וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטות על בתים וסגירת צירים: כך נלחם צה"ל בפיגועי הירי המתגברים

10.7.2016 / 11:13

בצה"ל מגדירים את פיגועי הירי כאיום מרכזי – שנמצא במגמת עלייה עם 15 פיגועים מתחילת גל הטרור. בצה"ל העבירו מסר לפלסטינים: אם לא תוגבר הפעילות נגד הטרור, תורחב בלית ברירה הפעילות ביהודה ושומרון

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הוריה של הלל אריאל הגיעו לנחם את משפחת מרק, היושבת שבעה על מיכאל שנרצח בפיגוע בכביש 60)

פיגוע הירי הלילה (שבת) סמוך לתקוע, בגזרת החטיבה המרחבית עציון, שבו נפצע צעיר באורח בינוני, הוא עוד סימן להתגברות הטרור הפלסטיני הממוסד ביהודה ושומרון ולעלייה החדה בפיגועי הירי המוגדרים כאיום המרכזי. מספרם עומד על 15 מאז תחילת ההסלמה באוקטובר אשתקד.

הכוחות באוגדת יהודה ושומרון מתורגלים לשני איומים מרכזיים: פיגועי חדירה עם מסע הרג, ופיגועי ירי. מטרת הכוחות היא סיכול פיגועים, ובתרחיש הגרוע להגיב במצוד, כדי למנוע בריחת מחבלים. את זה הם מתכוונים לעשות על ידי סגירת צירים, פשיטה על בתים ובדיקת מצלמות אבטחה.

בעקבות פיגוע הירי סמוך לעתניאל, שבמהלכו נהרג הרב מיכאל מרק ושלושה מבני משפחתו נפצעו, סגרו כוחות ההנדסה יותר מ-250 צירי גישה לציר 60, עליו נוסעים ברחבי יו"ש פלסטינים וישראלים. כמו כן, במסגרת גל הטרור פשט צה"ל מאז אוקטובר על יותר מ-2,400 בתים פלסטינים בגזרת חברון כדי לשפר את מלאכת איסוף המודיעין ולשבש פעילות טרור.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע ירי בגוש עציון: ישראלי נפצע בינוני מירי על מכוניתו
המחבלים משרונה תכננו פיגוע המוני ברכבת: "רצו ללכוד נוסעים"
זרועה הארוכה של המשטרה: היורה בדאלאס חוסל עם רובוט - וארה"ב סוערת

כוחות הביטחון סורקים אחר המחבל שירה לעבר כלי רכב בפיגוע בצומת מיצד שליד תקוע. 10 ביולי 2016. מאשה ברודר, תצפית TPS
זירת הפיגוע בתקוע/תצפית TPS, מאשה ברודר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גזרת חברון מתוגברת מאז רצח הרב מרק והנערה הלל יפה אריאל בת ה-13 מקריית ארבע, במספר גדודים סדירים בודדים. הגדודים מאבטחים צירים, מבצעים סריקות ומעצרים, וחלקם אוכפים את הכתרים על הכפרים הפלסטינים במרחב חברון. למרות הפעילות והמאמץ המודיעיני שמפעיל השב"כ לאתר את מבצעי פיגועי הירי, הצליחה חוליית טרור לבצע פיגוע ליד תקוע.

במקביל, מתקיימות פגישות בין קצינים בכירים בפיקוד מרכז לבכירי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שבהן מעבירים קציני צה"ל מסרים חריפים לנוכח התגברות פיגועי הירי, ומדגישים כי אם הרשות הפלסטינית לא תגביר את הפעילות, בדגש על איסוף אמצעי לחימה, ייאלץ צה"ל להגביר את היקף המבצעים.

פיגוע ירי כביש 60 צרור על משפחה. ספק 500
זירת הפיגוע בו נרצח מיכאל מרק בכביש 60/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully