי: "איש צבעוני שצבע את תל אביב"

13.7.2016 / 14:37

50 איש הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאייקון הגאה, שנמצא מת בדירתו השבוע לאחר שנים שבהן סבל ממחלה. בין המשתתפים: יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, מירי אלוני, בוקי נאה וקצין המשטרה אפרים (קרמנישט) ארליך. "היינו המשפחה שלך, ליווינו אותך בסבלך. היה לך גורל קשה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

עשרות אנשים ליוו הבוקר (רביעי) למנוחות את זלמן שושי בבית העלמין ירקון, לאחר שגופתו התגלתה שלשום בדירתו. בין 50 המשתתפים היו יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, שמסר ב-1999 הודעה כוזבת במליאה על מותו של ח"כ אמנון רובינשטיין בעקבות דיווח שווא של שושי למזכירות הכנסת, ניצב-משנה אפרים (קרמשניט) ארליך, הזמרת מירי אלוני והעיתונאי בוקי נאה.

בורג סיפר על התקרית בכנסת ואמר כי מעולם לא כעס על שושי. "רבים זוכרים את זלמן שושי בתור האיש שמתח את הכנסת ובישר בטלפון אנונימי על מותו של ח"כ רובינשטיין, שיאריך ימים ושנים. רבים בציבור אהבו אותו על זה שהצליח ללעוג לכנסת ולהגחיך אותי באופן אישי. כל השנים חשבתי אחרת - זאת הייתה קריאה של אדם בודד שקורא לעזרה, איזשהו רצון לומר 'כואב לי'. הרבה מאוד שנים עקבתי אחריו. במותו וכן בחייו הוא אדם בודד. אנשים קראו לבוא כדי שלא תהיה הלוויה בודדה. חשבתי שזה נכון לבוא ולתת לו כבוד אחרון, שידע שבהליכתו האחרונה הוא לא היה לבד. הקשבתי קשב לטקס ההלוויה המכובד, שהיה מלא בערכים וכאב, אבל גם מלא הוקרה".

הלווייתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. שלומי גבאי
"הלוויה יפה". בוקי נאה משמאל ואפרים/שלומי גבאי
הלוויתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. שלומי גבאי
"טקס מלא בערכים, כאב והוקרה". הלוויתו של זלמן שושי, הבוקר/שלומי גבאי
הלווייתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. שלומי גבאי
היה חולה וערירי בשנותיו האחרונות. זלמן שושי/שלומי גבאי

אלוני סיפרה כי לא הכירה את שושי באופן אישי, אך נהג להגיע אליה בשוק הכרמל בתל אביב וביקש ממנה ביידיש לשיר את השיר "א יידישע מאמע". לאחר מכן היא שרה את השיר מעל חלקת קברו. "בכל עיר יש לנו את האנשים הצבעוניים שצבעו את העיר, וזלמן היה אחד מהם. זה גורל קשה להיוולד גבר בגוף של אישה, ולהיפך", סיפרה.

אלוני הוסיפה: "זלמן היה מגיע למופעי הרחוב שלי ותמיד היה מבקש: 'מירי, תני לי קצת לבכות ורגשי אותי'. הוא היה מבקש לשמוע את 'הבן יקיר לי', ששרתי אותו היום מעל גופתו שנמצאה שבועיים לאחר שנפטר, מצחינה. כואב הלב. כשאתה מסתכל על תמונתו כילד, אתה רואה ילד עם עיניים טובות. כשאתה חושב על התעללות שעבר מגיל הצעיר, אתה יכול להשתגע. בשנים האחרונות הוא לחם בפדופיליה". היא חלקה אנקדוטה אישית: "פעם היה פקח חדש של העירייה וניסה לגרש אותי מאזור ההופעה, וזלמן עשה רעש והביא את כל התקשורת. בזכותו המופע של קיבל חשיפה אדירה. זלמן, היית שחקן על בימת החיים. תודה זלמן".

הלוויתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. שלומי גבאי
עשרות הגיעו לחלוק כבוד אחרון. הלוויתו של זלמן שושי, הבוקר/שלומי גבאי
הלוויתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. שלומי גבאי
"בזכותו המופע שלי קיבל חשיפה". אלוני וחברים נפרדים מזלמן שושי, הבוקר/שלומי גבאי

נאה סיפר על חברותו רבת השנים עם שושי. "תראה כמה אנשים באו, זלמן, 50 איש בבית הקברות. כל התקשורת פה. כשהתחלתי להיות כתב פלילים, התחברנו. הוא היה מגיע אליי עם הסיפורים שלו, היינו בקשר קרוב ל-35 שנה. אני הייתי אבא שלו וקרמשניט היה אימא שלו, לא היה לו שום דבר בחיים. יש הרבה אנשים שצריכים להכות על חטא שלא שמרו אתו על קשר ולא עזרו לו. כבר לפני 30 שנה הוא רצה למות", סיפר.

לדברי נאה, הוא הבטיח לשושי הלוויה מכובדת. "ליווינו אותו עם כל הטירופים שלו, הוא אהב לעשות צרות, אבל תמיד הוא נשאר הבן שלנו. הוא שכב מת בביתו קרוב לחודש ימים, עם מזגן פתוח. לא היתה לו סיבה לחיות, היו לו צרות ובעיות בריאות. הבטחתי לו שתהיה הלוויה יפה, ואני חושב שהיתה הלוויה מרגשת.

הלוויתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"לכל עיר טיפוסים צבעוניים". ההלוויה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

"זה שאפילו אברהם בורג בא, שזלמן השפיל אותו - כל הכבוד לו", הוסיף נאה. "היו פה מבית המשפט, גורמים מהעירייה, היו מלא טיפוסים של תל אביב ומטה. לא היה פה אף אחד מהמשפחה שלו - יש לו משפחה שנידתה אותו מהבושה לפני שנים".

רחל שירן, מנהלת המדור הפלילי בבית המשפט בתל אביב, ספדה: "זלמן שושי, באנו לחלוק לך כבוד אחרון. היינו המשפחה שלך, ליווינו אותך בסבלך. בשנים האחרונות הגעת אלינו, כנראה שידעת שאלה השנים האחרונות. ידעת תמיד לחלוק כבוד. זלמן וינדר, יהיה זכרך ברוך".

שושי, בן 68, נמצא ללא רוח חיים בדירתו בתל אביב ביום שני. שכניו של שושי הזעיקו את המשטרה לאחר שלא ראו אותו זה כמה ימים. שוטרים שפרצו לדירה מצאו את גופתו של שושי במצב ריקבון מתקדם. הוא מת ממחלה ממנה סבל בשנים האחרונות.

הלווייתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. שלומי גבאי
"תראה כמה אנשים, כל התקשורת באה". הלוויתו של שושי, הבוקר/שלומי גבאי
הלוויתו של זלמן שושי – בית העלמין ירקון. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של זלמן שושי, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully