וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים בצה"ל: מפקדים חדשים לעוצבות האש והגליל

11.7.2016 / 22:35

הרמטכ"ל החליט על סבב המינויים, שייכנסו לתוקפם בעוד שנה מהיום. בין היתר ימונו מפקדים חדשים לעוצבות האש והגליל ולאוגדת יהודה ושומרון, וייכנסו לתפקידם קצינים חדשים לחיל הרפואה ולאגף הטכנולוגיה והאחזקה

צילום: דנה שרגא, דוברות משרד הביטחון

(בווידאו: הרמטכ"ל איזנקוט בסיור עם שר הביטחון ליברמן)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט היום (שני) על שורת מינויים בכוחות היבשה, שייכנסו לתוקפם בעוד שנה מהיום. בין היתר, ימונו מפקדים חדשים לעוצבת האש, לאוגדת יהודה ושומרון ולעוצבת הגליל בפיקוד הצפון, וכן ימונו קצין רפואה ראשי וקצין טכנולוגיה ואחזקה.

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה ירון פינקלמן, יקבל את הפיקוד על עוצבת האש, אוגדת צנחנים מובחרת, ויועלה לדרגת תת-אלוף. פינקלמן בן ה-41 נחשב לאחד הקצינים הבולטים בסבב המינויים הנוכחי, ונחשב צעיר מאוד ביחס למפקדי אוגדות אחרים. הוא החל את דרכו בפלוגת הסיור של חטיבה 500, ולאחר מכן הצטרף לחטיבת הצנחנים ומילא בה שורת תפקידים. תפקידו הבכיר ביותר בחטיבה היה מפקד גדוד הסיור בתקופת מבצע "עופרת יצוקה". אחריו, הועלה לדרגת אלוף-משנה ופיקד על עוצבת חצי האש, ובשנת 2013 קיבל את הפיקוד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה.

מינוי בולט נוסף סבב הנוכחי הוא תת-אלוף ערן ניב, שימונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון. ניב מילא שורה של תפקידים בחטיבת הנח"ל, וכמפקד גדוד שחם לקח חלק משמעותי בקרב בציר המתפללים בחברון, עד לחיסול המחבלים. לאחר מכן, היה קצין אג"מ באוגדת יו"ש, מפקד החטיבה המרחבית אפרים, מפקד בה"ד 1, וכיום הוא משמש כראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה.

עוד בוואלה! NEWS:
"נראתה כמו בונקר": מעבדת סמים תת-קרקעית נחשפה בשפלה
הישג לירוקים: קו המתח החדש לא יסכן מאות אלפי עופות בעמק החולה
"ירדן סירבה להסגיר לישראל אזרח פלסטיני החשוד ברצח"

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
המינויים ייכנסו לתוקפם בעוד שנה. איזנקוט/ראובן קסטרו

מינוי נוסף יהיה של מפקד עוצבת אדום תת-אלוף רפי מילוא, שימונה למפקד עוצבת הגליל בפיקוד הצפון. מילוא החל את דרכו בשייטת 13 ולאחר מכן היה מפקד סיירת גולני. הוא פיקד על קרב שבמהלכו סיכל חטיפת חיילים בגבול לבנון, וקיבל את צל"ש אלוף פיקוד הצפון. במלחמת לבנון השנייה פיקד מילוא על פלגת לוחמים בשייטת 13, ועל פועלו בפשיטה על צור קיבל את צל"ש מפקד חיל הים. מאוחר יותר, פיקד על עוצבת ברעם ושייטת 13.

מפקד חטיבת הצנחנים אלוף-משנה נמרוד אלוני ייקח גם הוא חלק בסבב המינויים הנוכחי, ויועבר לתפקיד ראש חטיבת היבשה תוך העלאתו לדרגת תת-אלוף. אלוף-משנה אילן סבג יועלה גם הוא בדרגה וימונה לתפקיד קצין הנדסה ראשי. סגן מפקד חיל הרפואה, אלוף-משנה טריף בדר, ימונה לתפקיד קצין רפואה ראשי ויהפוך לבן העדה הדרוזית הראשון בתפקיד זה. בדר, שיועלה גם הוא בדרגה, מתגורר בחורפיש ושימש בעבר כקצין רפואה ראשי של פיקוד הצפון.

לראשות אגף הטכנולוגיה והאחזקה ימונה אלוף-משנה מישל ינקו, שיועלה לדרגת תת-אלוף. ינקו מילא את מרבית תפקידי השדה בחיל, שבעבר נקרא חיל החימוש. לאחר מכן, הוא מונה לקצין חימוש ראשי של פיקוד מרכז, וכיום הוא מכהן כסגן מפקד החיל.

זאת ועוד, אלוף-משנה גיא פאגלין ימונה לראש מנהלת טנק המרכבה ויועלה לדרגת תת-אלוף. פאגלין, מהנדס אלקטרוניקה שהחל את דרכו במנהלת בשנת 1999, נחשב לאחד ממפתחי טנק המרכבה סימן 4. בשלוש השנים האחרונות הוא כיהן כראש מחלקת ייצור ופיתוח וכסגן ראש מנהלת טנק המרכבה, וקודם לכן שימש כראש ענף בקר ברשות לפיתוח הטנק, וכן כראש ענף הפיתוח במנהלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully