וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "על בריטניה לפרוש בהקדם - לא משנה כמה כואב ההליך"

24.6.2016 / 16:54

מנהיגי מוסדות האיחוד קראו להימנע מיצירת אווירה מתמשכת של חוסר ודאות ולפעול בהקדם האפשרי כדי ליישם את ההחלטה הבריטית. זאת, על רקע דברי קמרון לפיהם ההכרזה הרשמית עלולה לצאת רק באוקטובר

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

מנהיגי מוסדות האיחוד האירופי קראו היום (שישי) שלא להשהות את הליכי פרישתה של בריטניה מהאיחוד נוכח תוצאות משאל העם. הם הוסיפו כי יש להימנע מיצירת אווירה מתמשכת של חוסר וודאות. עם זאת, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל דווקא הביעה רצון לדון בפרישת בריטניה ואמרה כי מדובר במכה לאירופה ולאחדות ביבשת. בשבוע הבא היא צפויה להיפגש עם מנהיגי האיחוד בברלין על מנת לדון בנושא.

"אנחנו רוצים שיישום החלטת בריטניה ייעשה בהקדם האפשרי", אמרו בהצהרתם מנהיגי המוסדות, "לא משנה כמה כואב התהליך הזה עשוי להיות. כל עיכוב בעזיבת בריטניה את האיחוד יאריך את תחושת חוסר היציבות שלא לצורך". הדברים מגיעים על רקע דבריו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, לפיה ההכרזה הרשמית על עזיבת בריטניה עלולה לצאת רק בחודש אוקטובר. על ההצהרה חתמו נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ וראש ממשלת הולנד, מארק רוטה.

הברקזיט של בריטניה || סיקור מיוחד:
מרקל על פרישת בריטניה: "מכה לאירופה ולאחדותה"
לא רק פגיעה בסחר החוץ: ישראל תתגעגע לתמיכה הבריטית באיחוד
הסקטור העסקי דורש ממשלת בריטניה לנקוט "פעולות חירום"

בריטניה בבוקר שאחרי ההכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. רויטרס
"כל עיכוב יאריך את תחושת חוסר היציבות שלא לצורך"/רויטרס

טוסק הוסיף כי בשבוע הבא צפויה להתקיים בבריסל פגישה שתכלול את כל מנהיגי האיחוד האירופי, בלי קמרון, לדון בהשפעות ההחלטה ובעתיד האיחוד. לדבריו, מדובר באחד הצעדים הקשים לאיחוד, אך הוסיף כי "מה שלא הורג, מחשל". במקביל, תתחיל בריטניה את תהליכי פרישתה, שעשויים להימשך כמה שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש ממשלת לונדון לשעבר ומוביל מחנה ההיפרדות מהאיחוד האירופי, בוריס ג'ונסון, יוני 2016. רויטרס
"יש בידינו הזדמנות פז". ג'ונסון/רויטרס

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון לשעבר וממובילי המחנה שתמך בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, אמר כי דבר לא ישתנה בטווח הקצר. לדבריו, בעתיד תרוויח הממלכה מההחלטה לצאת מהגוש בן 28 המדינות. ג'ונסון נחשב ליורשו הטבעי של ראש הממשלה דייוויד קמרון, שהודיע הבוקר על התפטרותו בשל הכישלון במשאל.

"צריך להבהיר כי אין צורך למהר ולהיות פזיזים וכפי שראש הממשלה אמר, דבר לא ישתנה בטווח הקרוב", אמר ג'ונסון לכתבים במסיבת עיתונאים שכינס. "עתה נוכל להשמיע את קולנו בעולם פעם נוספת, קול שיתאים לכלכלה החמישית בגודלה בעולם". לדבריו, "אני מאמין שיש בידינו הזדמנות פז - אנחנו יכולים להעביר את החוקים שלנו ולקבוע את המסים שלנו בהתאם לצרכים של הכלכלה הבריטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully