וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ושקד הודיעו כי יצביעו נגד ההסכם עם טורקיה: "תקדים מסוכן"

28.6.2016 / 9:05

בבית היהודי מתנגדים למתווה הפיוס שהושג עם אנקרה ושר החינוך הודיע כי הוא והשרה שקד לא יתמכו בו בדיון שיעלה בקבינט מחר. השר אורי אריאל דורש להעלות את ההסכם לדיון בממשלה: "אנו נושאים באחריות"

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

בבית היהודי מערימים קשיים על הסכם הפיוס עם טורקיה: יו"ר המפלגה ושר החינוך נפתלי בנט הודיע הבוקר (שלישי) כי שרי המפלגה יתנגדו להסכם במתווה הנוכחי שלו. פרט לבנט, גם שרת המשפטים איילת שקד חברה בקבינט שידון בכך מחר. בנוסף לכך, שר החקלאות אורי אריאל דורש להביא את ההסכם לאישור הממשלה ולא רק לדיון בקבינט.

אתמול עודכן בנט בפרטים על ידי ראש המל"ל הזמני יעקב נגל, כולל במסמך העוסק בסוגיית הישראלים הנעדרים. שר החינוך הביע כבר בימים האחרונים את התנגדותו לעסקה, אך לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו המתין לראות את הפרטים הסופיים שלה. אמש, לאחר שנפגש עם משפחות הנעדרים וקיבל עדכון מראש המל"ל, הוא החליט כי אין הצדקה לשינוי עמדתו.

"פיוס עם טורקיה הוא חשוב לעת הזו ולאינטרסים של מדינת ישראל", אמר בנט, אך הדגיש כי "תשלום פיצויים למחוללי פעולת טרור הוא תקדים מסוכן שמדינת ישראל תתחרט עליו בעתיד. אסור למדינת ישראל לשלם פיצויים לטרוריסטים שניסו לפגוע בצה"ל. ככל שקיימת שליטה טורקית בחמאס, מוטב להם לעשות כל שביכולתם כדי לדאוג שאורון שאול והדר גולדין ישובו לישראל".

לקריאה נוספת בנושא
"ישראל רוצחת": במטה הארגון שהוציא את המשט מתנגדים להסכם
ארדואן: "כל הדרישות שהצגנו מאז הפשיטה על המרמרה נענו"

השר נפתלי בנט, סיעת הבית היהודי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
מתנגד להסכם הפיוס. בנט, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

במקביל, השר אריאל שלח הבוקר מכתב לראש הממשלה ובו טען כי "להסכם יש צדדים רבים בעלי משמעות אסטרטגית, הן על מדיניות החוץ של מדינת ישראל והן על האחריות והגיבוי של ממשלת ישראל לחיילי צה"ל". לדבריו, "אנו, חברי הממשלה, נושאים באחריות לכל החלטה, ודאי להחלטות בעלי חשיבות רבה כל כך. ולכן, מן הראוי להביא את ההסכם, שכפי שציינת בקולך הוא בעל משמעויות ארוכות טווח, לדיון בממשלה".

עם זאת, נתניהו אינו מחויב להביא את ההסכם לדיון בהרכב מורחב יותר מההרכב המצומצם של הקבינט, שהחלטתו מחייבת כמו החלטת ממשלה. למרות זאת, לדברי אריאל, "כך ראוי לנהוג בדמוקרטיה מתוקנת וכך ראוי לנהוג בהסכם חשוב שכזה".

עד כה רק השרים יובל שטייניץ ויואב גלנט הודיעו כי יתמכו בו ושאר השרים אמרו כי הם מחכים להכיר את כל פרטיו לפני שיחליטו על עמדתם. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, שר הביטחון אביגדור ליברמן צפוי להתנגד להסכם, אך הוא ימתין עד שיתברר מאזן הכוחות בקבינט כדי לוודא שהתנגדותו אינה מסכלת את אישור העסקה.

לפי סקר שפורסם אמש בערוץ 10, מרבית הציבור מתנגד להסכם. 56% מהאוכלוסיה הישראלית, כך לפי הסקר, מתנגד לו, בעוד רק 33% הביעו תמיכה ול-11% לא היתה עמדה בנושא. לפי הסקר, 67% מהציבור סבורים שהיה צריך לכלול בעסקה כתנאי את החזרת הגופות והאזרחים שבידי החמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully