וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: התבטאות בעד הכחשת שואה מסעירה את מפלגת הימין הקיצוני

6.7.2016 / 17:04

מחוקק בפרלמנט אזורי מטעם אלטרנטיבה לגרמניה אמר כי מדובר בחופש ביטוי, אך כמה מחברי הסיעה התפצלו ממנה במחאה על כך שהוא לא סולק ממנה. הנהגת המפלגה הארצית: "אין מקום לאנטישמיות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: מאות הפגינו נגד ועידת מפלגת הימין הקיצוני

חבר מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, שמכהן באחד הפרלמנטים האזוריים במדינה, התפטר אתמול (שלישי) מתפקידו בעקבות סערה שעוררו הערות אנטישמיות שהשמיע ואיימו לפלג את המפלגה. וולפגנג גידון, רופא לשעבר שהפך לחבר מפלגה מטעם "אלטרנטיבה לגרמניה", עורר זעם כשאמר כי הכחשת שואה היא הבעת עמדה לגיטימית. הכחשת שואה בגרמניה אסורה לפי חוק.

לפי כלי תקשורת במדינה, אתמול בערב הוא הביע תקווה להימנע מפילוג במפלגה באמצעות הגשת התפטרותו בתום פגישה שקיים עם מנהיגתה הלאומית של המפלגה פראוקה פטרי. אלטרנטיבה לגרמניה צברה פופולריות מאז החל משבר המהגרים ביבשת, שבמהלכו הגיעו יותר ממיליון פליטים לגרמניה בתוך שנה. עתה יש לה נוכחות בשמונה מתוך 16 הפרלמנטים האזוריים במדינה.

13 מחוקקים מטעם המפלגה בפרלמנט האזורי במדינת באדן-וירטמברג התפטרו במחאה על כך שעשרת המחוקקים הנוספים לא תמכו בהצעה לסלק את גידון. יורג מות'ן, מנהיג הסיעה בפרלמנט האזורי במדינה וחבר הנהגת המפלגה הארצית, הוביל את הפילוג שאירע אתמול. "לאנטישמיות אין מקומות במפלגה", אמר. הוא ציין כי התפטרותו של גידון לא שינתה את העובדה שעשרת החברים תמכו בו. הוא צוטט בידי תחנת הרדיו הציבורית באומרו כי הפיצול "כואב, אך הכרחי".

לקריאה נוספת בנושא
"איש לא רוצה בו כשכן": התבטאות נגד שחקן שחור מסעירה את גרמניה
איסור על צריחי מסגדים ועל חיג'אב: תכנית הימין הגרמני נגד האסלאם
"נאצים חייבים ללכת": 400 נעצרו בהפגנה נגד מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה

ראשת מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה פראוקה פטרי במהלך הצבעה על מצע המפלגה בשטוטגארט. 1 במאי 2016. רויטרס
מות'ן/רויטרס

בהצהרה מטעם הנהגת מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה נמסר כי אין מקום לאנטישמיות במפלגה. היא ביקרה את חבריה שהתנגדו לסילוקו של גידון. "ההנהלה מתנערת מאותם חברים שלא עזבו את הסיעה עם יורג מות'ן. מעתה אנו מכירים רק בו ובמחוקקים שחברו אליו כנציגי המפלגה בפרלמנט של באדן-וירטמברג", נמסר.

סקר שפורסם אתמול מטעם מכון הסקרים INSA הראה כי יש למפלגה 14.5% תמיכה ברמה הארצית, עליה של 0.5% בהשוואה לסקר הקודם. הגוש השמרני בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל זכה ב-30% ובעלי בריתה הסוציאל דמוקרטים ב-21%. הבחירות לפרלמנט הארצי יתקיימו בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully