וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך חריג: מח"ש ביקשה דחיית הכרעת דין יממה לפני מסירתה

22.6.2016 / 23:10

24 שעות לפני שבית המשפט המחוזי בבאר שבע אמור היה להכריע את דינו של שוטר שמואשם כי שפך מים רותחים על עצור ממוצא אתיופי, ביקשה מח"ש להציג שני עדים נוספים. "בכוחן של הראיות להשליך על השאלות שבליבת המחלוקת "

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אמור להכריע מחר (חמישי) את דינו של אורן סבג, שוטר שהואשם כי שפך מים רותחים על גופו של עצור ממוצא אתיופי במהלך חקירתו. אלא ש-24 שעות לפני מועד הדיון, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים בקשת דחייה חריגה ביותר לבית המשפט לצורך ביצוע פעולות חקירה. סבג, קצין מודיעין מוערך בן 41, בנוסף בתחילת החודש בבעילה אסורה בהסכמה של סוכנת משטרתית שאותה גייס, באיומים ובשימוע לרעה בכוח המשרה – עבירות שבוצעו בשנת 2009.

מח"ש מבקשת להציג שני עדים נוספים, שגרסתם לאירועים לא נכללה בחומר הראיות. אחת העדות היא שוטרת שכיהנה בתפקיד בתחנה בזמן האירועים המתוארים בכתב האישום, באוגוסט 2011. לפי נוסח הבקשה של מח"ש, עד נוסף, שזהותו אינה ידועה עדיין, הסכים לפתע למסור עדות וזאת לאחר שבעבר "סירב בתוקף" לעשות כן. מנוסח הבקשה שהוגשה לשופט יואל עדן, לאחר שניתן אישור ראש מח"ש, החלו חוקרי היחידה לבצע אתמול פעולות חקירה "בהולות" הקשורות לאותם עדים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"
טראמפ במתקפה חזיתית נגד קלינטון: "שקרנית ברמה עולמית"
הירי למוות בנער הפלסטיני בכביש 443: שלושה חיילים נחקרו באזהרה

מח"ש: "לראיות חשיבות ממשית להכרעת הדין"

במח"ש טענו כי "ראיות חדשות אלה, שנאספו אמש, ושפעולות החקירה הקשורות אליהן טרם נסתיימו, יש בהן חשיבות ממשית ורבה לצורך הכרעת הדין בתיק, ובכוחן להשליך על השאלות שבליבת המחלוקת – וממילא, על ההכרעה הסופית בדין". עוד נטען כי "המועד שבו מוגשת הבקשה נגזר, מטבע הדברים, מהמועד שבו נחשפה המאשימה לראיות החדשות".

מדובר במהלך חריג, משום שלאחר הגשת כתב האישום, רשויות החקירה מנועות מלבצע פעולות נוספות. אם בית המשפט המחוזי ייעתר לבקשה, לאחר חקירת העדים במח"ש, תישמע עדותם בפני בית המשפט והכרעת הדין תינתן רק לאחר מכן.

עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס, המייצגים את סבג, מסרו: "לטעמנו מדובר בצעד נואש של המחלקה לחקירות שוטרים לשנות את התוצאה המסתמנת במשפט ערב הכרעת הדין. אנו סמוכים ובטוחים בחפותו של מרשנו וכי אין ולא יהיו בנמצא ראיות אמינות הקושרות אותו למיוחס לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully