וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווי אוטובוס בוטלו בגלל עיד אל-פיטר - הנוסעים עודכנו בפייסבוק

נהגי האוטובוס המוסלמים ניצלו את זכותם להיעדר מעבודתם בחג, אך חברות רבות לא נערכו בהתאם והודיעו על ביטול נסיעות רק שעות לפני מועדן המתוכנן. "החג לא נחת כהפתעה מהשמיים, הזלזול בציבור הנוסעים חצה קו אדום"

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
"הנהגים חוגגים את עיד אל-פיטר ותושבי אופקים נשארים בבאר שבע"/אגד תעבורה

עיד אל-פיטר נחגג מאז שלשום (רביעי) בקרב האוכלוסייה המוסלמית ברחבי הארץ, וכמו בכל שנה נהגים של חברות אוטובוסים שונות החליטו להשתמש בזכותם ולהיעדר מעבודתם בימי החג. העיכובים והביטולים בקווי האוטובוס שגררו ההיעדרויות היו צפויים, אך חברות רבות הודיעו לציבור על השינויים שעות בודדות לפני תחילת החג – דבר שהוביל לזעם בקרב הציבור.

כך, לדוגמה, חברת "דן בדרום" פרסמה את רשימת השינויים שיחולו בתדירות הקווים בימי החג, באתר האינטרנט שלה ובדף הפייסבוק של החברה. עם זאת, ההודעה בפייסבוק פורסמה פחות מ-24 שעות לפני כניסתם של השינויים לתוקף. אחר הגולשים אף שאל "מה הסיבה שהקווים מבוטלים?", אך לא זכה לתגובה רשמית מצד החברה. גם חברת "קווים עלית", הפועלת באזור בית"ר עילית ומודיעין עילית, וחברת "אפיקים", הפועלת באשדוד, ביבנה, בירושלים, בבני ברק ובראש העין, עדכנו את ציבור לקוחותיהן באתרן ובעמוד הפייסבוק שלהן על השינויים בפעילות קווי החברה.

עוד בוואלה! NEWS:
ביקור בקברי צדיקים ומסעות למרוקו: אלה ההמלצות למערכת החינוך
מפקד מחוז חוף לשעבר ניצב בדימוס חגי דותן הורשע בהטרדה מינית
בגלל שריפה: כ-3,000 חניכי צופים פונו מיער הזורע שבאזור יקנעם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובות בפייסבוק לביטול הקווים של חברת דן בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילה ועקנין, תושבת אופקים, התעכבה בבאר שבע מפני שלא ידעה על השינויים ולא נערכה כראוי. "דן בדרום חוגג עיד אל-פיטר ותושבי אופקים נשארים בבאר שבע", אמרה. לדבריה, נאמר לה כי הייתה תקלה לנהג וכי החברה לא יכולה לספק פתרון. "בסוף נאמר לנו לקחת מונית ושיוחזר לנו הכסף. כולי תקווה שאכן כך יקרה". נוסע נוסף הביע את זעמו על החברה. "לא הייתה לי שום דרך להיערך בהתראה כזו לנסיעה לעבודה בבוקר שלמחרת, ההודעה הגיעה על ידי המועצה ולא על ידי החברה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת חברת קווים עילית על ביטול הקווים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רמדאן ועיד אל-פיטר לא נחתו כהפתעה מהשמיים, וחברות התחבורה הציבורית היו מחויבות להיערך לכך עם נהגים מחליפים", אמר מנכ"ל ארגון "15 דקות – ארגון צרכני הנהיגה הציבורית", גיל יעקב. "הזלזול בציבור הנוסעים חצה קו אדום הפעם ומחייב התערבות של מבקר המדינה. נראה שחברות התחבורה הציבורית ומשרד התחבורה שכחו את תפקידם לתת שירות לציבור, ואולי גם שכחו להסתכל בלוח השנה".

לדברי יעקב, "ביטול קווים והפחתת תדירויות פוגעת ישירות בציבור. לא ייתכן שמשרד התחבורה יפקיר את משתמשי התחבורה הציבורית וייתן יד לקיצוצים בשירות, יש לכך השפעה ישירה על היכולת של אנשים להגיע לעבודה, לשירותי בריאות ולכלל צרכי היומיום, במיוחד כשניתן להיערך לכך מראש".

ממועצה אזורית יואב, שבהם פועלים קוי "דן בדרום", נמסר כי רק שלשום בערב נתקבלה במועצה הודעה מהחברה, שלפיה קו 63 יושבת למשך יומיים. "הקו משרת את תושבי יואב", מסרה המועצה. "יצאה הודעה דחופה לתושבים באמצעות אנשי קשר בישובים, מסרונים ודפי הפייסבוק של המועצה ושל הקיבוצים. קו 63 מהווה אמצעי תחבורה חשוב המקשר את ישובי יואב לתחנת הרכבת ותושבים רבים שעובדים במרכז הארץ נסמכים עליו. על כן, כל שינוי, ובוודאי שינוי של הרגע האחרון, עשוי ליצור תקלות רבות בקרב המשתמשים". בהודעה נטען כי דוברת המועצה קרן גלבוע ניסתה לברר עם חברת "דן בדרום" את הסיבה להשבתה, אך לא נענתה.

"השינויים בתדירות הקווים תואמו מול משרד התחבורה"

איתי רוגטקה, עוזר מנכ"ל חברת "דן בדרום", מסר בתגובה כי השינויים בתדירות הקווים תואמה מול גורמים במשרד התחבורה. "באישור משרד התחבורה חברת 'דן בדרום' הודיעה על שינויים בתדירות הקווים בימי החג, בכל זאת יש לנו בחברה 80 נהגים מוסלמים. הנושא אושר מול גורמים במשרד התחבורה שעודכנו בשינויים. חברת 'דן בדרום, פועלת בלמעלה מ-15 ישובים בדרום וכל השינויים מופיעים ברשתות החברתיות ובדף הפייסבוק שלנו".

מחברת "אפיקים" נמסר כי "הודות להיערכות מוקדמת של אפיקים, הרוב המוחלט של הנסיעות בכלל הקווים בחברתנו בוצעו כמתוכנן. עם זאת, התרענו מראש באתר האינטרנט של החברה על האפשרות שייתכנו שינויים בלוחות הזמנים".

מחברת "קווים" נמסר כי "בימים אלה חוגגים למעלה ממיליון בני העדה המוסלמית את חג עיד אל-פיטר במשך שלושה ימים. אחוז גדול מנהגי התחבורה הציבורית הנם בני המגזר הערבי וחג זה משפיע על כל מערך התחבורה הציבורית בישראל. חברת 'קווים' תומכת במתן ימי חופשה לנהגים בימי החג וסבורה שעל המדינה ומשרד התחבורה להתאים את מערך התחבורה הציבורית לכך. במהלך השבועות האחרונים פורסמו באמצעי התקשורת השונים ובאתר החברה הודעות על השינויים בשירות".

במשרד התחבורה ציינו כי "עקב חג עיד אל פיטר נהגים רבים מממשים את זכותם להיעדר מעבודתם ביום הבחירה. עקב זאת ,חברות התחבורה הציבורית פעלו לגייס נהגים חלופיים ככל הניתן. יצוין כי בחודשים יולי-אוגוסט ישנה ירידה בביקושים לתחבורה ציבורית גם במגזר הלא יהודי".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully