וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג קהילת הזרים בישראל הוכר כפליט: "לא האמנתי שזה יקרה"

24.6.2016 / 1:16

מוטסים עלי הפך לסודאני החמישי בישראל שזוכה למעמד של פליט, לאחר שהשר אריה דרעי קיבל את המלצות הגורמים המקצועיים. "אמשיך את הפעילות למען זכויות מבקשי מקלט", אמר עלי לוואלה! NEWS

מוטסים עלי ועורך דינו אסף וייצן לאחר ההודעה כי יזכה למעמד פליט 23.06.16. באדיבות המצולמים
מוטסים עלי, הסודאני החמישי שמקבל מעמד של פליט/באדיבות המצולמים

"אני ממש מתרגש", הודה אתמול (חמישי) מוטסים עלי, מנהיג קהילת הנתינים הזרים בישראל לאחר שזכה למעמד של פליט, כפי שהודיע משרד הפנים לעורכי דינו. שר הפנים אריה דרעי קיבל את המלצת הגורמים המקצועיים להעניק לעלי את מעמד הפליט. הוא נחשב לאדם החמישי מבין קהילת מבקשי המקלט שמקבל מעמד של פליט ולדארפורי הראשון שמקבל מעמד כזה בישראל.

לפני שבע שנים נכנס מוטסים לישראל, וארבע שנים לאחר מכן הגיש בקשת מקלט. בתקופה זו נעצר והועבר למשך שנה וחודשיים למתקן "חולות", היום הוא מוכר כפליט הדארפורי הראשון בישראל, מכוח אמנת פליטים. להחלטה זו קדמו שלוש עתירות מנהליות ושלושה ערעורים לבית המשפט העליון כדי שהמדינה תשתכנע כי יש לקדם את הטיפול בבקשתו, ולשחררו מחולות.

עוד בוואלה! NEWS:
הסערה באגף החקירות במשטרה נמשכת: ראש חטיבת המודיעין יודח
מחאה נגד סגירת אולפנה דתית-לאומית בבני ברק: "רדיפה פוליטית"
בת 77 תובעת: "הנהג קרא לי 'זקנה מסריחה, הלוואי שתמותי'"

מבקשי מקלט במתקן חולות.. המוקד לפליטים ומהגרים, מערכת וואלה! NEWS
מבקשי מקלט במתקן חולות/מערכת וואלה! NEWS, המוקד לפליטים ומהגרים

עלי אמר אמש לוואלה! NEWS כי "שבע שנים אני ממתין למעמד הזה. לא האמנתי שזה יקרה לי באופן אישי, מדינת ישראל צריכה ויכולה להעניק לאנשים מעמד של פליט. זו הייתה חוויה מאוד קשה, היו עליות וירידות אבל בסוף הגענו לזה. אני מקווה שזה ימשך, המאבק לא עוצר כאן, הסיפור שלי לא שונה מסיפורים של הרבה אנשים שנמצאים כאן".

"עכשיו כשקיבלתי את המעמד אני יכול לחיות חיים נורמליים, ויהיה לי מרחב להתמקד במאבק לשינוי המדיניות בדארפור כדי שיתאפשר לנו לחזור, זה החלום הגדול שלנו, עד שזה יתממש אמשיך את הפעילות למען זכויות מבקשי מקלט, כדי שנוכל להמשיך ולתרום לחברה הישראלית".

עו"ד אסף וייצן ממוקד הפליטים, שייצג את עלי, אמר כי הוא "מברך על שאין צורך בהליך נוסף כדי שמוטסים עלי יוכר כפליט. מרגש שאחרי התלאות, אחרי תקופה של אי ודאות וכליאה ואין סוף הליכים משפטיים, עלי קיבל את המעמד שמגיע לו. אני מקווה שזו סנונית ראשונה".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully