וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות דורשת להחמיר את עונשו של קובי פרץ: "עבירות חמורות"

22.6.2016 / 10:24

הזמר שהורשע בהעלמת הכנסה בסך חמישה מיליון שקלים נידון למאסר של שנתיים. הפרקטיות טענה כי בית משפט השלום שגה בגזר הדין וערערה למחוזי. "עמדתו בנוגע לחומרת העבירות לא קיבלה ביטוי הולם בקביעת העונש"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

בווידאו: קובי פרץ נידון לשנתיים מאסר, בחודש שעבר

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על גזר הדין שנגזר על הזמר קובי פרץ, שהורשע בעבירות מס. פרץ, שהעלים הכנסות בסך כחמישה מיליון שקלים והתחמק מתשלום מס של יותר מ-800 אלף שקלים, נידון בבית משפט השלום לשנתיים מאסר, שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס של 175 אלף שקלים. בערעור טענה הפרקליטות כי בית המשפט שגה כשהטיל על פרץ עונש מקל שאינו הולם את חומרת העבירות.

הפרקליטות ציינה בערעור כי נסיבות המקרה, הכוללות בין היתר תכנון מוקדם, הסתרת כספים בכספת, עריכת חוזה פיקטיבי ועוד, מעידות על נקיטת פעולות אקטיביות שמטרתן להונות את רשויות המס. "אף לשיטתו של בית משפט השלום, הנסיבות הקשורות בביצוע העבירות הן ברמת חומרה גבוהה, ומשכך נטען כי אלו מצדיקות ענישה מחמירה", נכתב בערעור.

עוד טענה הפרקליטות כי ההתייחסות לערכים החברתיים שנפגעו מביצוע העבירות, וכן הצורך החשוב בהרתעה, מחייבים ענישה מחמירה. לפי ההודעה, בית משפט השלום קבע שעבריינות המס הנעשית במרמה, מתוך כוונה להשתמט ממס ובהיקפים גבוהים, "מסבה נזק לאינטרס הציבורי הקולקטיבי, פוגעת בקופה הציבורית, באמון הציבור בשלטון החוק, בעקרונות של יושר ושוויון ובכיסו של כל אזרח שומר חוק". עם זאת, לטענת הפרקליטות, עמדת בית המשפט בנוגע לחומרת העבירות ולמידת הפגיעה בערך המוגן לא קיבלה את ביטויה ההולם בקביעת העונש.

עוד על משפט קובי פרץ:
חבר קרוב של קובי פרץ: "הוא לא אחד שמכניסים לבית סוהר"
"שיהיה ברור: עבירות המס של קובי פרץ הן גניבה של ממש"
"הוא מאוד פחד מהכלא": תעשיית המוזיקה מגיבה לגזר הדין של קובי פרץ

הזמר קובי פרץ בהקראת גזר דינו בית משפט השלום. אבי כהן
פרץ בבית המשפט במתן גזר הדין/אבי כהן

מצוות ההגנה של פרץ, עורכי הדין יעקב וינרוט, עמית חדד, אושר רובינגר ואילן טננבאום, נמסר בתגובה כי גזר הדין שניתן לו חמור בכל קנה מידה. "די אם נזכיר את הדברים שצוטטו מפיה של הפרקליטות עצמה מיד לאחר שניתן, שלפיהם 'בית המשפט העביר היום מסר חד וברור שלפיו העונש על עבירות מס הוא עונש ממושך מאחורי סורג ובריח ובצדו קנס גבוה'", מסרו ערוכי הדין. "יש לתמוה כיצד דברי הפרקליטות מתיישבים עם הגשת ערעור על 'קולת' העונש. כך או כך, בימים הקרובים אנו מתעתדים להגיש ערעור על עצם הכרעת הדין ואנו מאמינים שיהיה בערעור זה כדי לייתר ממילא את הצורך להכריע בערעור המדינה".

מכתב האישום שהוגש נגד פרץ עלה כי בין השנים 2005 ו-2009 הגיש הזמר דוחות מס כוזבים, ובהם השמיט הכנסות של כ-5.2 מיליון שקלים. כמו כן, הוא הגיש למנהל המכס והמע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך כ-830 אלף שקלים. פרץ אף הואשם תחילה בכך שאיים על אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש, ששימש לימים עד המדינה נגדו, אך לקראת סוף שלב ההוכחות חזרה בה הפרקליטות מאישום זה לאחר שקיבלה את הטענה כי אין מדובר באיומים, אלא בסגנון הדיבור של פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully