וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "על הנוצרים לבקש את סליחתה של הקהילה הגאה"

27.6.2016 / 8:40

לדברי פרקנציסקוס, הכנסייה מלמדת שאין להפלות הומואים, אלא להעניק להם כבוד. הוא הוסיף כי על הקתולים להתנצל גם בפני "הנשים שנוצלו והילדים שאולצו לעבוד", ואף יצא נגד התמיכה של הכנסייה במאבק חמוש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור ממשיך בגישתו הליברלית: פרנציסקוס אמר אתמול (ראשון) כי על הנוצרים בכלל, ועל הכנסייה הקתולית בפרט, להתנצל בפני הקהילה הגאה על הדרך שבה התייחסו אליהם לאורך ההיסטוריה. בשיחה עם עיתונאים שנערכה בדרכו מארמניה לרומא, נשאל פרנציסקוס אם הוא מסכים עם דבריו של קרדינל גרמני, שאמר כי יש להתנצל בפני קהילת הלהט"ב. פרנציסקוס ענה כי הכנסייה מלמדת שאין להפלות את הקהילה הגאה, וכי "יש לכבד אותם ולהעניק להם ליווי רוחני".

"אני חושב שלא רק שעל הכנסייה להתנצל בפני אדם מקהילת הלהט"ב שנפגע ממנה, אלא עליה להתנצל גם בפני העניים, בפני הנשים שנוצלו, בפני הילדים שאולצו לעבוד. עליה להתנצל על הברכה שהעניקה לכל כך הרבה כלי נשק", הוסיף. הוא ציין כי המסורת בכמה תרבויות ומדינות "מתייחסת בגישה שונה" כלפי הקהילה הגאה, אך הדגיש כי הדבר לא מהווה בסיס לאפליה של בניה.

ארגונים להט"ביים רבים שיבחו את פרנציסקוס על יחסו הטוב כלפי הקהילה הגאה. עם זאת, הוא זכה לביקורת מצד גורמים שמרניים בכנסייה. בשנת 2013 יצא האפיפיור באופן היסטורי להגנת הלהט"ב, ואמר כי כי אסור לשפוט הומואים או לדחוק אותם לשולי החברה. "אם אדם הוא הומוסקסואל, ואם הוא מבקש את אלוהים ואם יש לו רצון טוב, מי אני שאשפוט אותו?", תהה. באוקטובר האחרון נפגש האפיפיור עם זוג הומואים בשגרירות הוותיקן בוושינגטון בעת ביקורו בארצות הברית.

עוד כתבות מהעולם:
יורשו המסתמן של קמרון מרגיע: "הסחר החופשי עם אירופה לא ייפגע"
"לבנון תפרוש מהמזרח התיכון": תגובות בעולם הערבי למשאל בבריטניה
בניגוד לתחזיות: השמרנים בספרד התחזקו בבחירות והשמאל נחלש

האפיפיור פרנציסקוס ומנהיג הכנסייה הנוצרית-ארמנית בסיור בגיומרי, ארמניה, 25 ביוני 2016. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בעת ביקורו בארמניה, סוף השבוע האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully