וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: חרף האישום בניסיון רצח - יש לבחון חלופת מעצר לדומרני

22.6.2016 / 19:33

בעקבות ההחלטה יצטרך בית המשפט המחוזי בבאר שבע להכריע אם דומרני ושניים מאנשיו יוכלו שלא לשהות במעצר עד תום ההליכים, חרף העבירות החמורות שמיוחסות להם. "החולשה הראייתית מקהה את חומרת כתב האישום", כתב השופט ג'ובראן

צילום: בני בן סימון, עריכה: אביב אירגז

(הארכת מעצרו של דומרני, מאי 2016)

בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) כי יש לבחון חלופות מעצר עבור ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני ושניים מאנשיו – שלומי באסה ורועי בונקר. ההכרעה בנושא הועברה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שקבע בעבר כי השלושה יישארו במעצר עד לתום ההליכים וכעת ייאלץ לבחון את הסוגיה מחדש. דומרני מואשם בעבירות של ניסיון לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, מתן אמצעים לביצוע פשע ועבירות בנשק.

לפי כתב האישום נגד השלושה, באוקטובר 2014 התגלע סכסוך בין דויד קריחלי, המכונה "דטו", לבין יוסי אדרי. אדרי שוחח עם כמה מכרים, ובהם עד מדינה, על מנת לפגוע במקורבים לדטו שמשתייכים לקבוצה המכונה "הקבוצה הגרוזינית". אנשיו של אדרי יצרו קשר עם הקבוצה של דומרני, "הקבוצה האשקלונית", נגד דטו, "הקבוצה הגרוזינית" ואנשיו של בני שלמה – שהיה דווקא מסוכסך עם דומרני ואנשיו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ליברמן קיבל את החמקן המתקדם בעולם: "ברור לשכנותינו שייצור הרתעה"
שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר על רוצחי בני הזוג הנקין בשומרון
כריש לוויתן ענק הגיע למפרץ אילת: "מסוגל לזהות דם ממרחקים"

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
דומרני/דייב בוימוביץ'

בחודשים אוקטובר-דצמבר 2014 ויוני-אוקטובר 2015 אירעו כמה תקריות פליליות, ובהן הצתת רכבו של מנשה מאור אשר השתייך ל"קבוצה הגרוזינית", ופיצוץ שבו הוא נהרג ונפצעו דודי בוטרשווילי ויוסי קריחלי, אחיו של דטו. כמו כן, נתפס בגן הלאומי בעיר אשקלון מטען חבלה שיועד נגד יריבי הקואליציה, ונרצח שלום שלמה, אחיו של בני שלמה. עד המדינה פנה ליחידה המרכזית של מרחב לכיש במשטרת ישראל, ובעקבות פנייתו הפעילה אותו המשטרה בתור סוכן וסיכלה כמה אירועים נוספים.

השופט סלים ג'ובראן אמר בקביעתו כי לא יתערב בהחלטת המחוזי, אך לאחר שבחן את טענות הצדדים, טען כי יש לקבל את הערר של השלושה ולהשיב את הדיון לבית המשפט המחוזי כדי שיבחן חלופות מעצר. "אין לכחד כי נשקפת מהעוררים מסוכנות", הסביר, והוסיף כי דווקא הראיות בעבירות החמורות יותר של ניסיון רצח חלשות. "לא שוכנעתי כי מסוכנותם של העוררים (דומרני ואנשיו), כפי שהיא משתקפת מכתב האישום ומעברם הפלילי, היא מובהקת עד כדי כך ששום חלופת מעצר לא תוכל, ברמה העקרונית, להפיג אותה. החולשה הראייתית ביחס לעבירות הניסיון לרצח באישום הראשון וביחס לאישום השלישי כולו, מקהה במידה מסוימת את החומרה העולה מכתב האישום". עוד הוסיף כי בכל הנוגע לדומרני, יש לייחס משקל גם לכך שהוא שוחרר בעבר לחלופות מעצר, ולא נטען כי הפר את תנאי שחרורו.

עורך דינו של דומרני: "סיפורי בדיות"

עורך דינו של דומרני, רועי אטיאס, מסר: "בית המשפט העליון אישת את החלטת המחוזי, שקובעת בפירוש שהתיק הזה בנוי מקרעים-קרעים של אמרות שאינן מספיקות אפילו לשלב הזה של המשפט, בוודאי שלא לצורך הרשעה. המעורבות היחידה של הנאשמים מתרכזת באקדח אחד בודד מתוך שלל האישומים המופעים בכתב האישום".

לפיכך, טען אטיאס, "הורה בית המשפט העליון לבחון חלופת מעצר בעניינם, עובדה שמעמידה את הפרקליטות והמשטרה במבוכה רבה. עוד הוסיף "טענתי מהיום הראשון שמרשי, מר דומרני, לא קשור לסיפורי הבדיות הללו אפילו בקשר רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully