וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפויסים: 30% מהישראלים שנהגו לנפוש בטורקיה לא יעשו זאת שוב

1.7.2016 / 13:30

מסקר וואלה! NEWS שנערך בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס, עולה כי כשליש מהישראלים לא התרשמו מהסכם הפיוס שנחתם בין המדינות שהיו בנתק בשש השנים האחרונות. במגזר הערבי, לעומת זאת, לא מושפעים מיחסי ירושלים-אנקרה, וטורקיה ממשיכה להיות יעד פופולרי

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מכריז על הסכם הפיוס עם טורקיה, השבוע)

כשליש מהישראלים אינם מתכוונים לשוב ולנפוש בטורקיה, אף שנהגו לעשות זאת בעבר – כך עולה מסקר וואלה! NEWS בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס. על פי ממצאי הסקר, 30% מהישראלים נהגו לטוס בעבר לטורקיה אולם על אף הסכם הפיוס שנחתם השבוע לאחר שש שנות ניתוק בין הממשלות, הם אינם מתכוונים לחזור ולנפוש במדינה שהייתה עד לפני מספר שנים אחד היעדים הפופולריים בקרב הישראלים.

הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג באוכלוסייה היהודית והערבית, נערך ימים ספורים לאחר חתימת ההסכם וחלקו בטרם אירע פיגוע ההתאבדות בנמל התעופה באיסטנבול. על פי ממצאיו, רק 19% מהנשאלים אמרו כי טסו בעבר לטורקיה וכי הם מתכוונים לחזור ולטוס למדינה לצורך חופשה. 38% מהנשאלים השיבו כי לא טסו בעבר וגם עתה לאחר חתימת ההסכם אין בכוונתם לבלות בחופשתם הקרובה בטורקיה. "רוב הציבור הביע אי שביעות רצון מההסכם שגובש, וממצאי סקר וואלה! NEWS מתאימים לתוצאה זו", אמר פרופ' פוקס.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"שואה? זה שקר ישראלי": דיווח מלב האסלאם הקנאי של איסטנבול
המרמרה לא תוביל יותר משטים לעזה, אבל עוד תחזור בגדול כמלון
ארדואן תקף את מארגני משט המרמרה: "לא ביקשתם ממני רשות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, לעומת זאת, עושה רושם כי הסכם הפיוס אינו בעל השפעה ממשית. שטורקיה ממשיכה להיות יעד פופולרי עבורה, ללא כל קשר לאירועי משט המאווי מרמרה ב-2010 או לדם הרע בין ירושלים לאנקרה. 46% מערביי ישראל השיבו בסקר כי טסו בעבר וכי הם מתכוונים בכל מקרה לשוב לטורקיה, לעומת 12% בקרב האוכלוסייה היהודית. "החרם שהטיל המגזר היהודי על טורקיה בעקבות אירועי המרמרה לא חל ברובו על המגזר הערבי", הסביר פוקס. "אפשר לייחס זאת לכך שבמגזר הערבי לא רואים בהתנהגות של טורקיה כסיבה מספקת להחרים אותה".

סקר וואלה! NEWS נערך בקרב 602 נשאלים, מתוכם 502 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הערבי. התשאול באוכלוסייה היהודית בוצע על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון והתשאול בקרב האוכלוסייה הערבית בוצע על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.

ספינת המאווי מרמרה מתקבלת בנמל איסטנבול אחרי המשט, 26 בדצמבר 2010. רויטרס
ספינת המרמרה מתקבלת באהדה באיסטנבול ב-2010/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully