וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין תוציא מהקבר את שרידי הנשיא שנהרג בהתרסקות ברוסיה

22.6.2016 / 17:02

מומחים יבחנו את שרידי גופתו של לך קצ'ינסקי ושל אנשים נוספים שנספו בתאונה שאירעה לפני שש שנים. זאת בשל הפגמים במסמכים שהעבירה מוסקבה. תיאוריה שעדיין נבדקת גורסת כי הייתה זאת התנקשות

צילום: נאט"ו, עריכה: יאיר דניאל

שרידיהם של נשיא פולין לשעבר לך קצ'ינסקי, של אשתו ושל אנשים אחרים שנהרגו בהתרסקות המטוס הנשיאותי ב-2010 יוצאו מהקבר כדי לסייע לחוקרים לקבוע מה גרם לתאונה שבה נהרגו 96 בני אדם – כך מסר היום (רביעי) דובר מטעם התביעה. לדבריו, החוקרים נמצאים בקשר עם מומחים מקומיים וזרים שהם רוצים שיהיו אלו שיוציאו את השרידים. מזג האוויר במדינה מאפשר לבדיקות כאלו להיערך מאמצע אוקטובר ועד לאמצע אפריל.

התובע מאצ'יי קויאבסקי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי המסמכים שקיבלה פולין מרוסיה, שם התרחשה ההתרסקות, אינם שלמים ולעתים שגויים וכי הם לעתים אינם להסביר את סיבת התאונה. הספקות שהעלו המסמכים הובילו לתשע בחינות של שרידי גופות בשנים הקודמות. בשישה מקרים, שרידי הגופות היו מעורבבים. הגופות הגיעו מרוסיה בארונות סגורים ולא נעשו בדיקות שלהן בפולין.

לקריאה נוספת בנושא
תאונה או התנקשות? ההתרסקות שבה נהרג נשיא פולין תיחקר מחדש
"חומר נפץ בשרידי מטוס נשיא פולין שהתרסק"

שרידי המטוס של נשיא פולין לך קצ'ינסקי שהתרסק בסמולנסק, רוסיה, 2010. AP
רוסיה מסרבת להשיב את הריסות המטוס/AP

המטוס התרסק ב-10 באפריל 2010 לפני שנחת בנמל תעופה בסמולנסק במהלך ערפל כבד ששרר באזור. ועידות חקירה נפרדות בפולין וברוסיה קבעו כי התאונה נגרמה כתוצאה מחוסר מיומנותו של הצוות ובשל טעות אנוש. חקירה מחודשת של התקרית נפתחה השנה על ידי הממשלה החדשה בפולין, שמובלת בידי אחיו של הנשיא לשעבר ירוסלאב. גורמים במפלגת השלטון טוענים כי היה זה למעשה התנקשות בנשיא שבמטוסו הטמינו גורמים פולניים ורוסיים מטענים. החוקרים לוקחים את האפשרות הזאת בחשבון.

רוסיה לא השיבה את הקופסה השחורה ואת הריסות המטוס – ראיות הכרחיות לחקירה – והיא טוענת כי היא עדיין זקוקה להם במסגרת החקירה שהיא מנהלת. ההחלטה להוציא את שרידי הגופות התקבלה אתמול במהלך פגישה בין משפחות של חלק מהקורבנות, כולל ירוסלב קצ'ינסקי עצמו.

אתמול הרשיע בית משפט בוורשה בכיר לשעבר במערך הביטחוני של הממשלה בהזנחה של אבטחת הטיסה של הנשיא וגזר עליו 18 חודשי מאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully