וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה חסר כבוד וערכים": מי השחית את הסמל של ערד?

10.7.2016 / 17:45

האנדרטה לזכר נופלי "מבצע לוט", שהוקמה בשנת 1965 על ידי הפסל יגאל תומרקין, נמצאה מנותצת והרוסה. "למה להרוס יצירת אמנות באישון ליל? בין אם אלה בורים שלא הבינו במה מדובר או במעשה זדון - זו פגיעה קשה בכולנו"

מעשה ונדליזם ביצירתו של יגאל תומרקין, מצפה מואב, ערד. יולי 2016. באדיבות מוקד עירוני ערד, מערכת וואלה! NEWS
סמלה של העיר הושחת באישון לילה. הפסל המנותץ, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות מוקד עירוני ערד

תושבי ערד נדהמו לעלות הבוקר (ראשון) כי הפסל שהפך לסמל של עירם נותץ ונשבר במעשה ונדליזם, שהאחראים לו טרם נתפסו. מדובר באנדרטה שהוקמה בשנת 1965 על ידי הפסל, זוכה פרס ישראל, יגאל תומרקין, לזכר נופלי "מבצע לוט".

"הפגיעה בפסל היא ריסוק זכרונות הילדות שלנו ופגיעה קשה בעיר ערד", אמר חבר מועצת העיר ערד, מנו ביטמן. "מדובר במעשה נבלה מכוער, אבל אנחנו נחדש את הפסל. מספר רב של תושבים כבר פנו אלינו לעזרה בשיקום האנדרטה", סיפר. "אני לא מבין למה להרוס יצירת אמנות, אם מדובר בוונדליזם של צעירים שלא ידעו במה מדובר ובטיפשותם הרסו את סמל העיר, או שמדובר בכוונה תחילה של אנשים שידעו מה מסמל הפסל לעיר. זה לא משנה, כך או כך מדובר בנזק עצום לערד", אמר אחד התושבים.

המעשה הסעיר גם את ראש העיר, ניסן בן חמו, שכתב לאחר המקרה: "מה גורם לאנשים להגיע באישון לילה ולבצע מעשה ונדליזם ביצירה נפלאה של חתן פרס ישראל במצפה מואב? האנדרטה שהוקמה ב-1965 לזכר נופלי 'מבצע לוט' היא אחד מסמלי העיר ערד. מי שפגע בסמל הזה הוא אדם חסר כבוד וערכים", כתב בן חמו בעמוד הפייסבוק שלו.

מעשה ונדליזם ביצירתו של יגאל תומרקין, מצפה מואב, ערד. יולי 2016. באדיבות מוקד עירוני ערד, מערכת וואלה! NEWS
"למה להרוס יצירת אומנות שכה חשובה לעיר?". הפסל המנותץ, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות מוקד עירוני ערד
  • עוד באותו נושא:
  • ערד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully