וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז שקרא לציונות הדתית "עמלק": הרב כהן נועד עם בנט

23.6.2016 / 0:50

שר החינוך הגיע למפגש ראשון מאז שנכנס לחיים הפוליטיים עם המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, שלראשונה דיבר בשבחו. "אני אוהב כל יהודי. גם אם אומר דברים קשים - זה מגיע מאהבה", אמר

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: הרב כהן: "התקווה - שיר מטומטם"

שלוש שנים אחרי נאום "העמלק" של המנהיג הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן, שבו כינה כך את הציונות הדתית, והמתקפה החריפה נגד מפלגת הבית היהודי, הגיע אתמול (רביעי) שר החינוך נפתלי בנט למפגש נדיר עם הרב כהן שלראשונה דיבר בשבחו: "אני אוהב כל יהודי. גם אם אומר דברים שנשמעים קשה זה מגיע מאהבה".

הרב כהן קרא אז לכיפה הסרוגה ולחובשיה "עמלק" והוסיף "אלה יהודים אלה? מסכנים אנחנו אם יהיה לנו רב עם כיפה סרוגה". באותו נאום חזר הרב כהן שוב ושוב על הגדרתו: "אין הכסא שלם כל עוד שיש עמלק. כס זה כיפה סרוגה. כל עוד שיש כיפה סרוגה, אין הכסא שלם! זה עמלק (...) מתי יהיה הכסא שלם? כשאין כיפה סרוגה". דבריו של הרב עוררו מתיחות גדולה באותה תקופה בין ש"ס לבית היהודי ומאוחר יותר התנצל ואמר כי דבריו כוונו רק להנהגת הבית היהודי ולא לכל הציבור הדתי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"
טראמפ במתקפה חזיתית נגד קלינטון: "שקרנית ברמה עולמית"
הירי למוות בנער הפלסטיני בכביש 443: שלושה חיילים נחקרו באזהרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורם בש"ס: "הרב שמע שבנט שינה את היחס שלו לחרדים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, בפעם הראשונה מאז נכנס לחיים הפוליטיים, פגש בנט את נשיא מועצת החכמים של ש"ס הרב שלום כהן ושמע ממנו דברים שונים מהעבר. בנט הגיע לנחם את הרב על פטירת אשתו יעל. "בצעירותי ארע לי מקרה שאדם אחד הכה אותי ללא סיבה", אמר הרב כהן לבנט, "ואחר כך פגשתי אותו בבית כנסת. היה קשה לי לברך אותו בברכת כהנים ולכן יצאתי. אבל אחרי כמה דקות התיישבתי בדעתי וחזרתי לברך אותו באהבה כי כך הקדוש ברוך הוא מצווה אותנו. אם זה לא באהבה אסור לנו לברך ברכת כהנים".

הרב ניסה להסביר לבנט את האמירות הקשות שהפנה נגדו ומפלגתו בעבר. "תדע", המשיך הרב, "כל ימי גדלתי מתוך אהבה לכל יהודי באשר הוא. בוודאי גם את הציבור הדתי לאומי. וגם אם לפעמים נשמע שאני אומר דברים קשים, זה מגיע מתוך אהבה".

גורם בש"ס הסביר את השינוי הדרמטי ביחס של הרב כהן לבנט: "הרב שמע שבנט שינה את היחס שלו לחרדים. שהוא מאד דואג לחינוך החרדי שזה ציפור נפשו של הרב, שבמליאת הכנסת הוא תוקף את לפיד על היחס המשפיל שלו בעבר לחרדים ובכלל על הקשר ההדוק שלו עם חלק מחברי הכנסת החרדים. המציאות השתנתה מאד והרב הבין את זה".

(עדכון ראשון: 23:46)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגש נדיר. בנט וכהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully