וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בכביש 443: מצ"ח פתחה בחקירת הרג הנער הפלסטיני שנורה למוות

21.6.2016 / 18:15

המשטרה הצבאית החוקרת בודקת את האירוע שבו נורה מחמוד בדראן בן ה-15 למוות מאש של כוח מחטיבת כפיר במהלך הלילה. מתחקיר צה"ל עולה כי הנער לא היה מעורב ביידוי אבנים שקדמו למקרה

צילום: רוני כנפו, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, תחקיר וידאו: ניר חן

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה היום (שלישי) בחקירת נסיבות מותו של הנער הפלסטיני מחמוד בדראן שנורה למוות מאש של כוח מחטיבת כפיר במהלך הלילה, בסמוך לאזור שבו יודו אבנים על רכבים בכביש 443. החקירה נפתחה במסגרת הנוהל ולפיו כל מקרה הריגה של פלסטיני צריך להיחקר במצ"ח. בין היתר, ייבדק גם אם היה צורך במקרה הנוכחי לפתוח באש אף שיידוי האבנים פסק.

בתקרית נפצעו שלושה ישראלים באורח קל מהעצמים שיודו לעבר רכבם בסמוך לבית חורון שליד מודיעין. הם הועברו לטיפול בבית החולים שערי צדק שבירושלים. לפי דובר צה"ל, בנוסף להשלכת בקבוקי התבערה ויידוי האבנים שפכו פלסטינים שמן על הכביש, המחבר בין ירושלים למחלף בן שמן ובו חולפים מדי יום אלפי כלי רכב, והוא נחשב לאחד משני צירי הנסיעה המרכזיים לירושלים.

פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כביש 443, בסמוך לכפר בית סירא שבבנימין, יוני 2016. דובר צה"ל
זירת האירוע, הלילה/דובר צה"ל

במשרד החוץ הפלסטיני הגיבו בתקיפות לאירוע ואמרו כי "פעולות ההוצאה להורג בשטח שמבצעת ישראל הגיעו בזמן שבו מרחיבה ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו את סירובה ואת הכשלתן של כל היוזמות והמאמצים האזוריים והבינלאומיים להחייאת תהליך שלום רציני ואמיתי. מנגנוניה וזרועותיה השונות ומתנחליה הטרוריסטים ממשיכים בפעולות ההוצאה להורג בשטח כלפי בני עמנו מכל הגילאים".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי בנוסף להרוג, מחמוד רפאת בדראן, בן 15 מבית עור א-תחתא, נפצעו ארבעה פלסטינים אחרים באורחים שונים באירוע. שלושה מהם הועברו לבית החולים ברמאללה ואחד פונה לבית חולים בישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

האזינו לריאיון עם אביו של הנער שנהרג לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM

בתוך כך, קב"ט מועצת יש"ע, שלמה וקנין, התייחס לתופעת יידויי האבנים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ואמר כי לדעתו צריך "לשנות את 'מוד הפעולה' של הצבא באותו אזור, וללכת לדברים תקיפים יותר". לדבריו, "אני חושב שהדבר המרכזי הוא הפעילות שצריכה להתבצע מעבר לגדר הצמודה לדרך, זאת אומרת שצריך להשקיע הרבה יותר אמצעים וכוחות ואולי גם סנקציות מסוימות שנוגעות לקרקע. במקום להציב את האבטחה על הציר, יכול להיות שהדבר צריך להתבצע בעומק השטח כי הפיגועים והמפגעים מגיעים ממקומות קבועים. כל מי שנוסע לציר יכול לראות את שאריות האבנים על גדר הפרדה, ולכן הציפייה היא שיטפלו מקומית באותן הנקודות בתוך ובעומק השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully