וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בכביש 60: פלסטיני דיווח על האירוע, אשתו טיפלה בפצועים

1.7.2016 / 18:10

כלי רכב ובו כמה מחבלים עקפו את המכונית של משפחת מרק וירו לעברם צרור כדורים. פלסטיני שהיה במקום הזעיק סיוע, והסהר האדום העניק טיפול ראשוני לנפגעים. לכוחות מד"א שהגיעו לזירה לא נותר אלא לקבוע את מותו של אב המשפחה. "המראה היה קשה"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, הצלה יו"ש, עריכה: אוהד פיטר

מיכאל (מיכי) מרק מההתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון יצא עם משפחתו לנסיעה בכביש 60, שממנה לא חזר. מכונית ובה כמה מחבלים עקפה אותם, ירתה צרור כדורים לכיוונם, ופגעה בו, באשתו חוי שנפגעה באורח קשה, ובשניים מתוך תשעת ילדיהם – תהילה בת ה-14 שנפגעה בינוני-קשה ופדיה בן ה-15 שנפגע קל. פלסטיני שהבחין במתרחש דיווח על האירוע, ואשתו העניקה טיפול ראשוני לתהילה, שנפגעה בבטנה.

תוך זמן קצר הגיעה למקום ניידת של הסהר האדום והחלה לטפל בפצועים. במקביל הגיעה ניידת משטרה שהייתה על הציר, וכוחות רפואה של מד"א החלו לטפל בנפגעים. פרמדיקים של מד"א הגיעו למקום ומצאו את אב המשפחה לכוד ברכב. הם ניסו לבצע בו פעולות החייאה ביחד עם צוותי הרפואה של צה"ל, אך נאלצו לקבוע את מותו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההרוג בפיגוע בדרום הר חברון: רב מוכר ומנהל ישיבה
לאחר הפיגוע: כתר על חברון לראשונה זה שנתיים, הקבינט יתכנס
פיגוע בדרום הר חברון: אב נהרג, אם נפצעה קשה וילדיהם במצב קל ובינוני

מיכאל מארק, ההרוג בפיגוע הירי בכביש 60, 1 ביולי 2017. איציק כהן, מערכת וואלה! NEWS
צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו. מיכאל/מערכת וואלה! NEWS, איציק כהן

הצוותים העניקו טיפול לשלושת הפצועים הנוספים, ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. "המראה היה קשה מאוד". "ראינו רכב הפוך על הגג שבו נסעו ארבעה בני משפחה", תיאר יהב. "בתוך הרכב נלכד גבר בשנות ה-40 לחייו כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפצעי ירי ומפציעות כתוצאה מהתאונה. בסיוע כוח רפואה שלצה"ל ניסינו להעניק לו טיפול רפואי ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

לדברי יהב, "מחוץ לרכב שכבה אישה בשנות ה-40 לחייה כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפצעי ירי בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי מהיר בשטח, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך טיפול רפואי מציל חיים פינינו אותה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת. בנוסף, ראינו נערה כבת 13 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים. נער כבן 15 עם פציעות קלות טופל גם הוא על ידנו ופינינו אותו כשמצבו קל".

פרופ' אבי ריבקינד, מנהל יחידת הטראומה במחלקת כירורגיה כללית בהדסה עין כרם, אמר כי שלושת הנפגעים שהגיעו לבית החולים סובלים מפציעות ירי ומפגיעות שספגו במהלך התהפכות הרכב. "הסתכלנו על התמונות מהפיגוע והם עזרו לנו להחליט מה לעשות. מצב הרכב עזר לנו להחליט כיצד לפעול", הדגיש ופנה לאנשים הנמצאים בזירות פיגוע בבקשה לשלוח תמונות לבית החולים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
פיגוע ירי בדרום הר חברון 01 יולי 2016. דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה, מערכת וואלה! NEWS
צרור יריות נורה לעבר הרכב. זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

במהלך עשרת החודשיים האחרונים כוחות מד"א נהרגו 40 בני אדם בפיגועים, ו-430 נפצעו. 41 בני אדם נפצעו באורח קשה, 12 באורח בינוני עד קשה, 72 באורח בינוני, 17 באורח קל עד בינוני ו-288 נפצעו באורח קל. בנוסף טיפלו צוותי מד"א בלמעלה מ 141 נפגעי חרדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully