וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם שיצאה בשאלה דורשת לראות את ילדיה: "אסור לחכות לטרגדיות"

3.7.2016 / 8:20

אביבה דוד חשפה את סיפורה בפייסבוק בהשראת אסתי וינשטיין ששמה בשבוע שעבר קץ לחייה. לטענתה, מאז שעזבה את אורח החיים החרדי אבי ילדיה אוסר עליהם להיפגש עמה. "קורעים אותי מילדיי ואף אחד לא עושה דבר", כתבה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

בווידאו: הלווייתה של אסתי וינשטיין, בשבוע שעבר

"מה אם היו נותנים לכם הזדמנות לעצור את הסיפור של אסתי ויינשטיין לפני שהפך לטרגדיה? עכשיו יש הזדמנות בדיוק כזו. בסיפור שלי", כך כתבה בסוף השבוע אביבה דוד בחשבון הפייסבוק שלה. דוד, בת 36, יצאה בשאלה לפני כמעט ארבע שנים, ומאז נותקה כמעט לחלוטין מששת בניה. זאת, לטענתה, על רקע דתי. "אסור לחכות לטרגדיות", הבהירה.

לדבריה, "אבא שלהם, בגיבוי סביבה חרדית קיצונית, אוסר עליהם לראות אותי ולקבל את הדבר האלמנטרי והחשוב - אהבה של אמא". דוד נולדה למשפחה חרדית, למדה בבית ספר חרדי של "בית יעקב" והתחתנה מעט אחרי גיל 18. "שני הילדים הגדולים שלי בישיבה", סיפרה. "אני רואה אותם לחמש דקות בשבוע, שאר הילדים לא בקשר איתי. לבן הגדול שלי אני הולכת ב-22:00 בלילה ליד הישיבה, נפגשת איתו בסופר והוא קונה לעצמו דברים". על פי דוד, בנה הגדול ביקש להיפגש עמה לזמן ארוך יותר, אך אביו סירב לאפשר זאת. בן נוסף, בן 15, נפגש איתה בימי שישי, בכל פעם לדקות ספורות בלבד.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
הנתק מההורים, התנכרות הילדים: הדרך הקשה של היוצאים בשאלה
סוף עצוב: נמצאה גופתה של החוזרת בשאלה שנעדרה משבוע שעבר

אביבה דוד כותבת בפייסבוק בעקבות אסתי ויינשטיין 3.7.16. ללא קרדיט, ספק 500
קיבלה כוח להיחשף בעקבות המקרה של אסתי ויינשטיין. דוד/ספק 500, ללא קרדיט

לטענתה, שאר ילדיה אינם בקשר איתה. "לילה אחרי לילה, שישה ילדים שהקטן בהם בן שש הולכים לישון בלי נשיקת לילה טוב", כתבה דוד. "בוקר אחר בוקר הם יוצאים ללימודים בלי חיבוק חם של אמם", הוסיפה. לטענתה, בסביבתם של הילדים מכנים אותה "פרוצה" ומדברים בגנותה. "אומרים שאני עושה מעשי סדום, שיש גויים בבית שלי, שאני זו שנטשה, שאם הם יהיו איתי בקשר אז אלוהים יפסיק לשמור עליהם. ואיך הם מתרצים לעצמם? שזו מלחמת קודש, שזו דעת תורה, שהם מצילים אותם מרדת שחת", כתבה.

המקרה של אסתי וינשטיין, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה ושמה קץ לחייה לאחר שנותקה מבנותיה, נתן לאביבה כוח לצאת החוצה עם סיפור חייה. "בבית הדין הרבני מורחים אותי ומגבים את הצד החרדי כצפוי", כתבה דוד. לדבריה בית הדין הרבני פנה לרשויות הרווחה על מנת שיערכו תסקיר לבדוק היכן ייטב לילדיה להישאר, אך אביהם סירב לאפשר לפקידת הסעד להיפגש עמם. "הרווחה, שאמורים להיות המבוגר האחראי, שאמור להיות להם אכפת כשילדים סובלים, שכשהם רוצים הם הופכים עולמות? במקרה שלי, בחרו פשוט לחכות שבית הדין יכריח אותו", אמרה.

"למערכת יש כוח וצריך להשתמש בה. קורעים אותי מששת הילדים שלי ולאף אחד אין מספיק מוטיבציה לפעול", כתבה דוד בפוסט שזכה למאות שיתופים. בנוסף לכך, העלתה דוד לרשת עצומה בה קראה לשר הרווחה, חיים כץ, להתערב בעניינה ולא לחכות לבית הדין הרבני – ומאות בני אדם כבר חתמו עליה. לדבריה היא חושבת בכל רגע על ילדיה. "אני יוצאת מדעתי מגעגועים. הילדים הקטנים כל הזמן שואלים מתי הם ייראו אותי 'מתי תצליחי לסדר את זה' ואני מבטיחה שאני משתדלת. אני רוצה לקיים את ההבטחה הזו", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully