וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלשכת נתניהו תוקפים את ביטן: "לא מעורה בהסכם עם טורקיה"

25.6.2016 / 21:07

יו"ר הקואליציה התייחס להסכם המתגבש עם טורקיה – וננזף על ידי לשכת ראש הממשלה. באירוע שבתרבות אמר כי העסקה מעניקה ביטחון למנהיג חמאס הנייה, ולאחר מכן הבהיר: "דבריי לא הובנו כהלכה"

צילום: בני בן סימון

בלשכת ראש הממשלה תקפו הערב ?(שבת) את יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, בעקבות דבריו בנוגע להסכם עם טורקיה לפיהם העסקה תעניק ביטחון למנהיג חמאס, איסמעיל הנייה. "גם ראש הממשלה לא יוכל לתת הוראה לחסל אותו", אמר ביטן באירוע שבתרבות בבאר שבע. כמה שעות אחר כך, פרסמה לשכת נתניהו תגובה חריפה בה הובהר כי "ח"כ ביטן אינו מצוי בפרטי ההסכם".

"הדברים אינם נכונים, ואין להם אחיזה במציאות", נמסר בתגובה שהבהירה כי הנושא לא נדון בשיחות וכי "ישראל שומרת לעצמה את כל הזכויות להבטחת ביטחונה בהתאם לנסיבות". הבוקר באירוע בהנחיית העיתונאי רועי כץ, ביטן נשאל על טורקיה, ואמר כי ההסכם "חשוב כלכלית וביטחונית". ביטן הסכים עם קביעתו של כ"ץ לפיה "ההסכם חתום הלכה למעשה".

עוד בוואלה! NEWS:
יו"ר הקואליציה: "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים"
יעלון נגד ח"כ ביטן: "נמשכת ההסתה נגד ראשי מערכת הביטחון"
מחאת המאוכזבים: המפסידים במשאל העם בבריטניה לא מוותרים בקלות

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ ביטן בשבתרבות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

לאחר מכן, כץ אמר שההסכם "הוא בשורה משמעותית לאיסמעיל הנייה, שליברמן רצה לחסל". ביטן השיב בחיוב, "אי אפשר לעשות לו כלום, גם ראש הממשלה לא יוכל לתת הוראה כזו כבר".

ביטן הבהיר אחר כך לכץ כי הדברים נאמרו בצורה "הומוריסטית", אך לאחר תגובת נתניהו, פרסם הבהרה בה הדגיש כי "דברי לא הובנו כהלכה. לא נאמר שיש התחייבות כלשהי בעניין הניה. ישראל תמיד שמרה על זכותה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה ולא התכוונתי אחרת. יתרה מזאת הובהר לי חד משמעית כי הדבר אינו כלול בהסכם".

זו אינה ההתבטאות היחידה של ביטן באירוע שגררה ביקורת. התייחסות נוספת שלו, לפיה לשירות במוסד ולשב"כ יש השפעה על הדעות הפוליטיות של העומדים בראשם, עוררה סערה. "לאורך השנים ראשי שב"כ וראשי מוסד הופכים להיות שמאלנים. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן היה ימני קיצוני, ואחרי ששירת במוסד הוא יצא הפוך. דגן חרג מסמכותו", אמר ביטן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יעלון: "נמשכת ההסתה נגד ראשי מערכת הביטחון"

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, הגיב כי "הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה, נמשכים בשיטתיות". ח"כים מהאופוזיציה הצטרפו לביקורת. "מה קורה לראשי מערכת הביטחון בתפקיד? אחריות קוראים לזה", אמרה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני). "מפגש עם מציאות מורכבת וחובה לתת לה מענה אמיתי - לא סיסמאות פופוליסטיות".

גם ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "‏מדבריו של יו"ר הקואליציה אפשר לזהות את היוולדו של חוק נאמנות לראשי צה"ל, השב"כ והמוסד. שבליכוד יתקפו את הטרור ולא את מערכת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully