וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פיגועי פריז: ועדת חקירה קוראת להקמת מרכז למלחמה בטרור

בפרלמנט בצרפת המליצו על רפורמה מקיפה בסוכנויות המודיעין לאחר הכשלים שקדמו למתקפה בבירה בנובמבר שעבר. "כשאנחנו עומדים בפני איום הטרור העולמי, עלינו להיות הרבה יותר שאפתניים"

צילום: לה מונד, עריכה: נועה לוי

ועדת חקירה פרלמנטרית בצרפת קראה היום (שלישי) לערוך רפורמה מקיפה בשירותי המודיעין בעקבות מתקפת הטרור בפריז שאירעה בשנה שעברה. הוועדה, בראשותו של ז'ורז' פנש, ממליצה למזג את שירותי הביטחון השונים לסוכנות אחת, בדומה למרכז ללוחמה בטרור של ארצות הברית.

הפיגועים המשולבים, שאירעו בנובמבר 2015, גבו את חייהם של 130 בני אדם. כוחות הביטחון ספגו בעקבות זאת ביקורת נוקבת בשל תגובתם למתקפה של דאעש ובשל חוסר יכולתם לחשוף מבעוד מועד את המחבלים, חלקם אזרחי המדינה. "כשאנחנו עומדים בפני איום הטרור העולמי, עלינו להיות הרבה יותר שאפתניים מבחינת המודיעין", אמר ראש הוועדה פנש.

עוד מצאה החקירה כי למצב החירום המתמשך שהוכרז לאחר המתקפה יש "השפעה מוגבלת" על ביטחון המדינה. בין 6,000 ל-7,000 חיילים נשלחו להגן על בתי ספר, על בתי כנסת, על חנויות ועל אתרים רגישים בעקבות החשש מפיגועים נוספים, אך חבר הפרלמנט הסוציאליסט סבסטיאן פייטרסנטה אמר: "אני תוהה איזה ערך יש להם בהגנה על שטחה של המדינה".

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: משרד המשפטים מבקש להתקין מצלמות אבטחה בתא המחבל מפריז
המחבל מפריז מתנהג כמו "אסיר לדוגמה": תמונות ראשונות מהכלא
המחבל ממתקפת הטרור בפריז: "מנעתי קורבנות נוספים כי לא התפוצצתי"

סדרת פיגועים בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
אחת מזירות הפיגועים בפריז, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully