וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על הפיוס: "הפיצוי בלתי נתפס"; יחימוביץ': "חשוב לישראל"

27.6.2016 / 11:50

ההסכם התקבל במערכת הפוליטית בתחושות מעורבות. יו"ר המחנה הציוני תקף את "שלישיית נתניהו-ליברמן-בנט", ואילו חברת מפלגתו יחימוביץ' טענה: "ההסכם מחזק את הביטחון". הח"כים גלאון ושלח ביקרו את ההתמהמהות בהגעה להסדר

צילום: רוני כנפו ובאמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה ותום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

הסכם הפיוס בין טורקיה לישראל שעליו יוכרז היום (שני) עורר תגובות מעורבות במערכת הפוליטית. בעוד ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) טענה כי ההסכם חשוב לישראל ומחזק את ביטחונה, יו"ר מפלגתה, ח"כ יצחק הרצוג, ויו"ר מרצ זהבה גלאון מתחו עליו ביקורת בשל תשלום הפיצויים מצד ישראל שנכללים בו, וכן משום שהוא אינו מכיל התייחסות להחזרת אברה מנגיסטו וגופותיהם של החללים הדר גולדין ואורון שאול.

"ישראל עם שותפה אסטרטגית רבת עוצמה כטורקיה היא חזקה ובטוחה יותר", צייצה יחימוביץ' בעמוד הטוויטר שלה. ואילו הרצוג כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "החזרת היחסים עם טורקיה היא יעד מדיני חשוב אבל הפיצוי לתוקפי חיילי צה"ל הוא בלתי נתפס בייחוד כשחתומים עליו שלישיית נתניהו-ליברמן-בנט. תדע כל אם עברייה שמנהיגי הימין ישלמו פיצוי לתוקפי בנה".

הסכם פיוס בין טורקיה לישראל - כתבות אחרונות:
נתניהו: "להסכם הפיוס יהיו השלכות חיוביות על הכלכלה"
משפחות שאול וגולדין הגיעו לכנסת: "אל תחתמו על ההסכם עם טורקיה"
הציבור הטורקי אדיש להסכם הפיוס, ורק "נסחף אחרי ארדואן"

ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"ההסכם הוא יעד מדיני חשוב". הרצוג/נועם מושקוביץ

גלאון טענה כי "נתניהו מרח את המשא ומתן שש שנים כדי לצאת ממנו עם אפס הישגים". היא הוסיפה כי "ראש הממשלה מגיש במתנה לגיטימציה אזורית למשטר דכאני ותומך טרור מבלי להחזיר גופות הנעדרים ומבלי להחליש את חמאס ולחזק את תושבי העוטף, תוך תשלום פיצויים אדיר לטורקים". לגישתה, "זהו הסכם רע לישראל שנחתם בין שני מנהיגים חסרי אחריות, ששרפו שש שנים במשחקי כבוד על חשבון היחסים האסטרטגיים בין ישראל לטורקיה".

במפלגת יש עתיד הצהירו כי ההסכם הוא הדבר הנכון, אך הושג "בדרך הכי לא נכונה". ח"כ שלח, חבר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר סיעת יש עתיד, אמר: "לכשעצמו, הסכם הפיוס עם טורקיה הוא התפתחות חיובית: טורקיה היא מעצמה אזורית, והיחסים איתה היו במשך עשרות שנים נכס אסטרטגי של ישראל. ארדואן אחראי לקרע הרבה יותר מישראל, אבל במזרח התיכון של היום חייבים לקיים דיאלוג גם עם גורמים בעייתיים. במובן הזה, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ומוטב הדבר הנכון גם אם הוא מהטעמים הפחות נכונים, כמו הבהלה לייצא גז".

עם זאת, אמר כי "הפרשה כולה מאירה שוב את כשליו של בנימין נתניהו כמקבל החלטות, משימוש בכוח ועד פיוס. פרשת המרמרה נוהלה באופן כושל, כפי שתיאר זאת גם מבקר המדינה, ותוך אי הבנה מוחלטת של מהות האירוע. אחר כך באה התבצרות מיותרת". בהתייחס לנעדרים אמר: "הלב יוצא אליהם, אבל זה לא צריך לעכב את ההסכם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"לגיטימציה למשטר דכאני". גלאון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully