וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מחאת החרדים: "קו הקיץ" של הרצליה יצא לדרך בשבת

שירות ההסעות החינמי של העירייה, שמגיע אל אזורי הבילוי והחופים, החל לפעול. "זה ציון דרך משמעותי וחשוב לעיר שלנו", אמר אחד התושבים. מחאת החרדים נגד היוזמה עוררה זעם. "הם חוצפנים, מנסים לכפות את הערכים שלהם"

צילום: שלומי גבאי

עיריית הרצליה החלה הבוקר (שבת) להפעיל את שירות ההסעות "קו הקיץ", שמגיע אל אזורי הבילוי ואל החופים בעיר ועוצר בכ-20 תחנות. השירות ניתן לתושבים ללא עלות ופועל החל מהיום בכל יום, מ-8:00 עד 16:00. הוא הושק על אף שאתמול הפגינו מאות חרדים, תושבי הרצליה וסביבתה, במחאה על החלטת העירייה. בין המפגינים היה גם ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יחיאל יעקובוביץ', הרב הראשי של הרצליה, ואלעד צדיקוב, יו"ר סיעת גשר ודגל התורה, שהוביל את ההתנגדות ליוזמה במועצת העיר.

ניסן משכיל, יו"ר ועד ההורים העירוני, אב לארבעה ותושב העיר, בירך על היוזמה. "קווי השאטל העירוניים מאפשרים לילדים שלנו לנוע בבטחה ברחבי העיר. יוזמת הקווים גם מאוד רלוונטית לבני הנוער ולצעירים שיש להם כבר רישיונות נהיגה, כי רבים מהם יעדיפו לנסוע בשאטל במקום במכונית פרטית". משכיל הצביע על יתרון נוסף, ואמר כי "סוף-סוף תהיה קצת חניה ליד חוף הים".

מחאת החרדים שהתקיימה אתמול הצליחה להוציא אותו משלוותו. "הם חוצפנים, הם מנסים לכפות עלינו את הערכים שלהם. הרצליה היא לא עיר דתית, אין להם רוב פה. נאמר שהקווים לא יעברו בקרבת השכונות והמוסדות שלהם. מה רוצים? למה הם תמיד מסתכלים דרך העיניים הצרות שלהם".

עוד בנושא:
בשורה לתושבי הרצליה: העירייה תפעיל קו שירות חינמי בשבתות וחגים
כ-400 חרדים הפגינו בהרצליה נגד יוזמת קווי השירות בשבת

"קו הקיץ", שירות הסעות חינמי של עיריית הרצליה, 2 ביולי 2016. שלומי גבאי
"עד היום ללכת לים היה פרויקט"/שלומי גבאי

שני כשדאי, בת 24, סטודנטית לממשל מהמרכז הבינתחומי בעיר, אמרה כי היוזמה מהווה הקלה גדולה עבורה. "עד היום, אם הייתי רוצה ללכת לים בשבת זה היה פרויקט. או שאחת החברות הייתה צריכה להוציא רכב, או שאחד ההורים היה מקפיץ אותנו, או שהייתי חייבת לקחת מונית שעלותה מסתכמת בעשרות שקלים. כאן מדובר בשירות חינמי, שזה כבר נדיר".

היא הוסיפה כי "הבילוי המרכזי של בני הנוער בהרצליה הוא ה'סתלבט' בים בסוף השבוע – כל העיר פה". כשדאי התייחסה לטענות החרדים שהתנגדו ליוזמה, ותהתה: "הרצליה היא לא עיר דתית, החרדים מסתכלים על השבת במשקפת שמאוד רלוונטית אליהם, אבל מה איתנו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
למרות מחאת החרדים: "קו הקיץ" של הרצליה יצא לדרך בשבת ומציע הסעות למקומות בילוי בחינם. שלומי גבאי
תושבי הרצליה בדרך לים, היום/שלומי גבאי

אריק ליברמן, אב לשלושה מתבגרים, יושב יחד עם בתו בת ה-16 במושב האחורי של ההסעה, בדרכם לחוף היום העירוני. "אני חושב שזה ציון דרך משמעותי וחשוב לעיר שלנו. מדובר בפתרון טוב לילדים ובני הנוער, שיוכלו לנוע מצדה האחד של העיר לצדה השני בבטחה". לדברי ליברמן, ההסעות יסייעו בפתרון בעיה נוספת שמפריעה לתושבים. "יש עשרות אם לא מאות בני נוער שרוכבים על אופניים בדרכים ראשיות, ומפריעים למהלך התנועה התקין. אם חלק גדול מאותם רוכבים לא יסע על הכבישים – זה כבר מבורך".

כמו כן, לדבריו "חשוב לזכור שהחופש הגדול החל, והרבה בני נוער יוצאים לבלות באזור התעשייה בעיר. אם חלקם יסעו בקווי השירות העירוניים זה יוריד קצת מהמעמסה שישנה על ההורים, שהופכים בחודשי הקיץ לנהגים. חוץ מזה, אני מעדיף שיסעו בשאטלים ולא במונית, שם אני לא תמיד יודע מי הנהגים שמסיעים את הילדים".

"קו הקיץ", שירות הסעות חינמי של עיריית הרצליה, 2 ביולי 2016. שלומי גבאי
"הרצליה היא העיר הראשוה לקדם שירות כזה". תושבי הרצליה, היום/שלומי גבאי

ניתאי אריה, סטודנט בן 26 למדע המדינה מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, הגיע להרצליה כדי לבלות עם משפחתו בשבת והחליט ללכת לים עם חברים מהתיכון. ניתאי הצליח לתפוס את המושב האחרון בהסעה רגע לפני שיצאה לחוף. "בדרך כלל אחד מהחברים מתנדב ומוציא אוטו לים, אבל הפעם זה יהיה שונה. קבעתי עם החברים בחוף הנכים בשעה 13:00 ויהיה סבבה".

גם אריה הגיב להפגנת החרדים שהתקיימה אתמול, וטען כי "כל נושא התחבורה הציבורית בשבת בעייתי, בגלל כל העניין הדתי. אם אכן היה סטטוס קוו שלא נוסעים בכלל בשבת - לא מכוניות ולא מוניות, אז ברור שמאבק החרדים היה מוצדק. אבל ברגע שכלי רכב פרטיים ומוניות נוסעים בשבת, המאבק הופך להיות בעיקרו מאבק בין מעוטי יכולת כלכלית לאלה עם האפשרויות".

מאיה כץ, סגנית ראש העירייה והממונה על תחום התחבורה, הסתובבה בין נוסעי המיניבוס, שאלה את הנוסעים אם נוח להם ואם מוכנים לצאת לדרך. "אני נרגשת באופן אישי ש'קו הקיץ' יוצא לדרך. הרצליה היא העיר הראשונה בארץ שהצליחה לקדם שירות עירוני מהסוג הזה, ומדובר בעדות לכך שרשויות מקומיות לא צריכות להמתין להחלטות ממשלתיות כדי לפעול לרווחת התושבים", אמרה, והוסיפה: "זהו אחד מהפרויקטים החברתיים החשובים ביותר שיזמנו, והוא תוצר של תהליך מורכב שנעשה ברגישות רבה. השירות מהווה בשורה עבור אלפי תושבים, צעירים ומבוגרים, אשר כעת יוכלו ליהנות ללא עלות מנסיעה עירונית למגוון אפשרויות הבילוי שיש להרצליה להציע להם במהלך הקיץ".

הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
הפגנת החרדים נגד היוזמה, אתמול בהרצליה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully