וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "לא נכון לאסור על ח"כים לעתור לבג"ץ"

10.7.2016 / 22:35

שרת המשפטים התייחסה לתיקון שרוצה להעביר ח"כ קיש מהליכוד ואמרה כי אף שלח"כים יש זכות לעתור, עליהם לנסות להימנע מכך מאחר שהדבר "חותר תחת תפקידם כנציגי הרשות המחוקקת". מחר תקיים ועדת הכנסת דיון בהצעה

צילום: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, עריכה: גדי וינסטוק, אביב אירגז

(שקד נגד הכרעת בג"ץ במתווה הגז, אפריל)

שרת המשפטים איילת שקד הביעה הערב (ראשון) התנגדות ליוזמת החקיקה לאסור על ח"כים לעתור בג"ץ, שאותה מקדם בשבועות האחרונים ח"כ יואב קיש (ליכוד). "לדעתי לא נכון לאסור על ח"כ לעתור", אמרה שקד בטקס "סיום שנת המשפט" של מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין. עם זאת, שקד הדגישה כי היא סבורה שחברי הכנסת אינם צריכים לעתור לבג"ץ כי זו "חותרת תחת תפקידם כנציגי הרשות המחוקקת".

מחר בבוקר צפויה ועדת הכנסת לקיים דיון בהצעת החוק של קיש, המבקשת להכניס תיקון לחוק יסוד: הכנסת, המונע מח"כים ומפלגות לעתור לבג"ץ לאחר החלטות הכנסת. שקד הביעה הערב התנגדות ליוזמה, אך גינתה בחריפות את המעבר "מפוליטיקה של בחירות לפוליטיקה של עתירות". לדברי שקד, על חברי הכנסת "להפנים את מעמדם" כחברי הרשות המחוקקת. "לפני המחלוקות הפוליטיות הוא קודם כל חבר הכנסת ושם ורק שם נמצא מרחב הפעולה שלו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מנדלבליט מאשר: נפתחה בדיקה בעניינו של ראש הממשלה
אב שבנו נהרג בקרב בינת ג'בל: "מעולם לא קיבלתי תחקיר רציני מותו"
חולצות "עם ישראל חי" וסיור בערוץ 20: נפתח קמפיין לסיוע כספי לאזריה

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"מעבר מפוליטיקה של בחירות לפוליטיקה של עתירות". שקד/ניב אהרונסון

גם המכון הישראלי לדמוקרטיה הביע הסתייגות מעתירות של חכים לבג"ץ ואמרו כי זו "אינה דרך המלך לניהול ההליך הפוליטי", אך בחוות דעת שפרסם המכון לקראת הדיון מחר, הוא מזהיר כי "הצעת החוק מהווה פגיעה בזכותו הבסיסית של כל ח"כ לפנות לערכאה שיפוטית כאזרח במדינה דמוקרטית".

ההצעה של קיש מעוררת התנגדות נרחבת בספסלי הכנסת, וגם בכולנו הביעו התנגדות ליוזמה. לדברי ח"כ מיכל רוזין (מרצ), "עתירה לבג''ץ היא זכות יסוד של כל אזרח במדינה, על אחת כמה וכמה לנבחרי הציבור שמייצגים את ציבור בוחריהם". לדבריה, "ישנן סוגיות הרות גורל שנקבעות במליאת הכנסת, מכוח הרוב הקואליציוני, ומהוות פגיעה ישירה בזכויות אדם ואזרח. בית המשפט העליון הוא כלי לשמירה והגנה על אותם אלו, כל ניסיון פגיעה במעמדו הוא חץ ישיר לליבה של הדמוקרטיה והציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully