וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה פעילים הותקפו בבקבוקי תבערה ברמאללה; אין נפגעים

30.6.2016 / 1:30

פעילי תנועת "שתי מדינות, מולדת אחת" נכנסו לעיר הפלסטינית על מנת לפגוש עיתונאי מקומי, אולם נתקלו באוכלוסייה עוינת שתקפה את הרכב שבו נסעו. שמונה מהם יצאו עצמאית דרך מחנה הפליטים קלנדיה וישראלי נוסף הועבר למשרדי המודיעין הכללי ומשם לצה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמונה מהמותקפים יצאו עצמאית. המכונית שהותקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשעה פעילים מעמותת "שתי מדינות, מולדת אחת" ובהם העיתונאי מירון רפפורט חולצו אמש (רביעי) בשלום מרמאללה לאחר שפלסטינים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים על מכוניתם. התשעה הגיעו לעיר הפלסטינית על מנת לבקר עיתונאי מקומי, הפעיל אף הוא בארגון, ולהתארח בסעודת איפטאר. שמונה מהישראלים יצאו בכוחות עצמם מכיוון מחנה הפליטים קלנדיה הסמוך, וישראלי נוסף הגיע למשרדי המודיעין הכללי והועבר לצה"ל בסמוך לבית אל. התשעה נחקרים בחשד להפרת צו אלוף מאחר שנכנסו לשטחי A.

אחד הפעילים שנכח באירוע הסביר כי מדובר בכמה פלסטינים שזרקו אבנים ובקבוק תבערה על הרכב, בשעה שהתשעה שהו בבית המארח. הדבר לא הבריח אותם, ורק בתום הפגישה עזבו שמונה מהם את המקום, בעוד שרפפורט ניגש להגיש תלונה במשטרה הפלסטינית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
איסטנבול מוכת הטרור אוספת את השברים: "חייבים לחיות את חיינו"
נתניהו: "נבחן הדחת זועבי"; ליברמן: "צה"ל ילחם במחבלות בכנסת"
חרף ההחלטה להקשות התנאים: אסירי חמאס קיבלו ערוצי יורו וביצים רכות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיתונאי מירון רפפורט לאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן הארגון נמסר כי "מנגנוני הביטחון הפלסטיניים השתלטו על האירוע במהרה וסייעו לנו להגיש תלונה". המשטרה הפלסטינית דיווחה לצה"ל על האירוע ורפפורט הועבר למחסום ליד בית אל ביציאה מרמאללה, ולאחר מכן עוכב ותושאל עקב הפרת הצו.

בהודעת הארגון, שחבריו הישראלים נוהגים לבקר בבתיהם של פעילים פלסטינים, כפי שהתרחש אמש, הודגש כי "על אף כמה מהדיווחים, בשום שלב לא חשנו מאויימים, וחברינו הפלסטינים הזדעזעו מהמקרה. הדבר שהכי מפחיד את מי שרוצה לשמר את המצב הקיים הוא פלסטינים וישראלים שמדברים ופועלים יחד".

אחד הפעילים שהשתתפו באירוע אמש ביקש להדגיש כי "לא מדובר רק בסעודת איפטאר משותפת. זו תנועה משותפת, שהולכת יחד בשנים הלא פשוטות הללו, בלי להכנע לתכתיבי הפחד והאלימות". לדבריו, "גם אחרי התקרית הזו, יצאנו רק מחוזקים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפגש פעילי שתי מדינות עם אחד שבמהלכו הוצת רכב הפעילים ברמאללה 29 יוני 2016. ארגון "שתי מדינות עם אחד", מערכת וואלה! NEWS
"חברינו הפלסטינים הזדעזעו מהמקרה". הרכב הנפגע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ארגון "שתי מדינות עם אחד"

לפני כשלושה חודשים נכנסו בטעות שני חיילי צה"ל מיחידת עוקץ בכלי רכב צבאי למחנה הפליטים קלנדיה, שם יודו לעברם אבנים ובקבוקי תבערה. החיילים נבהלו, נטשו את הרכב והתפצלו, כאשר אחד מהם נותר ללא נשק. הרכב הצבאי הועלה באש. בעקבות התקרית ובניסיון לאתר את החיילים, נכנסו כוחות גדולים של צה"ל למחנה הפליטים, שם ניהלו חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים שבמהלכם חולצו החיילים.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully