וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם למזה"ת: ההתנחלויות, ההסתה והאלימות פוגעות בשלום

30.6.2016 / 18:46

ניקולאי מלדנוב אמר במועצת הביטחון של האו"ם לפני פרסום דוח הקוורטט מחר כי "המטרה המרכזית של הדוח היא לא להטיל אשמה", אלא להציג שורת צעדים לחידוש המו"מ. "המגמות השליליות צריכות להיפסק"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

בווידאו: נתניהו נפגש עם באן קי מון, השבוע

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב אמר היום (חמישי) כי האלימות, ההסתה, הרחבת ההתנחלויות וחוסר השליטה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה פוגעת בסיכויים לשלום. השליח ציטט חלקים מהדוח של הקוורטט במהלך תדרוך שהעניק בפני מועצת הביטחון של האו"ם. לדבריו, הדוח המלא צפוי להתפרסם מחר.

"המטרה המרכזית של הדוח היא לא להטיל אשמה", הסביר השליח המיוחד בפני 15 חברי המועצה. "הוא מתמקד באיומים המרכזיים על השגת שלום באמצעות משא ומתן ומציע המלצות להתקדמות בנושא". לדבריו, "הקוורטט הציג שורת צעדים הגיוניים, שאם ייושמו ברצינות ובהחלטיות, יציבו את הישראלים ואת הפלסטינים במסלול לקראת שלום מקיף". הוא לא פירט מעבר לכך.

מלדנוב הוסיף כי דוח הקוורטט הגיע למסקנה כי המשך האלימות, הטרור וההסתה, לצד הרחבת ההתנחלויות וחוסר הסמכות של הרשות ברצועת עזה פוגע בסיכויים לשלום. "המגמות השליליות הללו צריכות להיפסק בדחיפות במטרה להתקדם לעבר פתרון שתי המדינות", אמר. "אני מקווה ששני הצדדים ישתפו פעולה עם הקוורטט כדי להתקדם". הוא הדגיש כי הוא מקווה שמועצת הביטחון תאמץ הדוח ברגע שיפורסם.

עוד בוואלה! NEWS
מהגדר החכמה, דרך המטעים - ועד למיטה של הלל: מסע הרצח של המחבל
נאבקים בסרטן ובעישון: נחנך מרכז אונקולוגי חדש בבית החולים רמב"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכ''ל האו''ם באן קי מון, לשכת רה"מ. יוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומזכ"ל האו"ם בפגישה בירושלים, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully